Gå til innhold

For høy fart, ingen måling møtte på politi.

Ranger emnet

Phantom3D

Anbefalte innlegg

Kan si det sånn at jeg ble veldig irritert i går! Var oppe på Tryvann en tur med 4x4 suzuki sj'n min. Testa den litt i dyp snø, ikke ligge breit, for det går ikke! Men testet fremkommeligheten. Trakk også ut et par andre biler. Deretter kjørte vi inn noen småveier og kom til en fin utsiktsplass der vi sto et par minutter. Deretter begynte vi å kjøre hjemover. I en ganske grei og litt svingene oppoverbakke møter vi på politiet, de kommer i mot og blinker med lysene. jeg stopper pent og rolig. Så spør han "Du har ikke hatt lappen lenge eller"? Så begynner han å bable om at den hastigheten jeg hadde var uforsvarlig og at han kunne beslaglegge førerkortet mitt. Jeg svarte at jeg hadde hatt førerkortet i 5 år.

Ble helt satt ut og sa beklager HVIS jeg har kjørt noe for fort. Det hele går over uten noe som helt, men jeg får litt "hetta" når Suzuki Sj'n min med 63hk , to gutter og 4x4 innkoblet idetheletatt skal få tilsnakk i en oppoverbakke! Hastigheten var vel ca 40 i 50 eller 60 sonen, tynt snødekke, ikke is.

Lurer på om de så zuki'n hoppe veldig mye, og at det derfor så fort ut. Bilen er jo lett og "stiv".

Så lurer jeg på; Kan dem virkelig beslaglegge førerkortet mitt der? Altså når de kommer imot? Har aldri fått en prikk, bot eller noe!

Litt merkelig at jeg har hatt mr2, smart roadster med litt ekstra turbotrykk, Leon 4x4 180hk og colt turbo 150hk uten å ha fått noe som helt. men når jeg setter meg i zuki med 63hk, da skal alle ta meg!

2009 Mitsubishi Lancer 1.8 Instyle + CVT

X 2006 Mitsubishi Colt CZT

X 2002 Mitsubishi Pajero Pinin 2.0 GDI

X 2002 Seat Leon 4 1.8t 180hk

X 2003 Smart Roadster Coupe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I'm no lawyer, but this seems to be dead fish.

De kan i teorien ta lappen din, hvis begge betjentene vitner på at din kjøring var så uforsvarlig at du ikke hadde kontroll.

Men i praksis skal det ganske mye til for at det skjer, så jeg hadde slappet av.

Er det derimot kun en betjent i bilen, er det ditt ord mot hans.

Uten bevis skal det mye til for at det blir noe av det. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta kontakt med en advokat og fortell han saken. Sa dem på hvilke grunnlag de tokk den, noen bestemt paragraf? Igjen... Så kan ikke politiet synes. De klarer ikke å bedømme hastighet med synet.

Jeg ville ha ringt til politi stasjonen og sakt at du skal ha igjen lappen og vis det ikke skjer så kommer advokaten til å fikse det. Jeg personelig synes politet i dag opptrer som noen duster og tar lappen fra folk i hytt og pine

[V]2012 Skoda Octavia RS+, Race Blue Metalic

[x]2008 Toyota Auris 2,0 D4D TTE Edition, Night Sky Black

[x]1998 Nissan Skyline R34 GT-T, Sølv perle

[x]1993 Honda Civic HB Vti, Milano Rød

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ha ringt til politi stasjonen og sakt at du skal ha igjen lappen og vis det ikke skjer så kommer advokaten til å fikse det. Jeg personelig synes politet i dag opptrer som noen duster og tar lappen fra folk i hytt og pine

Han mistet vel ikke lappen, men politiet sa de KUNNE ta lappen hans...

[ ] -88 Volvo 780 Bertone V8

[X] -86 Volvo 245 GLT V8

[X] -76 Porsche 911 Targa

[X] -69 Plymouth GTX cab

[X] -73 Volvo 164E

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei, nei det er korekt. Mistet ikke lappen.

Jeg trodde ikke det fantes sånne politifolk, har blitt stoppet ca 20 - 30 ganger gjennom mine 5 år med lappen. Rutinekontroller og sjekker. Aldri følt noe negativt rundt noen av de politifolkene! Men han her gjorde meg trist.. det faktum at det finnes sånne folk i politiet gjør meg nervøs! Hadde han heller sagt "Dette gikk kanskje litt fort?" "Ta det litt roligere" ol hadde jeg ikke tatt det så hardt selvom jeg kjørte pent! men når han sier at jeg ikke kan ha hatt lappen lenge og ikke har peiling på å kjøre bil og at det er livsfarlig sånn jeg kjørte, blir jeg SUR! Det var INGEN i nærheten (hverken biler eller folk) ingen som så dette heller. Det var HØYE brøytekanter på begge sider og oversiktlig. Og å da ligge i 40 i 50 el 60sonen er IKKE galt. Tror makkeren til han som prata med meg ble litt flau. han gjemte fjeset og så andre veien. Virket iallefall sånn. Glad jeg ikke ble loggført for noe!

2009 Mitsubishi Lancer 1.8 Instyle + CVT

X 2006 Mitsubishi Colt CZT

X 2002 Mitsubishi Pajero Pinin 2.0 GDI

X 2002 Seat Leon 4 1.8t 180hk

X 2003 Smart Roadster Coupe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres jo rimelig tåpelig ut. Man finner sorte får overalt osv, så jeg gidder ikke å kaste meg på den diskusjonen.

Når det gjelder spørsmålet om de KAN ta lappen din, så KAN de det. Men de må da forklare seg overfor retten, på en slik måte at all rimelig tvil om at du brøt Vtrl § 3 er fjernet, for at du eventuelt skal kunne dømmes og miste lappen. Det skjer svært sjeldent.

Jeg har ikke nødvendigvis alltid helt rett, men jeg tar i alle fall aldri helt feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres jo rimelig tåpelig ut. Man finner sorte får overalt osv, så jeg gidder ikke å kaste meg på den diskusjonen.

Når det gjelder spørsmålet om de KAN ta lappen din, så KAN de det. Men de må da forklare seg overfor retten, på en slik måte at all rimelig tvil om at du brøt Vtrl § 3 er fjernet, for at du eventuelt skal kunne dømmes og miste lappen. Det skjer svært sjeldent.

Gidder du ikke?? Synd:sombrero:

Men de kan, og de gjør det ofte, ta lappen i tre uker, for så å sende den tilbake, uten å forklare noe som helst for noen..

Rettssikkerhet, hva er det?

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider