Gå til innhold

Livin Loud i Neon

Ranger emnet

Janp87

Anbefalte innlegg

• Svar 43
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

ok, hadde bare en vifte liggende:P mindre å kutte:D

Nytt batteri står ikke så høyt på listen min, skulle lage deksel uansett, så å gjøre det om til en boks blir ikke så mye ekstra arbeid;)

hehe... vitsen med kassen er at gassen som kan utvikles inne i den skal ventileres ut av bilen... med viften vil bare ventileres inne i bagasjerommet fremdeles... ;)

en sånt koster veldig lite og funker 100% : bateriboks og husk at lufte slangen skal munne utenfor bagasjerommet... :crazysant:

kondensator hjelper null og niks på hvor lenge du kan spille, heller omvendt :)

--kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM*

-Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 months later...

Vel har fått bygd ferdig kassa, og begynt på 6*9 glasfiberbygg som skal stå i hattehylla... Og har bestemt at jeg med tid og stunder skal bygge om subkassa til glassfiberbygg, for å få det litt mer gjennomført.

Planen er å kjøpe 5.25" comp sett til frontdørene(glassfiber der og ja). Kommer nok til å gå for RF. Har hørt både positivt og negativt om RF men en ting vet jeg og det er at de er GRISEFETE!!!

Her er litt bilder og...

P3230023.jpg

P4130058.jpg

P4130057.jpg

P4130056.jpg

P4140057.jpg

P4140058.jpg

P4210057.jpg

P4210058.jpg

P4210056.jpg

P4210060.jpg

P4210061.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bakluka vibrerer så sykt mye hvis jeg skrur opp volumet litt...

Noen som vet hva jeg kan gjøre for å bli kvitt dette? Har allerede lagt et lag med STP asfaltmatte, men det hjalp ikke noe særlig :(.. Høres ut som om mye av lyden kommer fra låsen, men det er så mye at jeg ikke orker å spille høyt, med mindre jeg er på landevei...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...
Bakluka vibrerer så sykt mye hvis jeg skrur opp volumet litt...

Noen som vet hva jeg kan gjøre for å bli kvitt dette? Har allerede lagt et lag med STP asfaltmatte, men det hjalp ikke noe særlig :(.. Høres ut som om mye av lyden kommer fra låsen, men det er så mye at jeg ikke orker å spille høyt, med mindre jeg er på landevei...

hmm en løsning kan jo være såkalt bearclaw lås.

http://www.bsbildeler.no/butikk/vareliste.aspx?vnr=BCINST-S&vg=11297&vgpath=Varekategorier/9023/11297. er ikke alltid det nytter å dempe i luka hvis det er noe slark eller slikt i låsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, kan hende jeg går for det, men jeg får se hva økonomien tillater... Fant ut at noe ulyder kommer fra selve bakfangeren og...

Har gjort ferdig grunnlaget til ene kassen så nå er det bare for meg å trekke den med irma og sause på med polyester og en 3-4 lag glassfiber 400g burde vel holde??

P5300056.jpg

P5300057.jpg

P5300058.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm, er litt usikker på hvordan sub'ene skal kobles opp??

I org kassa var det.

Forsterker + --> + sub 1 --> + sub 2 (1 kabel)

Forsterker - --> - sub 1 --> - sub 2 (1 kabel)

Hver av sub'ene har 2+ og 2- men en + og - er koblet sammen.

Så jeg lurte på om det blir det samme om jeg kobler slik:

Forsterker + --> + sub 1 og + sub 2 (med 2 kabler)

Forsterker - --> - sub 1 og - sub 2 (med 2 kabler)

Siden jeg skal ha 2 kasser blir det så mye styr å gjøre det slik det var gjort i org kassen. Jeg tror det blir rett slik jeg har tenkt, men vil gjerne være sikker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider