Gå til innhold

PayPal medlemmer: ADVARSEL!!!!

Ranger emnet

Anbefalte innlegg

I går fikk jeg en mail (tilsynelatende) fra Pay Pal.

Det stod noe svadagreier om oppgradering av sikkerhet mot at en uvedkommen tredjepart skal kunne komme seg inn og svindle fra min Paypal konto. For å verifisere kontoidentiteten min skulle jeg klikke på en link...

Da jeg begyne å kikke nærmere på mailen så jeg at mailaddressen den var sendt til ikke var min.

Tipper dette er noe virusgreier. Dersom PayPal sender meg mail, regner jeg med at mailadressen min skrives korrekt.

Don't listen to old racers who never won.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, lureri detta ja.

Ikke følg linken. Har aldri prøvd, men ikke til å anbefale.

Denne har blitt klassifisert som et "phishing" i følge en amerikansk antivirus-side.

Det beste du kan gjøre for å unngå fella, er å skrive inn adressen til paypal HVER gang du skal inn. ikke noen form for hurtiglink eller snarvei, dette lurer mange.

Litt greit å være ekstra sikker når det gjelder paypal, man betaler jo tross alt med dette programmet. En liten glipp, så er kontoen tømt.

Takk for at du sprer dette, jo før jo heller.

Seat Leon 1.9 TDI PD

Chevrolet Tahoe SC x

VW Corrado G60 x

Audi 80 x

Jetta GTI x

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk for lenge siden en melding fra "paypal" om at uvedkommende hadde prøvd å sendre passordet mitt og at kontoen min var sperret for sikkerhetskyld. Jeg gjorde aldri noe med den mailen siden jeg ikke har hatt bruk paypal på lenge. Noen som vet om dette er reelt eller noe svindel greier? Har hørt om andre som har fått lignende mailer.

1967 Buick Elektra Limited 4dht prosjekt

1968 Oldsmobile 98 Convertible

1968 Buick Skylark 2dht prosjekt

1969 Dodge Charger 440

1978 Chevrolet Corvette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk for lenge siden en melding fra "paypal" om at uvedkommende hadde prøvd å sendre passordet mitt og at kontoen min var sperret for sikkerhetskyld. Jeg gjorde aldri noe med den mailen siden jeg ikke har hatt bruk paypal på lenge. Noen som vet om dette er reelt eller noe svindel greier? Har hørt om andre som har fått lignende mailer.

IKKE klikk på den mailen, eller noen andre som ligner for den saks skyld. I farta kan det virke fornuftig, men se i meldingsfeltet og i selve meldingen; det skal alltid stå ditt fulle navn hvis det er en henvendelse fra PayPal. Gå også inn på paypal sine sider om sikkerhet. Der står det hva de kontakter deg om og ikke. Det står også hvordan du kan identifisere svindel-mailer.

Jeg har forøvrig fått akkurat samme mailen, bare svada. Er du skikkelig i tvil kan du sende kopi av mailen til PayPal. Da f.år du fort svar på om det er fra de eller ikke. Mest sannsynlig ikke..er mye av dette ute og går også fra Ebay

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok vindel ja, alle slike falske mailer kan sendes til spoof at paypal.com

Bilforumet.no
Moderator: Lakk og Karosseri

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har jeg også opplevd mener jeg å huske.

Jo mer man lærer, jo mer skjønner man at man ikke kan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider