Gå til innhold

Vidusviskarar stoppar her og der

Ranger emnet

johnkey

Anbefalte innlegg

Vindusviskarane på min Opel Combo (2005) begynte plutselig å stoppe der dei vil på ruta uten å returnere til utgangspunktet. På intervall går dei kun opp, for så å gå ned igjen på neste intervall. Når dei er på stille I eller II går dei kontinuerleg, men stoppar der dei er når eg skrur av.

Nokon som veit kor feilen ligg? Rele eller anna styring? Og kor på bilen skal eg leite?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde det samme problemet på en Avensis. Det begynte på samme måte som du beskriver, fortsatte med at vinduviskeren i en periode stoppet og startet etter eget forgodtbefinnende, og endte med at vindusviskeren stoppet for godt midt på ruta.

Veit ikke hva det skyldes, men jeg lurer på om ikke releet har vært på en snurr...

Jeg har ikke nødvendigvis alltid helt rett, men jeg tar i alle fall aldri helt feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg opplevde dette på en Kadett E jeg kjørte en periode. Etter å ha krysskonferert (nytt ord?;-) med flere kvalifisert antatt pålitelige kilder ligger denne funksjonen i pussermotoren og ikke i reléet.

Denne koster såklart flere tusen kroner og i høggern var den fjernet fra den eneste Opelen med tilsvarende pussermotor. Prøv å oppsøk en privat skrotkalle eller hobbyhøgger for gunstigst pris.

I samme periode kammet motoren over, bakbremsene kollapset, frontruta sprakk, jeg knuste et sidespeil i tillegg til alle de andre feilene jeg fikk på PKK. *kremt* Det var rust (Opel) og bensinlukt i og ved bilen. :biker

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sopass ja.. Uff, er vel berre å begynne å leite då.

Er ikkje noko som lar seg reparere?

Bytta ein gang vindusviskermotor på ein gammal Peugot. Om eg ikkje huskar feil var der ei rund plate ved sida av motoren (printkort typen). På denne låg lederane i ein sirkel med avbrekk som bestemte intervall.

Dårleg forklart, men er det samme prinsippet på Opelen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gadd aldri å åpne motoren selv om jeg kanskje burde gjort det. Kan jo hende det er noe en som liker å pusle med elektro(nikk)-mekanikk klarer å flikke på?

Det verste er at jeg leverte den på gjenvinninga her i forrige uke. Og bilen ble hogd 20.mars 2007. *rask*

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider