Gå til innhold

Vinduspusser stopper hvor som helst + aut. kjørelys

Ranger emnet

[Martin]

Anbefalte innlegg

Som topic sier så stopper vinduspusseren min i det jeg skrur den av med spaken, uavhengig av hvor den befinner seg. Hvis jeg setter den på intervall stopper den dog i nullpunktet sitt, men hvis jeg skrur den av midt i et pusseintervall vil den stoppe i det jeg stopper den.

Regner med at det er et rele eller noe som er gåent. Hvor sitter dette releet? Sitter det i pussermotoren, eller sitter det noe annet sted?

-98 Nissan 200sx Racing s14a

-87 Volvo 240 GL, vinterbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er et viskerrele ca over bremsepedalen.. Mulig det er det.. jeg hadde samme problem, å tok ut kontakten på det releet, spraya litt å stappa den på igjen, å alt funka.. :p Ikke vet jeg.

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En annen ting også: Før hadde jeg automatisk kjørelys på bilen, dvs jeg fikk 21W kjørelys i lyktene for parklys når lysbryteren sto på null, mens når bryteren står på 0 nå så lyser ingen lys på bilen eller i dasjbordet. Er det da denne glødetrådsvakten som sitter på venstre side under dasjbordet som er gåen? Er denne dyr på skroten?

-98 Nissan 200sx Racing s14a

-87 Volvo 240 GL, vinterbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det pusser problemet ditt tror jeg nok kommer av at selvstopperen på pussermotoren er defekt å da går ikke motoren tilbake i grunnposisjon nå du slår dem av. den går ned dit så lenge pusser motoren går for da får den strøm.

AUDI A4 1.8T STV 1998 MOD

X Mitsubishi L200 instyle 2.5di-d 2007

X Passat 130 tdi 2003

X Polo color consept 1.6 (nos)1996

X Golf 2.8 vr6 1993 X Audi a4 1.8T 1998

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er nok noe der ja. jeg skjønner ikke helt hvordan denne motoren fungere, men den har hvertfall en selvstopper som skal ta med pusserene tilbake i grunnposisjon når du slår av puserene, hadde dette problemet på en volvo 460 å med ny pusser motor forsvant problemet.

AUDI A4 1.8T STV 1998 MOD

X Mitsubishi L200 instyle 2.5di-d 2007

X Passat 130 tdi 2003

X Polo color consept 1.6 (nos)1996

X Golf 2.8 vr6 1993 X Audi a4 1.8T 1998

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er strømforsyning til parkeringa i releet også. Hvis ikke den virker, vil ikke selvparkeringa i motoren virke. Prøv å pusse litt på kontaktene under lokket på motoren og evt gå over de største loddepunktene på kretskortet til intervallreleet.

Kjørelysa ville jeg sjekka at ikke sikringa har dårlig kontakt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider