dfrags Skrevet Februar 4, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 4, 2008 Igår kjørte jeg en tur på ca 30 mil med bilhenger på slep. I en bratt nedoverbakke så gearet jeg i 2.gear for å bremse på motoren. Da jeg kom helt ned i bakken så satte jeg den i drive igjen å da virket det som at bilen ble låst i 2.gear. Jeg prøvde å ta av bateripolen for at det kunne vere noe med hjernen men ble ikke bedre. Revers og 2.gear funker(tror jeg)kanskje det er 3 gearet. 80kmt med ca 4-4500 rpm. Hva kan vær galt? Siter - Audi A4 2.0TDI 05 - Audi S4 C4 2.2T AAN 20v Quattro (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dfrags Skrevet Februar 4, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 4, 2008 prøvde bilen idag å da funket 1.gear å muligens 2.gear(evt 1 og 3) Tok en Vag-com test på den å fikk opp 1 Fault Found: 00652 - Gear Monitoring 16-00 - Signal outside specifications Noen som ken hjelpe meg? Siter - Audi A4 2.0TDI 05 - Audi S4 C4 2.2T AAN 20v Quattro (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dfrags Skrevet Februar 5, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 5, 2008 ingen som vet hva som er feil? Siter - Audi A4 2.0TDI 05 - Audi S4 C4 2.2T AAN 20v Quattro (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bar1 Skrevet Februar 5, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 5, 2008 Se om det blir bedre etter du sletter feilkoden. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dfrags Skrevet Februar 5, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 5, 2008 har slettet feilkoden. Nå nettopp kom det en til 00529 - Engine Speed Signal Missing.. Funne ut at 00652 er en slags utvekslingsovervåker.. Hva nå en det er.. Noen som kan hjelpe??? Siter - Audi A4 2.0TDI 05 - Audi S4 C4 2.2T AAN 20v Quattro (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dfrags Skrevet Februar 10, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 10, 2008 ingen som kan hjelpe meg? bilen går i 1 og 2 gir.. samt revers. Girene hakker når oljen blir varm.. 3 gir funket her om dagen men slutet å virke etter ca 10 sekunder.. Siter - Audi A4 2.0TDI 05 - Audi S4 C4 2.2T AAN 20v Quattro (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bar1 Skrevet Februar 11, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 11, 2008 Lenge siden du bytte automatolje og filter? Kan være dårlig kontakt mellom kontrolleren og kassa. Kontakten på kassa kan renses/smøres med elektrorens. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dfrags Skrevet Februar 11, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 11, 2008 forrige eier sa han nettopp skiftet olje på kassen. Dette var ifjor høst. Hvordan kontroll? den boksen under baksetet du mener? Siter - Audi A4 2.0TDI 05 - Audi S4 C4 2.2T AAN 20v Quattro (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bar1 Skrevet Februar 12, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 12, 2008 Vet ikke hvor kontrolleren til girkassen sitter på den modellen. Men sjekk kontakten inn på girkassen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dfrags Skrevet Februar 13, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 13, 2008 jeg har nå funne styreenheten til girkassen.. Den lager en tikkelyd når jeg setter den i 1 eller 2 gir.. Ingenting skjer vist jeg setter den i 3 eller drive.. Lyden høres ut som et relee.. Tok diagnosetest på verksted å dem fant ut av det var styreenheten som var skadet.. testet å kjøre uten styreenheten og da funket bare reversj og 1gir.. så regner med at det ikke er noe feil med noen kontakter..?? Noen forslag til andre ting som kan være skadet/defekt eller er det styreenheten? Siter - Audi A4 2.0TDI 05 - Audi S4 C4 2.2T AAN 20v Quattro (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dfrags Skrevet Februar 19, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 19, 2008 fikk ny styreenhet idag men funker framdeles ikke. Samme greiene.. Er det en slags styresentral til girkassen andre plasser en bak sparkeplata på pasasjersiden? Siter - Audi A4 2.0TDI 05 - Audi S4 C4 2.2T AAN 20v Quattro (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tommy123 Skrevet Juni 27, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 27, 2008 Har du funnet ut av problemet? Dette høres litt ut som hvordan kassen min oppfører seg til tider.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg