Gå til innhold

TD04HL-16T på 230ET?

Ranger emnet


Keltern

Anbefalte innlegg

Hvilket komp forhold vil du sitte igjen med då da?

145mm lengde og B23ET stempel på ein B230 bunn.

 

Spurte SPM om hva han anbefalte av lengde og stempel, da fikk eg til svar 152mm stake og B23ET stempel, såe? hvilken er da best då?

 

Og hva holder ett B23ET stempel? altså av effekt?

Volvo 740tic 85mod-prosjekt, lekebil -Accord 92mod-bruksbil med futt i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 90
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hvilket komp forhold vil du sitte igjen med då da?

145mm lengde og B23ET stempel på ein B230 bunn.

 

Spurte SPM om hva han anbefalte av lengde og stempel, da fikk eg til svar 152mm stake og B23ET stempel, såe? hvilken er da best då?

 

Og hva holder ett B23ET stempel? altså av effekt?

 

Merkelig at de parner rådene som sitter i min 230 bunn er 145mm med B23 et stempel da... Da får du 9:1 i komp som i en org. 230et/fk/ft (med 531/405 topp noe lavere)

 

Rådene heter 1C

 

Parner har ikke 152mm råder med 24mm kryssbolt og 52mm storende til Volvo

Bare se i prislista hans det..

 

ET stemplene tåler vel ca. 500hk. med rett map.

 

Med en 152mm råde så kommer 23et stempelet 7mm lenger opp,altså stempelet vil stikke 7 mm over decket på blokka!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ET stemplene tåler vel ca. 500hk. med rett map.

 

Med en 152mm råde så kommer 23et stempelet 7mm lenger opp,altså stempelet vil stikke 7 mm over decket på blokka!

 

Hvordan stiller b230et seg oppmot b23et "stempelmessig"?

 

Nå er vel fk-rådene til haien 152mm, så jeg gjør vel best i å få tak i enten originale 230et, eller ft/fk stempler. Noe annet blir vel en smule dyrt.. Eller eventuelt feil! :P

'90 Audi Coupe Quattro aka problembarnet

1 ny feil på bilen = 1 erfaring rikere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ett ft/fk stempel holder vell til 350hk, noen sier 400hk.

 

men godt eg ikkje bestilte 152 staker og B23ET stempler da, då hadde det blitt ein sur tone på verkstede....:P

 

Hehe, jeg kommer aldri til å overgå 300 hester uansett! :)

 

Og nå, i og med at det er et veldig lavbudsjetts-prosjekt, så blir det ikke over 200.. Eller, i hvert fall ikke mer enn at det går ut over godkjenning!

 

Så det kan jo kanskje tyde på at turboen som jeg nå sitter med er i "værste" laget?

 

---------

 

7mm over hadde kanskje blitt ugreit med toppen på ja! ;)

'90 Audi Coupe Quattro aka problembarnet

1 ny feil på bilen = 1 erfaring rikere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Motoren min som er består av 531, FK blokk, luftmengde måler og T3 gir ikke anntydninger til tenningsbank når turbotrykksmålern står på 1,4bar...

 

Av det jeg har skjønt så kommer man langt med FK blokk m/innmat og 531 topp med A-kam? 300hk som holder ei stund? Mot at den alltid blir kjørt sån passe varm før gassing og god olje hver 5000km

 

Tenkte på å balansere veiv og svinghjul, er vel bare godt for motoren det vel?

Har biler

Har hatt biler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er ikkje dumt, koster vell 3000kr elle noe sånt.

 

og du komemr langt med det oppsette ja, har selv kjørt med det ein stund, dog med 530 topp, va godt med drag i den, mangen som lurte på hva eg hadde gjort med maskinen og ikkje minst hvor mangen gamp det va i den, og dette var med ein halv slakke t3;)

Volvo 740tic 85mod-prosjekt, lekebil -Accord 92mod-bruksbil med futt i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er ikkje dumt, koster vell 3000kr elle noe sånt.

 

og du komemr langt med det oppsette ja, har selv kjørt med det ein stund, dog med 530 topp, va godt med drag i den, mangen som lurte på hva eg hadde gjort med maskinen og ikkje minst hvor mangen gamp det va i den, og dette var med ein halv slakke t3;)

 

Det kan kanskje være en idè å kjøre 3" LMM.. Letter vel eventuelle pustevansker en del der! :) Noen tanker om hvor man kan få kjøpt slikt til en fin pris? ;)

 

Nå er jeg så heldig at jeg har 531-toppen da, men mistenker at jeg må gå over ventilstyringer, ventiler og seter. Tror den er kjørt på ganske høye turtall før den ble parkert! :S

 

Nå står det igjen å se hvor jeg skal handle lager og simmeringer fra. I tillegg kan det hende det blir stempler "herifra"! :) Det kan også hende jeg må ha meg en ny IC..

 

Prøver å holde det så billig som mulig, men jaggu løper tusingene på likevel! :P

'90 Audi Coupe Quattro aka problembarnet

1 ny feil på bilen = 1 erfaring rikere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan kanskje være en idè å kjøre 3" LMM.. Letter vel eventuelle pustevansker en del der! :) Noen tanker om hvor man kan få kjøpt slikt til en fin pris? ;)

 

Nå er jeg så heldig at jeg har 531-toppen da, men mistenker at jeg må gå over ventilstyringer, ventiler og seter. Tror den er kjørt på ganske høye turtall før den ble parkert! :S

 

Nå står det igjen å se hvor jeg skal handle lager og simmeringer fra. I tillegg kan det hende det blir stempler "herifra"! :) Det kan også hende jeg må ha meg en ny IC..

 

Prøver å holde det så billig som mulig, men jaggu løper tusingene på likevel! :P

 

3''LMM? ET har da luftmengde måler. Noen bruker de fra BMW, veit ikke om de er større.

 

531 er std på ET;)

Har biler

Har hatt biler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3''LMM? ET har da luftmengde måler. Noen bruker de fra BMW, veit ikke om de er større.

 

531 er std på ET;)

 

Nå kan det jo tenkes at jeg har misforstått, men er ikke LMM - luft mengde måler? ^^ ET har vel dette? Om den har det, så er den mindre enn 3" i hvert fall.. Så det var med tanke på kjøp av 3" LMM.

 

Er klar over at 531 er standard på ET.. :)

'90 Audi Coupe Quattro aka problembarnet

1 ny feil på bilen = 1 erfaring rikere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår