Gå til innhold

Skifte vannpumpe på 1.8gl

Ranger emnet

Håkon_w

Anbefalte innlegg

Er det vanskelig? jeg har også servo, stemmer det at servopumpa må av for å komme til? må deksler foran reg. reim av? og til sist : har den noe innvirkning på reg reima som må passes på ved montering?

på det ene bildet ser det ut til at den drives av reg reima, men det er da kanskje bare 1.05 og 1.3ltr?

showphoto.php?photo=5777&cat=653

men jeg får ikke opp bilde?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det vanskelig? jeg har også servo, stemmer det at servopumpa må av for å komme til? må deksler foran reg. reim av? og til sist : har den noe innvirkning på reg reima som må passes på ved montering?

på det ene bildet ser det ut til at den drives av reg reima, men det er da kanskje bare 1.05 og 1.3ltr?

showphoto.php?photo=5777&cat=653

men jeg får ikke opp bilde?

du må delvis av med servopumpa, ell den greia som sitter over vannpumpa.trenger ikke av med noen deksler. å har ikke noe med reg reima å gjøre..

Les signaturreglene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

neida, en enkel sak å fikse.

Skru av skruene for servo, og tving servopumpa til siden.

Vannpumpa komplett er festet med 4 skruer.

Når den nye komplette pumpa monteres, så kryss-stram boltene for rett belastning på o-ringen.

Anbefaler å bytte vannpumpe med huset i tillegg.

Litt dyrere, men da får du ingen lekkasjer grunnet skjev monteringsflate. Dessuten har skruene en tendens til å knekke hvis du prøver å skru løs disse. i tillegg får du med 2 nye o-ringer.

Bytt termostat med det samme, da denne drar på åra.

Seat Leon 1.9 TDI PD

Chevrolet Tahoe SC x

VW Corrado G60 x

Audi 80 x

Jetta GTI x

Lenke til kommentar
Del på andre sider