Gå til innhold

TD04HL-16T på 230ET?

Ranger emnet


Keltern

Anbefalte innlegg

Nå kan det jo tenkes at jeg har misforstått, men er ikke LMM - luft mengde måler? ^^ ET har vel dette? Om den har det, så er den mindre enn 3" i hvert fall.. Så det var med tanke på kjøp av 3" LMM.

 

Er klar over at 531 er standard på ET.. :)

 

LMM er luftMASSE måler, F motorene som har LMM:)

Har biler

Har hatt biler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 90
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

kjøp heller megasquirt datasprut.

 

MS er påtenkt, men blir ikke nå i starten.. Men det er jo et enormt mye bedre alternativ enn chip'ing, så det er så absolutt vurdert! :)

 

Og btw, jeg har ingen umiddelbare planer om å tømme 16T'n! ;)

'90 Audi Coupe Quattro aka problembarnet

1 ny feil på bilen = 1 erfaring rikere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

med A-kam, 531-topp, nye ringer, chip, lagere, råder etz... så skrur du 16t'n til ca 1 bar, så har du nok tett opp mot 220-230hk, men da er dysene straks tomme.

Dog, det er ikke hestene som ikke får deg gjennom en teknisk kontroll... med en gang du lader, får du ett helvetes dreiemoment, som kan overaske enhver mann hos BT :)

 

Men, jeg vil, før du i det hele tatt tenker på trimming å sette en status på resten av drivverket. Girkasser er volvo's styggeslem, og med 200hk+ på vinter'n er det ikke spesielt gøy uten sperre av no slag...glemmer Aldri de utallige gangene man måtte liiirke seg gjennom lyskryss med høyre bakhjul i spinn =P

 

Tenk utenfor boksen, det blir ALLTID dyrere enn man planlegger. Husk at nå har du ikke engang kjøpt pakninger til motoren, det alene er nesten 2 lapper :)

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøre uten sperre suger ja. Gjør det dessverre enda på 245'en min, men med gode piggdekk og finliring med venstrefoten vil jeg nesten kalle det en god vinterbil :)

 

16t lader jo så fort du ser på den, og så fort som den får ladd blir det nok dreiemoment. Evt går det jo an å montere kam som flytter effekten litt opp i registeret, men bakdelen med mitsu snurrene er jo baktrøkk så det holder, så det er ikke det beste heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16t lader jo så fort du ser på den, og så fort som den får ladd blir det nok dreiemoment. Evt går det jo an å montere kam som flytter effekten litt opp i registeret, men bakdelen med mitsu snurrene er jo baktrøkk så det holder, så det er ikke det beste heller.

 

Så 16T er ikke ideelt med turtallscam og justerbart camdrev justert for å få effekten opp i registeret?

 

Hva er baktrykk? Har hørt om det men ikke lært meg hva:spin

Har biler

Har hatt biler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

baktrykk er rett og slett trykket du har i manifold/grenrør og skal helst ikke være mye høyere enn turbotrykk. veldig trange og små eksosdeler på mitsu td04 snurrene ja. en "turtallskam" skal vel funke om man har just. kamdrev og kan justere det til.

 

Hva er best å justere det til da? T3 ell. 16T?

Har biler

Har hatt biler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tro meg, det er mye artigere å sladde med moment enn topp-effekt! det evige jaget etter turtall for å få ut ræwa må være veldig slitsomt i lengden.

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår