ole180 Skrevet Februar 6, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 6, 2008 Hvilket komp forhold vil du sitte igjen med då da? 145mm lengde og B23ET stempel på ein B230 bunn. Spurte SPM om hva han anbefalte av lengde og stempel, da fikk eg til svar 152mm stake og B23ET stempel, såe? hvilken er da best då? Og hva holder ett B23ET stempel? altså av effekt? Siter Volvo 740tic 85mod-prosjekt, lekebil -Accord 92mod-bruksbil med futt i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aceofspades Skrevet Februar 7, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 7, 2008 Hvilket komp forhold vil du sitte igjen med då da? 145mm lengde og B23ET stempel på ein B230 bunn. Spurte SPM om hva han anbefalte av lengde og stempel, da fikk eg til svar 152mm stake og B23ET stempel, såe? hvilken er da best då? Og hva holder ett B23ET stempel? altså av effekt? Merkelig at de parner rådene som sitter i min 230 bunn er 145mm med B23 et stempel da... Da får du 9:1 i komp som i en org. 230et/fk/ft (med 531/405 topp noe lavere) Rådene heter 1C Parner har ikke 152mm råder med 24mm kryssbolt og 52mm storende til Volvo Bare se i prislista hans det.. ET stemplene tåler vel ca. 500hk. med rett map. Med en 152mm råde så kommer 23et stempelet 7mm lenger opp,altså stempelet vil stikke 7 mm over decket på blokka! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Keltern Skrevet Februar 7, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 7, 2008 ET stemplene tåler vel ca. 500hk. med rett map. Med en 152mm råde så kommer 23et stempelet 7mm lenger opp,altså stempelet vil stikke 7 mm over decket på blokka! Hvordan stiller b230et seg oppmot b23et "stempelmessig"? Nå er vel fk-rådene til haien 152mm, så jeg gjør vel best i å få tak i enten originale 230et, eller ft/fk stempler. Noe annet blir vel en smule dyrt.. Eller eventuelt feil! :P Siter '90 Audi Coupe Quattro aka problembarnet 1 ny feil på bilen = 1 erfaring rikere Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ole180 Skrevet Februar 7, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 7, 2008 Ett ft/fk stempel holder vell til 350hk, noen sier 400hk. men godt eg ikkje bestilte 152 staker og B23ET stempler da, då hadde det blitt ein sur tone på verkstede....:P Siter Volvo 740tic 85mod-prosjekt, lekebil -Accord 92mod-bruksbil med futt i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Keltern Skrevet Februar 7, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 7, 2008 Ett ft/fk stempel holder vell til 350hk, noen sier 400hk. men godt eg ikkje bestilte 152 staker og B23ET stempler da, då hadde det blitt ein sur tone på verkstede....:P Hehe, jeg kommer aldri til å overgå 300 hester uansett! :) Og nå, i og med at det er et veldig lavbudsjetts-prosjekt, så blir det ikke over 200.. Eller, i hvert fall ikke mer enn at det går ut over godkjenning! Så det kan jo kanskje tyde på at turboen som jeg nå sitter med er i "værste" laget? --------- 7mm over hadde kanskje blitt ugreit med toppen på ja! ;) Siter '90 Audi Coupe Quattro aka problembarnet 1 ny feil på bilen = 1 erfaring rikere Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ole180 Skrevet Februar 7, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 7, 2008 ja, da komme du langt med FT/FK innmat, vett ikkje om den turboen kommer til å bli for stor, men kan godt hende. ein vanli t3 turbo fra volvo trur eg ville holdt. Siter Volvo 740tic 85mod-prosjekt, lekebil -Accord 92mod-bruksbil med futt i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aceofspades Skrevet Februar 7, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 7, 2008 Hvordan stiller b230et seg oppmot b23et "stempelmessig"? Nå er vel fk-rådene til haien 152mm, så jeg gjør vel best i å få tak i enten originale 230et, eller ft/fk stempler. Noe annet blir vel en smule dyrt.. Eller eventuelt feil! :P Har nye Mahle et stempel med ringer til deg. 0.30 overdim. :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Keltern Skrevet Februar 7, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 7, 2008 Har nye Mahle et stempel med ringer til deg. 0.30 overdim. :) Ooh! :) Er vel like før jeg må borre opp her nå! ^^ Siter '90 Audi Coupe Quattro aka problembarnet 1 ny feil på bilen = 1 erfaring rikere Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ole180 Skrevet Februar 7, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 7, 2008 lika grett å gjer d;) koster ikkje allverdens, 1800 trur eg ein kompis betalte, og da var det 0.60 i overdim. Siter Volvo 740tic 85mod-prosjekt, lekebil -Accord 92mod-bruksbil med futt i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Iversen88 Skrevet Februar 7, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 7, 2008 Motoren min som er består av 531, FK blokk, luftmengde måler og T3 gir ikke anntydninger til tenningsbank når turbotrykksmålern står på 1,4bar... Av det jeg har skjønt så kommer man langt med FK blokk m/innmat og 531 topp med A-kam? 300hk som holder ei stund? Mot at den alltid blir kjørt sån passe varm før gassing og god olje hver 5000km Tenkte på å balansere veiv og svinghjul, er vel bare godt for motoren det vel? Siter Har biler Har hatt biler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ole180 Skrevet Februar 7, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 7, 2008 er ikkje dumt, koster vell 3000kr elle noe sånt. og du komemr langt med det oppsette ja, har selv kjørt med det ein stund, dog med 530 topp, va godt med drag i den, mangen som lurte på hva eg hadde gjort med maskinen og ikkje minst hvor mangen gamp det va i den, og dette var med ein halv slakke t3;) Siter Volvo 740tic 85mod-prosjekt, lekebil -Accord 92mod-bruksbil med futt i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Keltern Skrevet Februar 8, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 8, 2008 er ikkje dumt, koster vell 3000kr elle noe sånt. og du komemr langt med det oppsette ja, har selv kjørt med det ein stund, dog med 530 topp, va godt med drag i den, mangen som lurte på hva eg hadde gjort med maskinen og ikkje minst hvor mangen gamp det va i den, og dette var med ein halv slakke t3;) Det kan kanskje være en idè å kjøre 3" LMM.. Letter vel eventuelle pustevansker en del der! :) Noen tanker om hvor man kan få kjøpt slikt til en fin pris? ;) Nå er jeg så heldig at jeg har 531-toppen da, men mistenker at jeg må gå over ventilstyringer, ventiler og seter. Tror den er kjørt på ganske høye turtall før den ble parkert! :S Nå står det igjen å se hvor jeg skal handle lager og simmeringer fra. I tillegg kan det hende det blir stempler "herifra"! :) Det kan også hende jeg må ha meg en ny IC.. Prøver å holde det så billig som mulig, men jaggu løper tusingene på likevel! :P Siter '90 Audi Coupe Quattro aka problembarnet 1 ny feil på bilen = 1 erfaring rikere Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Colli Skrevet Februar 8, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 8, 2008 jepp;) men dyrt? neh, har du sjekka priser andre plasser? og husk at svenske kroner er meir verdt enn norske;) Så vidt jeg vet så er norske kroner verdt mer enn svenske! :P Siter Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Iversen88 Skrevet Februar 8, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 8, 2008 Det kan kanskje være en idè å kjøre 3" LMM.. Letter vel eventuelle pustevansker en del der! :) Noen tanker om hvor man kan få kjøpt slikt til en fin pris? ;) Nå er jeg så heldig at jeg har 531-toppen da, men mistenker at jeg må gå over ventilstyringer, ventiler og seter. Tror den er kjørt på ganske høye turtall før den ble parkert! :S Nå står det igjen å se hvor jeg skal handle lager og simmeringer fra. I tillegg kan det hende det blir stempler "herifra"! :) Det kan også hende jeg må ha meg en ny IC.. Prøver å holde det så billig som mulig, men jaggu løper tusingene på likevel! :P 3''LMM? ET har da luftmengde måler. Noen bruker de fra BMW, veit ikke om de er større. 531 er std på ET;) Siter Har biler Har hatt biler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Keltern Skrevet Februar 8, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 8, 2008 3''LMM? ET har da luftmengde måler. Noen bruker de fra BMW, veit ikke om de er større. 531 er std på ET;) Nå kan det jo tenkes at jeg har misforstått, men er ikke LMM - luft mengde måler? ^^ ET har vel dette? Om den har det, så er den mindre enn 3" i hvert fall.. Så det var med tanke på kjøp av 3" LMM. Er klar over at 531 er standard på ET.. :) Siter '90 Audi Coupe Quattro aka problembarnet 1 ny feil på bilen = 1 erfaring rikere Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.