Vebne Skrevet Februar 5, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 5, 2008 Hei! Driver å vurderer bilkjøp om dagen, men er litt paranoid når det gjelder oppgitt kilometerstand. Er det noen andre tips for å sjekke den virkelige kilometerstanden bortsett fra å se på generell tilstand og historikk? Har hørt noen rykter om at noen biler også har en ekstra kilometerteller på girkassa som det går an å sjekke. Stemmer det? Kikker en del på Mercedes W124, så hvis noen har noe tips angående de så hadde det vært fint! Mercedeser er jo ikke akkurat kjent for å alltid ha korrekt kilometerstand på telleren... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kverna Skrevet Februar 5, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 5, 2008 Serviceheftet hvis det finnes. W124 har vel ikke noen hjerne hvor mercedes kan lese ut riktig km.stand tror jeg Siter Kverna's Bildetråd Xenon har jo tatt helt av :P He did it again Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kubbikkåre Skrevet Februar 5, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 5, 2008 Hadde en bil med feil km.stand en gang. Dette fikk jeg vite hos merkeverkstedet, som hadde hatt bilen inne til taksering før jeg kjøpte den. De hadde oppdaget det ved å sjekke med forsikringsselskapene hvor bilen hadde hatt forsikring opp gjennom tidene, om hvilken km.stand den var blitt innrapportert med. Gir vel ikke den helt nøyaktige km.standen, men når bilen plutselig var oppgitt å gå 150000 kortere med et forsikringsselskap etter et eierskifte, var det noe mistankelig... Siter Har for tiden: 1997 520 BMW Touring og 1994 VW Golf 1,4 (!!) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///AMG Skrevet Februar 5, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 5, 2008 Sjekk om tallen på km telleren er svarte eller "møkkete" og om instrumenthuset har sår på sidene. Mange bruker feil verktøy når de tar ut instrument panelet. Da blir det for stygge sår i plasten. K Kan også ringe mercedes å høre om de har noe historikk på bilen. Sansynligheten for at bilen er skrudd er ganske stor hvis bilen er importert. så en sjekk hos BoS vil ikke avdekke dette. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg