Gå til innhold

Lime braketter på hovedlykter.

Ranger emnet

Birgerg

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har blitt rygget på at en eller annen og fått skadet ene hovedlykten, glasset skrukket, noe som enkelt å bytte. Men verste er at feste brakettene på lykten har brukket. Og jeg har hørt med BMW; kan ikke bytte bare selve huset. Må ha komplett lykt, som koster 11500 + mva.

Så da lurer jeg på om det er mulig å lime disse braketene. jeg er ingen ekspert, men lurer på om huset er laget av noe termoplast, pvc eller lignende. Har prøvd epoxy uten noe hell.

Finnes det noe lim som er eget til sånt materiale, og som tåler litt belastning? Har hørt noe om Araldite 2022, Kunne det funke?

Gode råd belønnes med heltestatus :-)

Bmw " The Ultimate Driving Machine"

E30Cosworth.no

Prosjekt: BMW E30 Cosworth

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...
Holoy!

Er det pvc eller abs så kan du bruke araldite 2015. Biter bra på de plastypene.

Men sånne deler kan også være laget i SMC, presset glassfiber. Kan du se om det stikker ut fiber i bruddet?

Det er ikke noe glassfiber av noe slag.. Ser ut til å være en "tørr" plast type om en kan si det.. minner litt om bakelitt egentlig.

De limene dere snakker om regner jeg med en ikke får på mekonomen akkurat. Hvem er det som fører sånn typer lim?

E30Cosworth.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11500??damndamn mulig jeg ikke har fulgt med i timen, men det er da sinnsykt mye penger for ei lykt!

Om du ikke får limt festene så skulle du i stedet for å kjøpe hos BMW, kjøpe styling lykter av et eller annet slag for halve prisen hos f.eks styling-tech.no

Peugeot 406 2000 Stasjonsvogn - Nåværende privatbil

Ford Transit Connect med Securitas Styling - Nåværende arbeidsbil

Toyota Carina 2 1986 - Solgt

Volkswagen Golf 1 1982 - Vraket

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11500??damndamn mulig jeg ikke har fulgt med i timen, men det er da sinnsykt mye penger for ei lykt!

Om du ikke får limt festene så skulle du i stedet for å kjøpe hos BMW, kjøpe styling lykter av et eller annet slag for halve prisen hos f.eks styling-tech.no

Det er Bi-xenon, dessuten er jeg ikke særlig interessert i styling lykter av luguber kvalitet.. Derfor er det best å lime original lykten

E30Cosworth.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...
Det er Bi-xenon, dessuten er jeg ikke særlig interessert i styling lykter av luguber kvalitet.. Derfor er det best å lime original lykten

om u vill kjøre helt til sarpsborg så kunne sikert jg ha limet det for deg på jobben, husker ikke hva limet heter men ett laget for og reparere lykte fester og lage nye festepunkt om det trengs så det tåler litt, lurer på om det ikke er teroson faktisk, men stikk innom ett lakkerings verksted i oslo og hør om de driver med plastrep, gjør de det har de riktig type lim garantert;)

136,8db i 2006 2.plass (gatebil sept 06)

134,6db tror jg 3.plass (tv boden juli 07)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 months later...