Gå til innhold

vått i bilen!

Ranger emnet

Glenni23

Anbefalte innlegg

Hei

På min kadett E 90 mod, når det enten regner eller snør er det meget fuktig under høyre matte i baksete. Det er bare der det er fuktig og det er under. Aner ikke hva det kan være, bilen har stått stille når jeg først merka det. Så tviler det er hull under noe sted.

Er det noen som vet hva detta kan være?

Foresten fikk lappen 1 feb:D er så gøy det!!

Takk for alle svar:)

Opel Kadett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kondens? hmmmmmmmneh vet ikke heilt..legg ett avispapir eller noen der og la det tørke opp vertfall og se om det er noe hull/sprekker i kanalen eller sia der ellernoe..hmm.

79 Opel Kadett C 79mod 2.2

79 Oldsmobile delta 88

01 Omega b2 bruksbil

77 Opel Kadett C 77mod Caravan *solgt*

79 Opel Kadett C 79mod 1.2n *solgt* Opel kadett C 78mod r.i.p Kadetteinart@yahoo.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

På min kadett E 90 mod, når det enten regner eller snør er det meget fuktig under høyre matte i baksete. Det er bare der det er fuktig og det er under. Aner ikke hva det kan være, bilen har stått stille når jeg først merka det. Så tviler det er hull under noe sted.

Er det noen som vet hva detta kan være?

Foresten fikk lappen 1 feb:D er så gøy det!!

Takk for alle svar:)

Jeg ville tatt ut baksetet, dratt frem pasasjerstolen forran, og løfta på teppet. Så få tørket opp skikkelig. La det stå. Så kanskje man kan se hvor vannet kommer fra neste gang det regner?

Men hvis du bruker bilen ofte, så kan det jo bli litt vannskelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eg kjøpte overtrekk til delebilen min på biltema..men det er jo greit nok for der står ikke noe ruter i heller:P og på bilen eg har no tok eg ut bakruta og der som gummipakningskanten er var etsa gjennom rust..så der fann eg ut kofor det rann vann inn i bagasjerommet...ta ut bagasjeromspakningen og sjekk kanten for rust og småhull og:)

79 Oldsmobile delta 88

01 Omega b2 bruksbil

79 Opel Kadett C 79mod 1.2n *solgt* Opel kadett C 78mod r.i.p Kadetteinart@yahoo.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva f#en mener du med å komme hit slenge kjeften slik mr. kadetterklassi?!

Det MEST useriøse innlegget som kom inn, var fra DEG! Skal du først gjøre noe smart, så logg ut! For GODT!

---------------

Sorry offtopic.

Når det gjelder lekkasjen, sjekk rundt pakninger på bakluke og eventuell takluke. Hvis dreneringsrør for takluka er tett, så finner vannet en annen vei å gå.da blir det fort vått i bilen.

Anbefaler også å sjekke for rust rundt pakninga til bakluke, og rundt bakvinduer.

Gratulerer med bil sertifikatet:spin

Seat Leon 1.9 TDI PD

Chevrolet Tahoe SC x

VW Corrado G60 x

Audi 80 x

Jetta GTI x

Lenke til kommentar
Del på andre sider

selv om jeg har hatt lappen i 4-5år nå så synst jeg det enda kjekkere å ha bil lappen nå som jeg har en nyopppussa 79 opel kadett c :D...men uansett gratulerer:)

79 Oldsmobile delta 88

01 Omega b2 bruksbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har en 79 mod og..som eg har brukt til delebil, må ta en del rustsveising og ny frontrute må ha og nye pakninger som er tette...lurte lit på om eg ska pusse opp den og...eller selge den..alt teknisk funker og motor går osv...men får se ka det blir til:P

79 Oldsmobile delta 88

01 Omega b2 bruksbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider