Gå til innhold

Sjekkliste BMW 318 86mod ??

Ranger emnet

Snurre Sprett

Anbefalte innlegg

Skal sta og se på en brukt 318 86 mod I morgen.. 07.11

hva bør eg sjekke da, med tanke på hvor eg finner rust å og annet humbug..

vet en del om hva eg må lete etter, men det hadde vert fint med noen tips..

motor har defekt toppakning eller topp.. (står defekt toppakning, men det kan jo vær toppen som er sprukken.. Om det er defekt topp kjøper eg en brukt motor) Så har ikkje behov for tips for å sjekke/høre om motoren er i stand..

på forhånd takk

-91 Bmw e36 325i Sedan

-86 Bmw e30 316 1.8l motorhavari, selgest

X golf2 gti 8v, bmw 528 e28, golf2 gl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Snurre Sprett

Skal sta og se på en brukt 318 86 mod I morgen.. 07.11

hva bør eg sjekke da, med tanke på hvor eg finner rust å og annet humbug..

vet en del om hva eg må lete etter, men det hadde vert fint med noen tips..

motor har defekt toppakning eller topp.. (står defekt toppakning, men det kan jo vær toppen som er sprukken.. Om det er defekt topp kjøper eg en brukt motor) Så har ikkje behov for tips for å sjekke/høre om motoren er i stand..

på forhånd takk

Hei!!

det pleier være rust på skøyten til bakplata, kanaler,under pakning i bagasjerom,i hjørnene under bakruta, sjekk også hjulbuene

Men persolig ville jeg ikke kjøpt 318, ville heller gått for sekser jeg..men det er jo min mening:)

Er du interessert så vet jeg om en ganske bra 320i 86/89mod som selges ganske billig med masse deler(hvis den ikke er solgt enda)..skulle egentlig kjøpe den selv men vi hadde ikke plass til en bil til:(

så viss du er interessert så kan jeg sjekke opp :)

edit: oi! glemte å se på datoen jeg

:)

-520i e39 97mod

-740i e38 94mod (under oppbygging)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble til at eg kjøpte en 316 forgasser, pga forsikringen skal stå på meg sjøl..

Bilen er rustfri, men det er en del å gjer på den da... men var planen det da,, så har eg noe å gjer på..

vurderer å skifte motor i den da, til noe større :)

-91 Bmw e36 325i Sedan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble til at eg kjøpte en 316 forgasser, pga forsikringen skal stå på meg sjøl..

Bilen er rustfri, men det er en del å gjer på den da... men var planen det da,, så har eg noe å gjer på..

vurderer å skifte motor i den da, til noe større :)

Ikke for å være drittsekk og negativ til prosjektet ditt altså:)

Men viss du har tenkt å legge en del arbeid i bilen ville jeg kjøpt en med større motor, i stedet for å legge ut så mye på en 316..skal du ha større motor må du bytte bremser,bakstilling og drivlinje, og det blir det en del penger og arbeid av :eek:

Har du sjekket forsikring på 320i/323i?(325i ligger en del høyere har jeg hørt)

-520i e39 97mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om eg skal skifte til 6'r i bilen må eg komme over en grei delebil.. til billig peng.. Så eg kommer nok til å kjøre den som en 316 til eg kommer over noe..

Å bytte over har eg nok av folk til å kunne hjelpe meg med, så det er ikke problemet..

-91 Bmw e36 325i Sedan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om eg skal skifte til 6'r i bilen må eg komme over en grei delebil.. til billig peng.. Så eg kommer nok til å kjøre den som en 316 til eg kommer over noe..

Å bytte over har eg nok av folk til å kunne hjelpe meg med, så det er ikke problemet..

Oki

Du kunne jo kjøpt den bilen jeg snakket om, og brukt den som delebil

Den koster 15000kr,motor, driverk,interiør, og understell er fra en 89mod og det skal være gått 150 000km(stammer fra en bil som ble tatt inn fra Tyskland som delebil) alle de andre delene fra den gamle bilen får du med(unntatt de jeg har kjøpt hos han :) )

Bilen er utstyrt med gule koni,ac-schnitzer front og vinge, kn filter,8alufelger med sommer/vinterdekk og senkesett

-520i e39 97mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider