Sharp Skrevet Februar 1, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 1, 2008 Har lyst til å få meg sommerjobb med å legge asfalt. Noen som vet om man trenger eget førerkort eller noen kurs for å kjøre veivalsen og de andre kjøretøyene? Siter 1996 850 R Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbotassen Skrevet Februar 2, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 2, 2008 Det tror jeg ikke. Ikke førerkort hvertfall, for ingen av delene går vel over 40 km/t eller hvadetnåer. Du må sikkert ha en form for kompetansebevis, og førerkort for bil hvis du skal kjøre på trafikkert vei. Siter 2002 Ford Mondeo TDCI 1998 Volvo 940 Turbo - tilsalgs, se kjøp og salg - Internett er for hardbarka rødtopper. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Juristen Skrevet Februar 2, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 2, 2008 Tipper at du må ha kode 152 i førerkortet: "Rett til å kjøre motorredskap opptil 7500 kg tillatt totalvekt og motorredskap over 7500 kg tillatt totalvekt, med maksimal konstruktiv hastighet 50 km/t". Dette har du automatisk, dersom du tok førerkort klasse B før 1. januar 2005. Du må nok i alle fall ha et eller annet kompetanse-/maskinførerbevis. I tillegg er det helt sikkert ønskelig med førerkort klasse CE, men neppe noe krav. Ring Mesta, Leminkäinen eller noen andre som legger asfalt og spør? Siter Jeg har ikke nødvendigvis alltid helt rett, men jeg tar i alle fall aldri helt feil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slitenvolvo Skrevet Februar 2, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 2, 2008 Trenger man sertifikat for motorredskap hvis kjøretøyet ikke har skilter? Aldri sett skilter på asfaltmaskiner eller dampveivalser... Siter - Rust never sleeps. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Februar 2, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 2, 2008 Må vel ha det ja.. Er vel derfor man tar f.eks truckførerbevis.. Noengang sett en lagertruck på skilter? :p Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Juristen Skrevet Februar 2, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 2, 2008 Trenger man sertifikat for motorredskap hvis kjøretøyet ikke har skilter? Aldri sett skilter på asfaltmaskiner eller dampveivalser... Ikke sertifikat (førerkort), men kompetansebevis/tilsvarende. Hva gjelder truckførerbevis, er dette et "kompetansebevis for sertifisert sikkerhetsopplæring" - for å være helt presis ;) Siter Jeg har ikke nødvendigvis alltid helt rett, men jeg tar i alle fall aldri helt feil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tombra Skrevet Februar 2, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 2, 2008 Å ha lstebillappen er en stor fordel. Mesta Feks bruker nesten utelukkende C-regga biler til person og materialtransport (inkludert lagsbiler etc) dermed blir du rimelig "hemmet" om du ikke har C-lappen. Men et krav for å bli med på et leggerlag er det nok ikke, selv om Mesta foretrekker at deres folk har C-lappen. Er selv innleid til Mesta sommerstid, og har ikke C-lappen Håper du er innstillt på lange, varme dager og mange reisedøgn dersom du skal inn i asfaltbransjen ;) Siter Signaturen min. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slitenvolvo Skrevet Februar 2, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 2, 2008 Du kan jo alltids få jobb som fyren som holder stoppskiltet og vinker forbi biler. Tror ikke det krever rare kvalifikasjonene :P Siter - Rust never sleeps. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sharp Skrevet Februar 2, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 2, 2008 Du kan jo alltids få jobb som fyren som holder stoppskiltet og vinker forbi biler. Tror ikke det krever rare kvalifikasjonene :P Hehe, er det ikke ofte Securitas som tar seg av det? Har CE lappen, så er jo et stykke på vei. Ser Andersen Truck holder kurs i Februar: MasseforflytningmaskinerVi tilbyr også sertifisert opplæring på slike maskiner. Dvs gravemaskin, hjullaster, dumper osv. Kurs avholdes så snart vi har et minimum påmeldte. Kan det være aktuelt? Siter 1996 850 R Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tombra Skrevet Februar 2, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 2, 2008 Maskinførerbevis er kjekt å ha, men på et leggerlag vil du ikke ha konkret bruk for det. Ser du bor i Trondheim. Jeg kan skaffe deg telefonnr til en formann på ett leggerlag jeg sammarbeider med, så kan du ta en prat med han om ønskelig? Siter Signaturen min. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Juristen Skrevet Februar 2, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 2, 2008 Hehe, er det ikke ofte Securitas som tar seg av det? Har CE lappen, så er jo et stykke på vei. Ser Andersen Truck holder kurs i Februar: Kan det være aktuelt? 1) Nei, det er det nok "gutta på gølvet" som må gjøre. 2) Masseforflytningsmaskiner er kanskje ikke spot-on, men det er ikke helt feil heller. Siter Jeg har ikke nødvendigvis alltid helt rett, men jeg tar i alle fall aldri helt feil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dynaBel Skrevet Februar 3, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 3, 2008 du må være lat og ha glede av og lene deg på spaden:P Siter Mazda 323 1992 LX 90/Rally look ------------------------------- Mazda Owners Group Norway Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg