Steinbf Skrevet Februar 4, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 4, 2008 hei! Jeg skal kjøpe meg sveiseapparat! Og har desverre ikke noe særlig peiling på forskjellige typer og merker av de. Men blir mig.. Jeg har ikke sveiset så mye,så trenger ikke det beste eller noe som er veldig avansert! Og selvfølgelig billigst mulig! Så kan noen her hjelpe meg med å gi meg noen forslag!? Mvh stein Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
umek Skrevet Februar 9, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 9, 2008 Bare ikke kjøp noe billige biltema greier, sats på et brukt av annerkjendt merke. Har noen jeg men der er nok alt for store for deg, og de koster litt også. Har selv et Esab Smashweld 180 (3fas) apparat som jeg bruker til kaross sveising o.l Og kan tryggt anbefale det ihvertfall. Siter - Pontiac Firebird Formula 400 1973 - 2008 Mitsubishi Outlander Innstyle+ 22" http://www.bilforumet.no/outlander/230641-mine-outlander-mods-22-a.html#post2559049 - 2000 Peugeot 406 stv (konebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kermitt Skrevet Februar 9, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 9, 2008 sats på et kjent merke så det er enkelt å reparere og du vet det er kvalitet. esab, kempii, lincoln electrics og miller er bra sveise apparater. se om du kan få kjøpt ett brukt av ett verksted eller noe slikt ;) de er som regel meget kurrante og holder lenge til hobby bruk. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Steinbf Skrevet Februar 9, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 9, 2008 Takk for svar! Men må nok ha 1fas.Blitt lettest når jeg skal ha i garasjen! Men er de sveiseapparetene på biltema så elendige egentlig? For meg virker de helt ok. Og enkelt med flysstråd! men kom gjerne med begrunnede meninger om det!Hvis noen har prøvd det eller har det og bruker det!! For jeg kommer ikke til å sveise så utrolig mye.Blir bilen jeg holder på med nå,rustsveising og slikt, også en banebil etterhvert,også motordeler og lignende og diverse andre småting. --stein-- Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kermitt Skrevet Februar 10, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 10, 2008 Takk for svar!Men må nok ha 1fas.Blitt lettest når jeg skal ha i garasjen! Men er de sveiseapparetene på biltema så elendige egentlig? For meg virker de helt ok. Og enkelt med flysstråd! men kom gjerne med begrunnede meninger om det!Hvis noen har prøvd det eller har det og bruker det!! For jeg kommer ikke til å sveise så utrolig mye.Blir bilen jeg holder på med nå,rustsveising og slikt, også en banebil etterhvert,også motordeler og lignende og diverse andre småting. --stein-- biltema apparatet mater ujamt og det er veldig grovt på innstillingene. så uegnet som overhode mulig! og den flusstråden er virkelig ikke noe å samle på. legger igjen mye slagg og du må ha sveiset lit før for å få det fint og sterkt. veldig lite egnet til karosseri sveising som du skal gjøre litt av. anbefaler deg og få lagt opp til tre-fas. jevnere strøm og de fleste "skikkelige" apparat er tre-fas. finn deg ett brukt apparat som passer din prisklasse med gass og helt ordinær sveise tråd. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Supraguy- Skrevet Februar 10, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 10, 2008 Tror ikke de biltema apparaten som koster litt er dårlige jeg. Hørt flere som syns de er bra nok. Flusstråden er ikke noe særlig nei. Mye bedre med gass. Mindre etterarbeid. Men ville som han sier kjøpt et brukt sveiseapp av kjent merke. :) Siter - Kadett C 20set 79' - Mercedes E300 86' Selges i deler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
umek Skrevet Februar 10, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 10, 2008 Jeg synns biltema apparatene er noe dritt. Alså det går å sveise med de, men de er strømmsvake og billig konstruerte. Kansje ikke alle som har biltema apparater vet helt hva de snakker om heller da :) Siter - Pontiac Firebird Formula 400 1973 - 2008 Mitsubishi Outlander Innstyle+ 22" http://www.bilforumet.no/outlander/230641-mine-outlander-mods-22-a.html#post2559049 - 2000 Peugeot 406 stv (konebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Svartsinn Skrevet Februar 10, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 10, 2008 Jeg har et 1-fas Lincoln app ett-eller-annet-160 heter det og er veldig fornøyd med det, men relativt nytt så veit ikke om det er greit å få tak i ett brukt. Når det gjelder biltema greiene tror jeg at jeg ville hørt på gutta med peil.. viss det er noen som faktisk sveiser bra med ett sånt, er det vel nettopp de? finn heller et brukt et til rundt samme prisen, myye lettere og bruke for oss amatører kun mine 5 øre :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Steinbf Skrevet Februar 11, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 11, 2008 Det beste hadde jo vært å kjøpt et bra et av et kjent merke,men så skal ikke jeg ha det beste heller.Og skal ikke sveise masse.Også er det jo billig. Og så lenge det fungerer å sveise med,så tror jeg det holder for meg,hvertfall i første omgang. Og er ikke snakk om at det skal bli så veldig pent og bra.For må jo uansett øve på det! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
umek Skrevet Februar 11, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 11, 2008 For all del, billig apparater gjør nytten for de som ikke er kresne og er vandt med "bedre" apparater. Men er lettere å lære seg med et skikkelig apparat. Skal du kjøpe billig, så pass på at du får reserve deler til det ihvertfall. Har ikke prøvd disse "no-gas" aqpparatene til biltema, metoden er jo vel utprøvd da men. Hadde vært morro å prøvd :) Koster jo litt å leie gassflaske og i året viss du nesten ikke skal sveise. Siter - Pontiac Firebird Formula 400 1973 - 2008 Mitsubishi Outlander Innstyle+ 22" http://www.bilforumet.no/outlander/230641-mine-outlander-mods-22-a.html#post2559049 - 2000 Peugeot 406 stv (konebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Steinbf Skrevet Februar 12, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 12, 2008 Er det jeg også har tenkt på. Så jeg får prøvd det ut hvertfall da... Som du sier,så koster det jo leie i året,og skal jeg nesten ikke sveise,så blir det unødvendig utgift for meg føler jeg. Så da før jeg prøve det apparatet hvertfall.. Har sett over bilen jeg driver å pusser opp i dag,og fant nok av rust.I kanaler,planet,under førerstol,på gulvet ved torpedovegg,litt i hjulbuer og generell overflaterust. Bilen er foresten en Vw caddy pickup 85mod,hvis noen lurte.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
umek Skrevet Februar 12, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 12, 2008 Hørtes ut som om du trengte en sandblåser også :D Lykke til med sveisinga, legg gjerne ut litt info her om hvordan det går. Siter - Pontiac Firebird Formula 400 1973 - 2008 Mitsubishi Outlander Innstyle+ 22" http://www.bilforumet.no/outlander/230641-mine-outlander-mods-22-a.html#post2559049 - 2000 Peugeot 406 stv (konebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Svartsinn Skrevet Februar 14, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 14, 2008 Caddy er gromme biler!! Store planer? bortsett fra rustfjerning? hehe.. Med tanke på gass, er det jo mulig å kjøpe små 0,5 kg flasker viss du sveiser lite. D har jeg gjort, husker ikke hva jeg betalte, men å lære seg å sveise med innershield tråd, ble mer grisete enn moro :) (spruter mye) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Steinbf Skrevet Februar 15, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 15, 2008 hehe,jaja,finner jeg ut. Nja,så veldig store planer er det vel ikke.Det meste er vel gjort med caddy pickup.. Men jeg skal ha det som bruksbil,så blir ikke noe showbil eller noe banebil. I store trekk blir det å fjerne rust,lakkere,"pynte" på planet,anlegg,senke,felger,nye seter,trekke om interiør,nye speil,sote ruter,ny bakrute. Er det jeg kommer på nå hvertfall. Er det sånn at alt fra golf 1 eller 2 passer rett over på caddy pickup 85mod? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Svartsinn Skrevet Februar 16, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 16, 2008 Er jo store planer det da :) er ikke sikker på hvilke deler som går omhverandre eller ei, bortsett fra det opplagte.. forskjermer er greit, bakluke nix lykke til! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg