Gå til innhold

Eksempel på søknad?

Ranger emnet

fast_740

Anbefalte innlegg

En på fordforumet søkte om motorbytte. Denne er vel ikke helt hva du er ute etter, men han fikk hvertfall innvilget søknaden så noe bra er det jo.

NAVN NAVN

ADRESSE 1c

5412 stord

tlf:XXXXX

XXXXX@XXXX.XX

Søknad om motorbytte i Ford Granada.

Har planer om å bytte motor i min Granada og sette inn en 2,9 24v cosworth motor.

Bilen er originalt en 1985 Ford Granada med 2,3l v6 motor.

Motor:ny motor blir en scorpio cosworth 2,9 24v v6 med 195hk v/5700 o/min og 275nm v/4500 o/min.

Gearkasse:blir som originalt en 5trinns manuell.bakaksel utvekslingen blir som originalt 3,64.

Hjuloppheng: foran blir stabilisatorstaget byttet til 26mm og montert med polyerthan foringer,alle foringer i forstillingen blir byttet til polyerthan foringer,og det blir montert

Ett Tuv godkjent senkesett og gassdempere.Bak blir det montert ett 12mm stabstag og alle foringer blir byttet til polyerthan.

Bremser: bak blir det montert ventilert skivebremser fra scorpio cosworth,

Foran er eg litt usikker enda,men lurer på bremser fra en større merzedes eller audi,

Men det må eg komme tilbake på når eg har funnet noe som passer,

Eventuelt kan oppgraderte original bremser brukes.

Eksos: her har eg tenkt å montere ett 2,5” system som monteres likt som det originale

Og med like mangen lyddempere(3stk)og ha ett godkjent lyd nivå.

Håper med dette på ett positivt svar,dersom det er noe dere lurer på er det bare å ta kontakt

Mvh NAVN NAVN.

Kverna's Bildetråd

Xenon har jo tatt helt av :P

He did it again

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei...

Skal skrive en søknad til BT ang ombygging til turbo, uten å bruke orginale Volvo dempere, men heller Bilstein av en eller annen sportstype.

Noen som har et eksempel på en søknad?

Hvis du vil spare tid og papirer, så fikser du "kryssreferanse"-lista til feks Bilstein dersom det finnes noen. Altså Volvonr --> Bilsteinnr.

Da er det bare å sette på bilsteindempera, ta vare på kvitteringa, vise bilen, og referere til kryssreferanselista.

hvis det IKKE er noen kryssreferanse-liste (Koni vet jeg ikke har), så må du først vise at demperene volvo snakker om i papirene sine, er HELT standard gass/oljedempere. Det letteste er å bruke Sachs-kryssreferanselista (ta kopi), som henviser til div dempere(flere volvo-nummere vil referere til samme sachs-demper).

Så tar du kopi av Volvo 740-lista i sachs-katalogen, og der finner du fort ut at disse sachs-demperene nevnt over her, passer både GL, GLE og turbo-modeller... altså en STANDARD demper for alle 740-modeller.

Derifra, så kan du bare legge ved kvittering med koni/bilstein-nummer, og en side der det står at koni/bilstein demperene passer volvo 740, selvsagt til din årsmodell ;)

De fleste skjønner at dempere til 2000kr stk er noe bedre enn orginale til 200kr, hvertfal gjorde BT karn jeg snakka m på risløkka... så dempere var null problem egentlig, bare noe som blir blåst opp når du ikke klarer å dokumentere noe av dette.

Også hold tunga rett i kjeften når du skal forklare detta...hehe, du må være HELT sikker i din sak ;)

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du vil spare tid og papirer, så fikser du "kryssreferanse"-lista til feks Bilstein dersom det finnes noen. Altså Volvonr --> Bilsteinnr.

Da er det bare å sette på bilsteindempera, ta vare på kvitteringa, vise bilen, og referere til kryssreferanselista.

hvis det IKKE er noen kryssreferanse-liste (Koni vet jeg ikke har), så må du først vise at demperene volvo snakker om i papirene sine, er HELT standard gass/oljedempere. Det letteste er å bruke Sachs-kryssreferanselista (ta kopi), som henviser til div dempere(flere volvo-nummere vil referere til samme sachs-demper).

Så tar du kopi av Volvo 740-lista i sachs-katalogen, og der finner du fort ut at disse sachs-demperene nevnt over her, passer både GL, GLE og turbo-modeller... altså en STANDARD demper for alle 740-modeller.

Derifra, så kan du bare legge ved kvittering med koni/bilstein-nummer, og en side der det står at koni/bilstein demperene passer volvo 740, selvsagt til din årsmodell ;)

De fleste skjønner at dempere til 2000kr stk er noe bedre enn orginale til 200kr, hvertfal gjorde BT karn jeg snakka m på risløkka... så dempere var null problem egentlig, bare noe som blir blåst opp når du ikke klarer å dokumentere noe av dette.

Også hold tunga rett i kjeften når du skal forklare detta...hehe, du må være HELT sikker i din sak ;)

Ok... takk:)

Skal prøve å skaffe noe dokumentasjon nå.

Driver å skriver en søknad nå, får se åssen det går;)

Biler nå:

1990 740(FK,940 etc)

1973 144(bruksvogn)

1987 740 (bruksvogn)

Lenke til kommentar
Del på andre sider