Gå til innhold

EU vil ha ned bilforsikring for Gutta

Ranger emnet

CalibR

Anbefalte innlegg

• Svar 37
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Har en historie om "diskriminering"..

Jeg var for en tid tilbake på opptaksprøver til befalsskolen. Der var det en del jenter. På de fysiske testene fikk jentene prøve på nytt minst 5-6 ganger til de aller fleste hadde klart det, men for guttene var det uaktuelt med noe mer enn et forsøk uansett.. Dette var da visstnok retningslinjer fra departementet. Synes dette er en sak for likestillingsombudet - at det er forskjell på kravene får holde lenge, jenter bør ikke få flere sjanser!

'87 Mercedes-Benz 300GD (prosjekt rustfiks - i dvale)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Spangen

Jeg var for en tid tilbake på opptaksprøver til befalsskolen. Der var det en del jenter. På de fysiske testene fikk jentene prøve på nytt minst 5-6 ganger til de aller fleste hadde klart det, men for guttene var det uaktuelt med noe mer enn et forsøk uansett.. Dette var da visstnok retningslinjer fra departementet. Synes dette er en sak for likestillingsombudet - at det er forskjell på kravene får holde lenge, jenter bør ikke få flere sjanser!

Det har kanskje noe med at det er så få jenter der, så de jentene som vil inn og prøver, de får mange sjanser, slik at de kommer seg inn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Helene B

Det har kanskje noe med at det er så få jenter der, så de jentene som vil inn og prøver, de får mange sjanser, slik at de kommer seg inn :)

Det er fordi departementet har satt en regel om at en viss prosentandel av alle elever skal være jenter. Dette skal oppfylles, og derfor får jentene prøve til de klarer det mens guttene bare får en sjanse. Hårreisende, spør du meg. Det er kanskje på tide å rett og slett akseptere at jenter ikke er like godt egnet til harde fysiske påkjenninger? Det er jo ganske sikkert at en gutt/mann har betydelig større fysisk styrke selv i utgangspunktet.

Det finnes mange jenter i minst like god form som guttene, men de mangler som oftest en god del på styrke (naturlig nok) og vil derfor ikke være like godt egnet til f.eks. å bære en sekk på 45 kg en lang strekning. That's reality.

'87 Mercedes-Benz 300GD (prosjekt rustfiks - i dvale)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes mange jenter i minst like god form som guttene, men de mangler som oftest en god del på styrke (naturlig nok) og vil derfor ikke være like godt egnet til f.eks. å bære en sekk på 45 kg en lang strekning. That's reality.

Dette er jeg enig i, vi er bygd forskjellige :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

når jeg var på opptaksprøva til bjeffskolen så strøyk jeg IQ testen.. hørte etterpå at jenter som hadde stryke med flere poeng enn meg fikk prøve igjen...

og vi fikk vite før vi starta at den testen her kan de bare ta 1 gang hvert 3. år..jeg bomma med 0.3 poeng.. ei jente fikk 2.6 poeng under.. hu kom inn.. jeg ble sent hjem på dagen!!

SKUUUUUFFAAAAAA!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider