turbotom Skrevet Februar 3, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 3, 2008 Heisann! Jeg har i alle år vært mercedes-entusiast og har hatt en del 230`er i min tid, men kjører en passat 1,8 turbo nå. Savner merce, så til våren blir det prosjektbil. Målet er et "økonomi-bygg"! Det blir jo alltid dyrt med slike prosjekt, men gjenbruk og vennetjenester er planlagt brukt! :) Idèen er en 300E 12 ventiler som skal plukkes i småbiter og settes opp igjen etter eget oppsett. Maskina selv skal overhales og konverteres for mer luft og bensin i form av en turbo. Har sett 300`er med turbo, og det funker riktig så bra hvis det er gjort ordentelig. Det jeg egentlig lurer på i denne tråden er om noen har gjort dette selv og kan dele noen erfaringer som f.eks typiske problem og løsninger.... Hva slags deler og merker som fungerer best også videre... Hadde vært supert med noen innspill! ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nicoekor Skrevet Februar 6, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 6, 2008 Hei. Eg har sjølv trimmet ein 300e 12v med turbo første problemet eg fekk var at eg bloste av vakum slangane til kj-jetronicen som skal justere tomgangen og so bloste eg ut gymmybelgen som er under kj-jentronc fordelern og mellom gassspeild, so eg ville ambefalt å fjerne alt av orginalt innsprøytninganlegg og byttet til datasprut.so du kan justere bensin innsprøtning og tenning.Då hindrere du også varmgangen som blir i motor på grunn av for lav tenning. Eg har eit slikt konvertering kit til 300 12v motor til salgs, der følger det med eksosmanifold,tilegssprut og ein t04 50A/R TURBO som er god får 300-375hk. Innmaten i en slik motor tøler lett 1bar ladetrykk på grunn av det lave komprisjonen som motoren har,i forutsetning at den er riktig justert og det ikkje blir varmgang i den. den har 9.2:1 i komp. Men med orginalt innsprøyting og orginal tenning ville eg ikkje kjørt med meir en 0.5-0.6 bar ladetrykk. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
its me Skrevet Mai 5, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 5, 2008 har du det konverterinskittet enda??? pris?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
badboybilly Skrevet Mai 8, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 8, 2008 mine erfaringe stemmer med nicoekor sine! RIDE ON! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg