gasser4life Skrevet Februar 2, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 2, 2008 Så igjennom å syntes det var lite fogasser trimming. Er det ingen som gjør det? Prøver å bygge et seriøst gasser turbo bygg å tenkte om det var noen andre som gjør det samme? De Gamle er enda eldst!:cool: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
raggar-racing Skrevet Februar 2, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 2, 2008 Går jo noen seriöse bygg rundt om, sjekk litt rundt på savar turbo sidene, der er det mye av det;) Er jo i alle fall 2 stk på forumet her som driver og bygger gasser turbo, en med en sierra og en me en 240! Jeg har alt jeg trenger for og bygge en grei gasser turbo motor, mangler kun turbo så skal jeg kaste det på. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Follostyling Skrevet Februar 2, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 2, 2008 Jeg holder på. men har ikke lakt ut noe om det enda. B21 ET blokk. Borra til 2,2 liter smidde porshe stempler H proil råder balansert veiv 405 topp. husker ikke helt ossen kam. hehe 2 doble 45mm delorto trykk gassere T04 hybrid turbo 3" ut fra turbo og inn på gassere med STOOR alu cooler. gruppa a pakninger. ca 2 bars lade trykk doble bosch bensinpumper med justerbar btr. er ikke helt ferdig me motoren enda. så venter på nytt 3" eksos annlegg så er det snart oppstart.. Siter volvo 240 tic T-red styling, super dtm osv. prosjekt volvo 245 b21et 77 mod. volvo 240 86 + volvo 245tic 87 245 78/90 me b23ET 60/60 polo 6n me rieger styling-seat toledo 94 2,0i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GMV Skrevet Februar 3, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 3, 2008 Jeg holder på. men har ikke lakt ut noe om det enda. B21 ET blokk. Borra til 2,2 liter smidde porshe stempler H proil råder balansert veiv 405 topp. husker ikke helt ossen kam. hehe 2 doble 45mm delorto trykk gassere T04 hybrid turbo 3" ut fra turbo og inn på gassere med STOOR alu cooler. gruppa a pakninger. ca 2 bars lade trykk doble bosch bensinpumper med justerbar btr. er ikke helt ferdig me motoren enda. så venter på nytt 3" eksos annlegg så er det snart oppstart.. Skal gå greit å plukke ut 400+Hk med det oppsettet. Spørs hvilken T04 turbo du har da selvfølgelig. Men du må nok regne med at den blir tørst.:pepsi: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lars_b Skrevet Februar 3, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 3, 2008 Jeg holder på. men har ikke lakt ut noe om det enda. B21 ET blokk. Borra til 2,2 liter smidde porshe stempler H proil råder balansert veiv 405 topp. husker ikke helt ossen kam. hehe 2 doble 45mm delorto trykk gassere T04 hybrid turbo 3" ut fra turbo og inn på gassere med STOOR alu cooler. gruppa a pakninger. ca 2 bars lade trykk doble bosch bensinpumper med justerbar btr. er ikke helt ferdig me motoren enda. så venter på nytt 3" eksos annlegg så er det snart oppstart.. Kommer til å gå bra dette, men skal vel slite med å komme under 2 liter på mila. Siter Les signaturreglene: http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbo242 Skrevet Februar 3, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 3, 2008 er vel akkurat dette som er prob med AT motorer:D drekker som en alkis... Siter http://www.wetterhusracing.no http://www.bakaxel.se Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Follostyling Skrevet Februar 3, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 3, 2008 Dette blir KUN en leke bil jeg skal bruke litt om sommeren.. hvis jeg skulle BRUKT bilen hadde jeg slengt av gasserene å satt på data sprut.. regner med at det vil virke helt greit.. Siter volvo 240 tic T-red styling, super dtm osv. prosjekt volvo 245 b21et 77 mod. volvo 240 86 + volvo 245tic 87 245 78/90 me b23ET 60/60 polo 6n me rieger styling-seat toledo 94 2,0i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gasser4life Skrevet Februar 4, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 4, 2008 ja d sies jo at alt under 2l/mil er feminint :P ska legge ut litt bilder av 240ien etter hvert.. arti at det er flere som bygger da.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lars_b Skrevet Februar 4, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 4, 2008 Dette blir KUN en leke bil jeg skal bruke litt om sommeren.. hvis jeg skulle BRUKT bilen hadde jeg slengt av gasserene å satt på data sprut.. regner med at det vil virke helt greit.. Kommer til å funke bra dette ja. En kompis hadde en B21ET med 2 dobble dellorto 45, ENEM-kam, std 398 topp, B21ET tenning og en giga turbo. Bremsa ca 280hk. Siter Les signaturreglene: http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gasser4life Skrevet Februar 4, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 4, 2008 Har du mer info om den motoren? hvordan ser trykk kamret ut? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
luigi Skrevet Februar 4, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 4, 2008 jeg liker og gasser turbo:D har selv en orginal b230AT lader 0.4 bar, er vel d som er orginalt, så er vel bare 140hk, men hadde på en kompis som trodde d var over 200hk:P er vel ikke så rart at han trodde d når han kjører lat BMW:P Siter MVH Raymond Myrland 940 front ønskes. 960 intriør ønskes. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
luigi Skrevet Februar 4, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 4, 2008 bilde av b230at: Siter MVH Raymond Myrland 940 front ønskes. 960 intriør ønskes. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gasser4life Skrevet Februar 5, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 5, 2008 mye bra der ute.. noen som har erfaring me dobble gassere å innjustering og data styrt tenning? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GMV Skrevet Februar 5, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 5, 2008 mye bra der ute.. noen som har erfaring me dobble gassere å innjustering og data styrt tenning? Forgassere er et helvete å justere om man ikke har riktig utstyr/kunskap. Det kreves stort lager av dyser e-rør mm fo å prøve seg fram. Hver dellorto DHLA har 4 dyser, og 4 e-rør, acc-munnstykker osv. Alt dette må stemme for at bilen skal gå bra/være nogenlunde økonomisk. Delene er også svingdyre. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Colli Skrevet Februar 6, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 6, 2008 Er en kar ute på Askøy utenfor Bergen som har gasserturbo, han har bremset over 350hk på hjulene tror jeg. Skal se om jeg ikke finner noen bilder, bilen er i hvert fall den største sleepern i Bergen. ;) Siter Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.