Gå til innhold

Hvordan løsne styrestag?

Ranger emnet

Beinet1

Anbefalte innlegg

gjør du slik jcberg sier, må du mest sannsynlig bytte både endeledd å mutter.. Enkleste er å slå på siden/oppå endeleddet samt bruke en endeleddsavtrekker.. WD-40/CRC 5-56 er alltid en ting man bruker under slike omstendigheter.

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta av for justering?? Er det ikke nok å løsne muttera på styrestaget og vri staget a? Endeleddet kan vel sitte i spindelen alikevel?

et er ikke mulig på denne bilen. på dette staget er det endeledd i hver ende og ikke kule i spindelen som det er til vanlig. Da må det ene leddet løsnes for at en skal kunne vri staget. Kan nevnes at dette er på en Morris Oxford- 68.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp. Er utrolig hvor fort ting løsner når man har rette verktøyene.. Hvilken kjøpte du forresten? Den saken man stapper inn mellom stag å bro for så å slå på den, eller den man "skrur" løs staget med?

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp. Er utrolig hvor fort ting løsner når man har rette verktøyene.. Hvilken kjøpte du forresten? Den saken man stapper inn mellom stag å bro for så å slå på den, eller den man "skrur" løs staget med?

Den typen med en bolt som treffer rett på bolten til endeleddet. Den andre typen som ser ut som en dobbel kile vil som oftest ødelegge gummien på endeleddet når du slår den inn i mellom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah.. Da er jeg med. Har selv brukt det verktøyet med dobbel kile som du sier, men det er av dårlig kvalitet, fikk nesten av endeleddet før verktøyet knakk. De kilesakene datt av.. ;p

Hvilken kvalitet er det på verktøyet du har kjøpt? Fornøyd?

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah.. Da er jeg med. Har selv brukt det verktøyet med dobbel kile som du sier, men det er av dårlig kvalitet, fikk nesten av endeleddet før verktøyet knakk. De kilesakene datt av.. ;p

Hvilken kvalitet er det på verktøyet du har kjøpt? Fornøyd?

Vel..Det er jo biltema..så kvaliteten kan en alltids sette et spørsmåltegn ved. Det gjorde jobben for meg, men jeg tror ikke leddet mitt satt så veldig fast.

Lenke til kommentar
Del på andre sider