Gå til innhold

Tilbakebetaling via paypal?

Ranger emnet

Anbefalte innlegg

Har en sak gående med en selger på Ebay. Kjøpte startmotor av han som ikke virker skikkelig etter kun 4 mnd bruk.

Han virker villig til å komme meg noe i møte og spør hva jeg foreslår.

Fraktprisen gjør det uaktuelt med retur og bytte. Jeg kunne egenltig tenke meg et prisavslag og forsøke å overhale starteren selv.

Jeg betalte starteren via Paypal.

Er det mulig for han å føre noe av kjøpesummen tilbake til meg via paypal?

En annen mulighet er at han sender meg deler for overhaling, men siden jeg ikke vet sikkert hva som er i veien med starteren, vet jeg ikke hvilke deler jeg skal be han sende.

Problemet er at starteren noen ganger ikke drar bendix skruen langt nok tilbake etter bruk, slik at den blir stående å slipe såvidt mot flexplata når bilmotoren går.

Hvilke deler bør jeg evt be om? Ny solenoid? Er det noe returfjær på disse greiene?

Starteren er av typen std Chevy V8 med "nese"

Don't listen to old racers who never won.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder starteren din som "ligger på" , jeg håper du har shimset den riktig ? Dersom du ikke gjør det , vil den ligge for tett innpå blokka / flexplata og frir ikke ut skikkelig....

Det er vanligvis dette som lager et problem som du beskriver , fordi folk skrur bare starteren rett på blokka uten shims i mellom.....

mvh Jon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den går helt fint i inngrep, så det er ikke shims som er feil. Og den lå ikke på slik at den ble med rundt.

Jeg har sjekket den nye mot den gamle starteren, og det er som jeg hadde mistanke om: Det lille tannhjulet på bendix skruen har altfor mye slark.

På den gamle starteren kan man med fingere bevege tannhjulet ca 5 mm frem og tilbake. På den nye kan man bevege det ca 15 mm frem og tilbake. Det ytterpunktet av slarken lengst fremme i nesa på starteren vil helt klart gjøre at tannhjulet berører flexplata.

Samtidig med at jeg tok av den nye starteren igjen gav jeg den en oljedråpe på skruen, og den har faktisk oppført seg fint etterpå. Men jeg har bestilt en ny starter (fra norsk butikk!) uansett.

Don't listen to old racers who never won.

Lenke til kommentar
Del på andre sider