Gå til innhold

hvordan behandle understellet, etter oppussing

Ranger emnet


Sailorboy

Anbefalte innlegg

planer om og gi bilen skikkelig omgang nå..

 

planen er kun karosseri på slutten, og lakk innvendig og utvendig:)

 

men..

 

hvordan ville folket her behandlet undersiden av bilen etter fjerning av all tectyl, og gammel lakk under?

 

fått det for meg at mange bruker 2 komponent epoxy lakk under? for så og bruke tectyl?

 

eller drite i tectyl?

 

hadde vært gøy med noen smarte innspill på dette:)

 

Mvh:

Mvh Sølve Mortveit

 

*Volvo 245 TwinTurbo Intercooler, bruksbil!

*Volvo 142 Taksenket Raggerbil!

*Mitsubishi Pajero, Knust, og solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må gjerne legge på noe beskyttelse, men du må ikke. Det ruster ikke så fort hvis du bare holder det tørt. I værstefall er det bare å ta en kjapp pusse-runde før du skal tectylere det hvis det er noen dager etter du har fjernet alt av dritt og lort.

Kjøretøy-løs, tar DTS i UngdomIOppdrag i Colorado Springs, USA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må gjerne legge på noe beskyttelse, men du må ikke. Det ruster ikke så fort hvis du bare holder det tørt. I værstefall er det bare å ta en kjapp pusse-runde før du skal tectylere det hvis det er noen dager etter du har fjernet alt av dritt og lort.

 

stemmer

 

men vi snakker liksom en bil som kun skal gå om sommeren, men vill alikevell at det ikke skal komme rust...uansett!

 

og spørsmålet er bare da om eg må ha noe på stålet, før tectyl?

hva ville folk anbefale megder?

Mvh Sølve Mortveit

 

*Volvo 245 TwinTurbo Intercooler, bruksbil!

*Volvo 142 Taksenket Raggerbil!

*Mitsubishi Pajero, Knust, og solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bruk en rustgrunning, så lakk, og så tectyl. det er den eneste brukbare måten. ev.t en "seig" klarlakk over fargen om du ikke skal ha tectyl. med det menes en lakk som ikke blir sprø, da den vil krakilere. kan f.eks bruke en "plastifier", lakkmykgjører som du blander 10% i lakken, da blir lakken mye smidigere. bruker det på bob, og det holder på glassfiberpaneler som vibrerer heftig, så da tåler det nok litt sprut også.

biler jeg har: 945(-95), 2 x 245(-85,-88)

biler jeg har hatt: astra, 242, 2x 245, 3x boble, 2 x saab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bruk en rustgrunning, så lakk, og så tectyl. det er den eneste brukbare måten. ev.t en "seig" klarlakk over fargen om du ikke skal ha tectyl. med det menes en lakk som ikke blir sprø, da den vil krakilere. kan f.eks bruke en "plastifier", lakkmykgjører som du blander 10% i lakken, da blir lakken mye smidigere. bruker det på bob, og det holder på glassfiberpaneler som vibrerer heftig, så da tåler det nok litt sprut også.

 

Hvor får man kjøpt den mykgjørern? Tror jeg hadde vært kjekt og hatt på bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår