Gå til innhold

b23AT trim

Ranger emnet


gasser4life

Anbefalte innlegg

eikaas%20og%20travparken%20551.jpg

 

Bildet er hentet fra www.hhenr.com

 

Husker ikke specs, men det var i hvert fall dobble gassere, stor turbo og masse trøkk! :P Han var veldig gniten på å la folk se under huven, så kan jo hende det var kokt i hop en hel del jalla løsninger, men kan love at bilen går som F#%"! :D Håper den blir å se på treff i år også.

 

Har faktisk litt film av den, fra Eikås treffet for noen år siden. Da hadde den ca 350hk.

 

Etter hva Larsen_Racing har skrevet på forumet tidligere så er/var det:

 

2x gulkork gassere, tillegssprut, turbonetics t04e, audi wastegate, 531 topp, dobble ventilfjærder der kun den ene av dem to er brukt

Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...
eikaas%20og%20travparken%20551.jpg

 

Bildet er hentet fra www.hhenr.com

 

Husker ikke specs, men det var i hvert fall dobble gassere, stor turbo og masse trøkk! :P Han var veldig gniten på å la folk se under huven, så kan jo hende det var kokt i hop en hel del jalla løsninger, men kan love at bilen går som F#%"! :D Håper den blir å se på treff i år også.

 

Har faktisk litt film av den, fra Eikås treffet for noen år siden. Da hadde den ca 350hk.

 

Etter hva Larsen_Racing har skrevet på forumet tidligere så er/var det:

 

2x gulkork gassere, tillegssprut, turbonetics t04e, audi wastegate, 531 topp, dobble ventilfjærder der kun den ene av dem to er brukt

 

Går godt den. Ligger bremsepapirer på Pollymotorsport sin hjemmeside.

edit: http://www.pollymotorsport.no/bilder/bilder/galleri/dyno_13.10.2007/popup_Volvo_240_2wd_Bjorn_M.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg driver på og bygger gasserturbo selv.

Har en org. b21et blokk, med mahlestempler og m-råder..

Og en gulkork med slipt nål.. Gir lake til ca 190hester ved 1,1 i trykk..

Så når motoren er komt i vognkortet, så blir det tillegssprut og en mitsu 16t, satser på ca 250-260 ved 1,4-1,5 i trykk..

Gasserturbo er veldig rimelig og bygge, men bruker noe innihelvette med lake..

[-]95`Volvo 940 LT, Bruksvogn..

[-]88`Volvo 240GLE, Sladdeprosjekt

[x]90`Volvo 245GL, Vinterbil.. Solgt

[x]75`Volvo 242L, Solgt

[X]86`Volvo 740GL Hugget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg driver på og bygger gasserturbo selv.

Har en org. b21et blokk, med mahlestempler og m-råder..

Og en gulkork med slipt nål.. Gir lake til ca 190hester ved 1,1 i trykk..

Så når motoren er komt i vognkortet, så blir det tillegssprut og en mitsu 16t, satser på ca 250-260 ved 1,4-1,5 i trykk..

Gasserturbo er veldig rimelig og bygge, men bruker noe innihelvette med lake..

 

hørtes kult ut:D

MVH Raymond Myrland

 

940 front ønskes.

960 intriør ønskes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

bilen er snart ferdig mangler bare penger til siste rest :( chlutshen ble for veik.. er åsså jevli plaget med tennings bank? noen tips å tricks? har rett vakum klokke på fordeleren men må feil stille altfor mye før den slutter å banke.. banker på 5 grader fårtenning, å klokka ska jo stille etter kan d være feil med fordeleren? noen som har hadd lignende opplevelser?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår