Gå til innhold

Blåtann hjelp

Ranger emnet

norodd

Anbefalte innlegg

Hei.

Har kjøpt en 520 m/blåtann. Når jeg går inn på bilens blåtann og forsøker å kople meg opp, får jeg beskjed om å aktivere mobilen. Har en Nokia 6300, og blåtanna er slått på. Har også gått inn på mob.s b.tannmeny og søkt men den finner ikke noe.

Er svært taknemmelig om noen kan gi meg tips!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei, da skal du ikke se bort i fra at vi klarer å få det til.. ;)

1. Press iDrive hjulet ned og vri deg ned til der hvor det står telefon innstillinger. Klikk deg inn på denne.

2. Aktiver bluethoot på telefonen din. Trykk så på sammenkoblede enheter. Da søker mobilen din etter bluethoot enheter i nærheten. Da kommer det opp BMW med noen tall bak. F.eks BMW1234. Koble deg til den. Tast et passord, f.eks bilens betegnelse (520, 523, 525 etc)

3. Nå kommer det opp en rute inne på telefoninnstillingene. Der får du beskjed om å taste passord. Tast samme passord som du tastet på din telefon.

4. Voila, telefonen din er koblet opp mot bilens system. Nå er det bare å ringe og utforske.

Gi beskjed om du ikke får dette til. Det er ikke sikkert at bilen din er bestilt med bluethoot forberedelse og at du da ikke har denne funksjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen og takk for velvillig hjelp!

Gjorde følgende:

1. Presset ned hjulet og vridde til: Communication interface

2. Markerte: Bluetooth communication activ.

3. satte mob. på b.t. og gikk til sammenkobl.enh. - valg - Koble til ny enhet.

Søker, men finner ingen enhet.

Hva kan være feil?

Ps. Var for første gang inne på dette forumet i går. Virker som om det er mange hyggelige og hjelpsomme deltakere her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vet jeg desverre ikke. Jeg vet om en som ikke hadde forberedelse for telefon og det var visst litt av en jobb. Måtte ut med stort sett hele interiøret, dashbord, midtarmlene, seter ++.. Omfattende jobb. Jeg vet imidertid om en fyr (i Norge) som hadde forberedelse, men manglet bluethooten. Dette gjorde han hos BMW i Sverige da det var vesentlig billigere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider