Gå til innhold

Hel haug med spm. hvis noen har tid.

Ranger emnet


VW newbie

Anbefalte innlegg

Har en svart Einser 1,5 CL, gått 133000, orginal interiøret, helt strøken innvending, og servo, her kommer det første spm. kan det være orginal montert? forrige eier visste visstnok ikke. Jeg tror personlig at det må være ettermontert, noen som vet?

 

Det er kromlister i hue og ræva so to speak, på fanger, på bakluka, rundt alle ruter og rundt grillen. Har nå bestemt meg for å beholde bilen en god del år fordi jeg har etter litt kikking, spesielt på dette forumet funnet ut at det er en genial liten bil. Så da må jeg plage dere med masse spm om råd og styling siden jeg ikke vet noe særlig selv, sorry :)

 

Det første jeg tenker på er jo at det er bare 1,5, skulle gjerne hatt en gti, men den har ikke gått langt og den går som ei klokke, er veldig i tvil, men finnes det mange gti motorer rundt om kring som ikke har gått for langt eller ikke er ihjel kjørt?

 

Har nylig hogd en annen Einser, tok alle lister og ruter og motordeler som kunne brukes, tenkte jeg ville sote alle rutene og sette på svarte vinduslister og fjerne alt av krom. Og når det gjelder grillen, noen som har ett greit tips på å få vekk VW emblemet, vil helst ikke kjøpe ny.

 

Har ikke funnet noe rust på den, men har ikke tort å fjerne skjermbredderne, er det like greit å la være ? Trenger heldigvis ikke omlakkering, det er orginal lakken som er på og etter en liten polering ser den ut som ny. Det jeg har tenkt på er vel standard styling greia, rs fanger foran og 90 bak, noen som har noe annet alternativ til fanger bak?

 

Når det gjelder lys er det 4, vil gjerne fjerne ekstra lysene, men det som er problemet er at når jeg har på fjernlysa er det jo ikke akkurat verdens beste opplysing, og da må det jo bli verre med bare to, tips noen?

 

Er ikke noe senkesett på den, eneste jeg har satt på bilen som ikke er orginalt er momo ratt, girkule og pedaler. Det jeg tenkte på er 60/40, vil ikke ha noe mer, like greit med bare 40/40? eller 60/60. Så må jeg ha noen tips på felger og dimensjon, jeg er ute etter at det ligger på veien, er ikke så opptatt at det ser helt sykt ut, kjekt med liten gokart :op

 

Ble en haug med spm nå, har ikke som dere skjønner altfor mye peil på Einser, så setter kjempepris på hjelp, kommer vel til å mase på annet hvis jeg for noen svar ;)

This is a signature

 

mk1 1,5 cl 1982, 133000 m/servicehefte, servo, godbil ;)

mk2 1,6 cl 1986, fantastisk førstebil, kjørt i hjel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 31
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

vær så snill å behold chromen på bilen den, det er en einser, så behold den sånn.. ikke noe rs fanger og shit, små fangere på mkI golf, 90 fangere passer bedre til mkII synes jeg.. ellers så kan det bli et meget artig prosjekt å følge med på, GTI motor er det vel ikke så mange av som ikke er kjørt hardt;) hvis du søker litt her på forumet så finner du endel svar på ting..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder stylign er jeg ening med taxidriver ikke no RS tull og 90 tull en 1'er skal holdes clean og pen.

 

Når det gjelder motor så har jeg personlig ikke klart å knekke en GTI motor ennå :)

Skal du bytte så sett i en 1,8 8V eller 1,8 16V ra Golf 2.

Du må bytte bensin tank og punper for å bytte mtor samt bremser.

 

Men det er mange flere på forumet som sikkert kommer med flere svar enn dette. Fler her som kan mye mer enn meg.

One life. Live it!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres jo ut som en kjempe grom bil :)

Sånn bil mange her sikler etter tenker jeg.

 

Tøft med org exteriør og interiør da.. bare senke og felger.

 

Av enn eller annen grunn har jeg blitt litt svak for Side paip på golf 1.. hehe så det på lethal sin og det var kult!

 

Gått lite og saker, 1,5'n er jo sprek nok den..

ville ha beholdt den hvis jeg var deg.

 

Du har ikke noen bilder ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by passat kara

Gått lite og saker, 1,5'n er jo sprek nok den..

ville ha beholdt den hvis jeg var deg.

 

Du har ikke noen bilder ?

Bare sette på turbo :D tongue.gifhttp://www.bilforumet.net/showthread.php?s=&threadid=11634

---- Power is nothing without control----

 

Ta en titt innom http://www.akutt-galskap.com(nede)

 

- 1984 Volvo 240

- 1976 Opel Kadett C 2.2i (Prosjekt)

- 1979 VW Golf Mk1 (Turbo prosjekt)

- 1983 Ford Sierra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en kompis med kamera på mobilen så jeg kan sikkert få noen bilder på den. Skal tenke litt på dette med styling, sparer jo masse penger på å beholde den som den er :)

Men senkesett og felger må jeg bare ha. Hvis noen har noen gode råd angående hvor mye jeg burde senke den og dimm på felg etc.. så hadde det vært glimrende, som nevnt tidligere er jeg mest opptatt av å få den til å ligge bra på veien, hadde en kompis med 40/40 og den lå greit, kanskje den hadde lugget enda bedre med ordentlige dekk jeg vet ikke. En annen jeg kjenner mener jeg burde ta 80/60, men det synes jeg høres helt vilt ut ;) , så skyt løs med egne erfaringer, takk for de forrige svar forresten :).

This is a signature

 

mk1 1,5 cl 1982, 133000 m/servicehefte, servo, godbil ;)

mk2 1,6 cl 1986, fantastisk førstebil, kjørt i hjel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viss denne bilen er orginal ikke putt på 90/rs fangere.

 

moderat senking noen pene orginale gti felger.

Nye lykter rundt baut gjør seg veldig på utseende selv om de gamle ikke er ødelagt.

 

behold chromen eventuelt shine den opp viss den er slitt.

 

et motor bytte eventuelt turbo på den du har vil nok koste så pass mye att du like godt kan kjøpe deg en einser gti i tillegg istedenfor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by VW newbie

Har en kompis med kamera på mobilen så jeg kan sikkert få noen bilder på den. Skal tenke litt på dette med styling, sparer jo masse penger på å beholde den som den er :)

Men senkesett og felger må jeg bare ha. Hvis noen har noen gode råd angående hvor mye jeg burde senke den og dimm på felg etc.. så hadde det vært glimrende, som nevnt tidligere er jeg mest opptatt av å få den til å ligge bra på veien, hadde en kompis med 40/40 og den lå greit, kanskje den hadde lugget enda bedre med ordentlige dekk jeg vet ikke. En annen jeg kjenner mener jeg burde ta 80/60, men det synes jeg høres helt vilt ut ;) , så skyt løs med egne erfaringer, takk for de forrige svar forresten :).

 

For nybegynnere:

Kjøp 8x15 med 195/45-15, kjøp deg et justerbart senkesett med god kvalitet, sleng på noen polyforinger her og der samt et par stabstag hist og pist så har du en sugekopp på veien:)

 

For viderekomne:

Bytt ut 15" med 8-9x16 og 195/40-16 gummi......

 

Ikke vær redd for å senke, den tar ikke nedi veien før du passerer 16-17 cm senking:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bytt ut til to lykter foran.Kjøp glassklare frontlykter og hvite og røde baklykter.Alle blinklys byttes til hvite.Senk 40\40 eller 60\60 alt etter hvor du kjører.(mye dumper og lignende.)Noen fete felger og du har nice bil..Motoren hadde jeg ikke gjort noe med.Men hvis jeg skulle ha gjort noe hadde jeg satt i en gti motor....:)

1998 Opel Omega 2,5 V6

1988 Volvo 740-Solgt

1987 Volkswagen Golf-Solgt

 

Fartsgrenser er veiledende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ett bilde her, av en einser som på mange måter er det jeg streber etter, unntatt caben seff :D

 

Noen som vet hva slags fanger/leppe dette er, og hvor jeg får tak i alu tank lokk og de panserholderne. Og er det noen som har link eller vet hvor en får de klare lyktene? takker for hjelp :)

Skal prøve å få fiksa noen bilder av bilen min, må bare vaske den først :op

 

Opps, trodde alle så bildet :(, kan noen gi en kjapp noob guide på hvordan jeg får vist det?

This is a signature

 

mk1 1,5 cl 1982, 133000 m/servicehefte, servo, godbil ;)

mk2 1,6 cl 1986, fantastisk førstebil, kjørt i hjel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for linken, mye moro å bruke penger på, lurte på om grenrøret til boble passer på mk1`en, gjør vel ikke det, men må spørre. Fant ikke no grenrør noe annet sted heller. Skal ta rådet til golfy, bare jeg skal kjøpe klare ekstralykter også tror jeg, alle 4 for litt over 2000, ikke gærnt. Skal få rota meg til med noen bilder, men jeg får ikke opp den browse greia på IMG som vel er den funksjonen jeg skal bruke, uploading blit tatt vekk kanskje?

 

Fikk litt små panikk i går kveld, servoen begynte å hyle noe inni hampen helt plutselig, ikke nå jeg svingte, men på rette sletter, faen hvis den går. noe tips på hva jeg burde gjøre? sry for alt mas, men har fått litt kick av å lese her, kjempehyggelige folk med peiling, smitter av :)

This is a signature

 

mk1 1,5 cl 1982, 133000 m/servicehefte, servo, godbil ;)

mk2 1,6 cl 1986, fantastisk førstebil, kjørt i hjel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår