Gå til innhold

problemer med 940

Ranger emnet


Pv_Anders

Anbefalte innlegg

hei.

har montert sperre i min 940 stv. men har litt problemer med speedometer etter dette. har da montert truetrack sperre og fått den maskiner og montert på speedometer ringen. men når jeg gir gass eller har gass pådrag så fungere det, men når jeg slipper så detter det vekk?? noen som vet om det kanskje går an å justere speedometer sensoren??

 

så har jeg chippet bilen min. vet ikke navnet på chippen men det lyser i allefall på det lamdalyset i bilen, noe feil med coèn. er det normalt eller må jeg bytte lamdasonden?

 

så lyser abs lyset i bil. har ikke sjekket ut så veldig mye om dette problemet. men er jo bare abs sensosrer fremme på bilen?? regnet kanskje meg jeg har kommet borti en av ledningene litt når jeg monterte bilstein dempere og lesjøfors fjærer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det funket fint det.. bare de andre problemene som gjenstår nå

 

Er vell en grunn til at det lyser, er jo en feilkode da. Mitt lyser, men finner ikke ut av det. Bilen hadde en periode der den dauet. Alt startet etter chipping og mere trykk.

96 Volvo 945 B230ft

94 Volvo 945 B230ft (vraka)

88-89 Volvo 740 B230f (solgt)

 

Min 945: http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=167070

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trond: tok bare ut sikringen på bensinpumpa og lamda.. så lyste ikke lyset mere. så det er vekke er kun det med absen og speedoen som ikkje her helt i hundre nå.

min dauer litt av og til men det er pga jeg har koblet slangene på turboen litt slik at et blir liv i dumpen. men skal få koblet dette tilbake slike det skal være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vell en grunn til at det lyser, er jo en feilkode da. Mitt lyser, men finner ikke ut av det. Bilen hadde en periode der den dauet. Alt startet etter chipping og mere trykk.

 

Det begynner som regel med en chip pga mere bensin og da blir ikke reguleringsområdet til lambdaen stort nok til å korrigere i forhold til hva som trigger ECM'en til å gi feilkode og går i nødmodus.

 

Man endrer jo forutsetningene totalt i forhold til hva ECM'en er laget for å gjøre og hvis man hadde mappet ECM'en skikkelig i forhold til endringene man har gjort så ville nok lampa holdt seg sklukket.

Jo mer man lærer, jo mer skjønner man at man ikke kan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med andre ord så er det bare til å ignorere dette problemet?

 

Trur det, har kjørt sånn i 1.5 år uten problemer og med relativt lavt forbruk. Var nylig på eu-kontroll og da var CO`n 0.38% og det er jo helt greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men...hvis du har problemer med høyt forbruk/bilen stopper/høy CO, vil jeg anta at det er noe som kanskje ikke er helt rett som da må fixes:wonder:

 

Ja...når bilen er i bruk igjen så får jeg ta turen til volvo å få dem til å lese feilkoder.

96 Volvo 945 B230ft

94 Volvo 945 B230ft (vraka)

88-89 Volvo 740 B230f (solgt)

 

Min 945: http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=167070

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår