Gå til innhold

Deler til foraksel, Audi 80 2.0E

Ranger emnet

Audi8020E

Anbefalte innlegg

Jeg har nettopp vært på EU-kontroll med bilen min. Det gikk som forventet, den gikk ikke gjennom uten feil. Den hadde en del grove feil.

Dette er hva som står:

2.2

-Lekkasje i tannstand: høyre side

Defekt mansjett på styring: høyre side

5.2

-Foraksel - slakk i innfestinger: venstre side og høyre side

Slitt bærekule: fremre venstre nedre ytre og fremre høyre nedre ytre

5.4

-Stor slakk i kuler foran; høyre side (stabilisator).

Tilleggskommentar til 5.2: Alle 4 traversforinger er slitt.

Er det noen som kan fortelle meg hvor mye det eventuelt vil koste å kjøpe alle disse delene og hvilke deler jeg egentlig trenger? Og tror dere at de ha de på Biltema? Har litt lite penger for tiden :P

Takk for alle svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bærekulene har de nok på biltema, sikkert ytre stabilisator stag også. Koster ikke allverden

Slakk i innfestninger, tilleggsmmentar: foringer slitt.

hørees ut som du har vært på NAF med bilen:) Mulig de kan ha disse foringene på biltema. men sikkert ikke, nå nok originalt. Koster litt da. Er alle 4 foringene i motortraversen som de sikkert mener der.

Mansjett tannstang. Om du ikke får tettet tannstanga med et lurium av noen type (omega 917 og spyle rent) må du nok skifte denne. Følger sikkert med mansjett på ny tannstang, fra enkelte leverandører. Eller du får gå for brukt.

Tannstanga koster en del tusen, tillegg må du ha hjulstillingskontroll, også for at det justering på camber på bærekulene foran.

Har du ment å gjøre dette selv eller et verksted?

Verksted tar nok sikkert over 10000 for dette med deler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bærekulene har de nok på biltema, sikkert ytre stabilisator stag også. Koster ikke allverden

Slakk i innfestninger, tilleggsmmentar: foringer slitt.

hørees ut som du har vært på NAF med bilen:) Mulig de kan ha disse foringene på biltema. men sikkert ikke, nå nok originalt. Koster litt da. Er alle 4 foringene i motortraversen som de sikkert mener der.

Mansjett tannstang. Om du ikke får tettet tannstanga med et lurium av noen type (omega 917 og spyle rent) må du nok skifte denne. Følger sikkert med mansjett på ny tannstang, fra enkelte leverandører. Eller du får gå for brukt.

Tannstanga koster en del tusen, tillegg må du ha hjulstillingskontroll, også for at det justering på camber på bærekulene foran.

Har du ment å gjøre dette selv eller et verksted?

Verksted tar nok sikkert over 10000 for dette med deler.

Takk for fyldig svar ;)

Jepp, jeg var på NAF, og jeg har tenkt til å gjøre det selv. Sjekka opp med opphengskuler og stabilisatorstag, det har de på Biltema :) Koster jo nesten 4 ganger så mye på mekonomen! :o

Får vel ta meg en tur på Mekonomen i dag for å høre etter priser på foringer. Hva er forresten motortraversen? :) Tror du dette er vanskelig å bytte? Mansjetten har jeg visst i lang tid at har vært ødelagt, det var ikke til å unngå å se. Den har de på Mekonomen. Men lekkasjen, den visste jeg ikke om. Men vil det funke å bruke slik væske i servoolja, da? Det er vel ikke så mye sirkulasjon i den? Han jeg snakka med på NAF mente at jeg kunne få tak i et repsett til tannstanga, men han var ikke sikkert. Veit du noe om det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, rep.sett får du nok tak i, men vanskelig å få tett. må ut med tannstanga uansett (alt etter hvor lekkasjen er)

Vet du selv hvor stor lekkasjen er? drypper det på gulvet, det må det for å kunne bli en mangel. eller er det mye svetting? Er det lite olje i servobeholder da?

Tror nok du må ha originale foringer i den motortraversen, regner med det er det NAF mener på denne kontrollen.

Motortraversen ligger under motoren, er festet med 4 store bolter i hvert hjørne, bærearmer etc er montert i denne. Kan være litt vanskelig å skifte om du ikke har bukk å må ligge på rygg under bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider