Gå til innhold

Skal kaste noen motorer, trenger litt hjelp.

Ranger emnet


esbandos

Anbefalte innlegg

thja du får bare måle forbrenings kammer og fordypning i stempel + paknings tykelse og regne ut komp forhold.. tror d blir lav komp fremdeles

Takktakk. Da veit jeg det..

 

Må jeg bruke rådelager samt råder fra samme motor som veiva kommer fra også da eller?

 

Siden du sa det kom til å bli lav komp med K-stempler i en 230e, hvordan blir det om jeg setter på en topp som er litt høvla da? Blir vel brukende til turbobruk det vel?

76mod 242 bus bil

82mod 242 /prosjekt STOR sugis.

95mod 940 d24tic.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 57
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hva er "ideel" komp for turbobruk da? Hvor mye må jeg evt dreie ned orginale A-stempler for å få fin komp?

 

Ang veivbytte, Må jeg bruke rådelager samt råder fra samme motor som veiva kommer fra også da eller?

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ånei.. :|

 

Uansett, holder på å demontere en gammal b21 som det var innsprut på.. Men som jeg har kjørt med gasser på.. Der var det noe rart når det gjaldt oljepumpa.. Den så ikke ut som de andre oljepumpene jeg har sett.. (b230, b21a, b23a, b19, b20 osv) Kommer bilder av den senere i kveld..

 

Var også stempler med opphøyd senter i.. Høykomp. stempler med andre ord.. Hva skal det være godt for i en b21e?

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er ihvertfall noen bilder av greiene jeg har funnet inni b21e motoren:

 

 

Stemplet med opphøyd senter:

DSCN1915.jpg

 

DSCN1916.jpg

 

 

Er vel M-råde det her ja? Ser muligens en liten M på den.

DSCN1917.jpg

 

DSCN1918.jpg

 

 

Den rare oljepumpa. Noen som vet hvilket trykk denne har, og fra hvilken motor denne kommer fra?

 

DSCN1919.jpg

 

DSCN1920.jpg

 

DSCN1921.jpg

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ide'el og ide'el komp for turbruk..

 

jeg liker at det er høyest mulig komp, men da også holdbart.. 8.5kanskje rundt dær..

 

vet på cossiene er det vel noen som er nede i 7.5 men da skjer det jo INGEN ting før du lader!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du tok feil der, ken karijord.. Satte inn veiva samt veivlagerene fra b19 over i b23a'en min, å når jeg hadde skrudd til skruene på veiva med hånda, gikk det ikke an å snurre på veiva. Sjekket flere ganger at lager 1 var på nr 1 osv.. ALt er rett, men veiva snurrer ikke.. :p

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er jo bare å måle det da skal være samma dim på veiv i alle b19/b2* Du skal da ikke greie å snurre veiva med fingrene når den er tildrat ??Er jo bare å teste med de rame lagrene som sto i b23a din og teste. Du ser da ganske kjapt på et lager om det er slitt..

76mod 242 bus bil

82mod 242 /prosjekt STOR sugis.

95mod 940 d24tic.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår