Gå til innhold

Prosjekt 1800cc sugis.(Riskoker)

Ranger emnet


makann

Anbefalte innlegg

  • Svar 45
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Alltid noe jeg har tenkt litt på ang. ITB oppsett, hva er hensikten å kjøre med det uten filter? kommer jo masse dritt inni motorn da (?)

 

Nei du sier noe, Itbene står øverst på motoren og trekker frisk luft fra under panseret, dette blir selvfølgelig hevet i bak kant.

det blir også konstruert et varme / støvskjold under Innsugene for å forhidre Heat soak.

 

Trodde du dette var en vinterbil du eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alltid noe jeg har tenkt litt på ang. ITB oppsett, hva er hensikten å kjøre med det uten filter? kommer jo masse dritt inni motorn da (?)

 

De aller fleste som har ITBer har jo filtere. De bare tar dem av før bilder/filmer, mest fordi ITBene er tøffest uten filtere ;)

Blir vel kanskje noe grovere lyd og mer effekt av å kjøre uten filter, men det er ikke direkte anbefalt.

 

 

Eirik

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De aller fleste som har ITBer har jo filtere. De bare tar dem av før bilder/filmer, mest fordi ITBene er tøffest uten filtere ;)

Blir vel kanskje noe grovere lyd og mer effekt av å kjøre uten filter, men det er ikke direkte anbefalt.

 

 

Eirik

 

Anbefalt eller ikke, det spørs på bruken.

Problemet er å få plass til et filter med den allerede dårlige plassen i bilen.

 

Jeg Satser på å få laget et skikkelig utluftning samt strålingskjold.

som sagt heving av panser i bakant er på listen.

Ifl vår dyno går det vekk ca 1 drivhjulshk pr grad (Luft temperatur)ned til 25*C

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mens vi venter på deler til sugisen har jeg noe annet som støver.

Legg merke til det massive delelageret

 

samt de tjukke topplokksboltene, som tidligere nevnt, blokka er borret og gjenget for større bolter, grunnen til at den ene bolten mangler er for at toppen maskineres i dette øyeblikk for å passe boltene.

 

 

 

Her er noen bilder til.

 

IMG_6639.jpg

 

IMG_6640.jpg

 

IMG_6648.jpg

 

IMG_6649.jpg

 

IMG_6653.jpg

 

IMG_6655.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er det en b16 eller b18 du bruker som utgangspunkt? ser det står 1800cc på headlinen, men bilder av b16 innsugsporter?

 

Litt forvirrende kanskje?

B16 og b18c6 bruker samme støpen til topp (PR3)

b18c6 toppen har litt andre ventilsete vinkler samt en orginal utslipning i halsen på porten.

Jeg bruker b16 støpen uten portejobb fra før som porte emne.

Sugmotoren blir en 1,8l mens turbomotoren du ser på de siste bildene er 2l.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tilbake til topic.

 

Toppen til N/A motoren er klar for planing.

Her er resultatet etter jobben.

 

IMG_6663.jpg

 

 

 

IMG_6659.jpg

Her måles kontrisiteten eller på Norsk rundheten i ventilsetene, er de urunde etter en ventilsetejobb må de skiftes ut.

 

 

IMG_6666.jpg

 

 

 

IMG_6680.jpg

 

 

 

IMG_6723.jpg

 

 

 

IMG_6722.jpg

 

 

 

IMG_6708.jpg

 

 

 

Jeg skal her ta av 1,5mm, heldigvis har jeg spesialbestilt stempler med ekstra dype ventilutskjæringer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal vi se, da ar det måling av forbrenningskammer som står på listen.

Samme metoden blir brukt for å måle volumet nedenfor forbrenningskammeret, eller rettere sagt forbrenningskammerets totale volum med stemplene.

 

På den måten får jeg nøyaktig C/R, dessuten er disse motorene ekstremt "vare" på unøyaktige kammere.

 

 

Litt bilder:

 

IMG_6837.jpg

 

IMG_6848.jpg

 

IMG_6839.jpg

 

IMG_6840.jpg

 

IMG_6847.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår