Gå til innhold

BMW E36 318i - starter ikke!

Ranger emnet


vimael

Anbefalte innlegg

Hei

 

En kamerat av meg sliter med sin BMW.

 

Den har fram til en dag i vinter med 16 minus fungert helt fint.

Men denne dagen hvor få andre tenker på å vaske bil gjorde han det. Etter bare to minutters kjøring etter vasken stoppet bilen.

 

Han var nesten hjemme så den blei bare trillet på plass og stod til det blei varmere i været.

Når gradetokken vippa 0 var han ute, og bilen startet med en gang, MEN...

 

Den ville ikke gå på tomgang, og etter ca 5 minutter stoppet den bare og ville ikke starte igjen.

 

Jeg prøvde noen dager etterpå, etter noe kinning tennte den litt, men rakk ikke starte. Etter det var det ikke håp.

 

Vi begynnte å gå nærmere inn på bilen.

Den hadde ikke gnist.

 

Vitende om at det alene ikke ville hjelpe byttet vi tennplugger da de var langt ifra fine.

Vi byttet også fordeler og rotor da de heller ikke var spesiellt fine. Men til ingen nytte. Fortsatt ikke gnist.

 

Vi testet også med en annen coil. Brukt så ingen garanti for at den var frisk, men ingen forskjell.

 

Noen som har ideer om hva det kan være?

 

Hjerne, følere/sensore...

 

 

På coilen er det i tillegg til tennkabelen en + og - kabel.

- kabelen er til jord, men + kabelen har ikke strøm.

Skal den ha strøm? Hvor skal strømmen komme fra? Kan man i tilfelde sette direkte strøm på, eller kan man ødelegge noe da?

 

 

Takker for hjelp!

 

 

Mvh

Vidar Mæland

Lenke til kommentar
Del på andre sider

320'n til morra mi er iallefall superfølsom for vask, om du bare spruter lett over motorrommet, så klikka hjernen fullstendig på den(den blir riktignok bare vaska en gang i måneden da...

 

+ skal forøvig ha strøm ja, dette styres vel av hjernen det og, om jeg ikke tar feil, men det skal være mulig å peise på med strøm rett på der ja.. om den starter er et annet spørsmål ;)

928

FL-612

7/CBR1100XX

Serie 3

City 2+2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Motoren vil ikke tenne uten et signal fra triggerføleren på veiva (i framkant av motor). Se til at denne sitter skikkelig og er REN.

 

Uten at jeg skal garantere det, så skal coilen få + spenning kun da den får signal fra ECUn om å gjøre det (som blir synkronisert med trigger, luftmengde, lamda og tps sensoren).

 

Det kan også hende at det er dårlig kontakt/signal på en giver. Spray ren med elektrorens og tørk. Gå over alle givere. Er det en M40 motor er dette en ganske kurrant jobb :)

 

Lykke til.

Den som ingen Ferrari har - får ladda BMW med bar


http://www.youtube.com/oddisPProductions

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår