Gå til innhold

Skal kaste noen motorer, trenger litt hjelp.

Ranger emnet

esbandos

Anbefalte innlegg

Har jo alle lagrene som stod i b19 motoren over i b23en min nå, samt veiva. Alle lagrene så helt fine ut, å veiva snurra lett i b19motoren.. Problemet jeg har nå, er at etter jeg har satt veiva med tilhørende lager over i b23'en min, samt skrudd skruene såvidt fast med skralle, klarer jeg ikke å røre veiva om så jeg henger meg på latmannsarmen engang.. Står BOM fast. Har prøvd 3 forskjellige veiver med tilhørende lager i b23'en min, men med samme resultat.. Kan blokka ha "krympa", siden jeg kjørte med rådebank ei stund, samt at lagrene på råde nr 4 ikke eksisterte lenger..?

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 57
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ken Karijord, 100% sikker på at det er ei b23 blokk ja.. Alle b230-blokkene står det jo b230 på på siden, det gjør det ikke på denna.. Dessuten er jo dette orginalmotoren til en 83mod 240GL.. Neppe noe 230 der.. :p

Fighter, Olja godt nedi lagrene ja. Aldri olja så mye som jeg gjorde igår.. :b

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan ikke være at det er noe skeivt i overfallene eller noe at det kniper når du skrur til?

på kompis sin bil var en råde defekt.. å når vu skrudde til så jikk ikke veiva rundt i d hele å store! steinsto!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ken Karijord, gamlelagrene er såklart fjernet.. Å alt så helt fint ut under lagrene der. Men som sagt, siden jeg kjørte såpass lenge med rådebank å mer til, lurer jeg på om jeg kanskje har fått selve blokka, altså der lagrene ligger til å bli så varme at dem har utvida seg slik at ingenting passer nå..

Klarer ihvertfall ikke se noe galt med det blotte øye ihvertfall.. :|

Rart at alle 3 veivene jeg har prøvd i denne motoren steinstår når jeg skruer fast..

Totte, hva var galt i kompisen din sin motor? Kun råden som var defekt? Var den montert på veiva når dere prøvde? Jeg har ihvertfall ingenting montert på veiva nå.. Har kun veiva nedi blokka.. Å den steinstår.. :|

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da tipper jeg det er lageroverfallene/blokka som er defekt.. at dn er urund.. så når du skrur til så blir d ovalt å veiva vil knipe..

prøv samme greia i en annen blokk:) eller løsne litt på 1 overfall omgangen for å se om noe er urundt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme veiva å lagrene går som sagt fint rundt i andre motorer.. Bare ikke b23.. :|

Har prøvd å skrudd til alle for så å løsne en å en uten hell.. Alle må være løs, samt dratt litt opp fra blokka for at veiva skal snurre "knepp-fritt"..

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blokka er jo rett vel. Er jo som sagt en b23a og alle veivene bortsett fra 230 passer jo inn der.. Har også prøvd ei veiv fra 230k for sikkerhetsskyld, men den var snål å få nedi der..

Skjønner ingenting jeg.. :p

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

Lenke til kommentar
Del på andre sider