Iversen88 Skrevet Februar 8, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 8, 2008 Nå kan det jo tenkes at jeg har misforstått, men er ikke LMM - luft mengde måler? ^^ ET har vel dette? Om den har det, så er den mindre enn 3" i hvert fall.. Så det var med tanke på kjøp av 3" LMM. Er klar over at 531 er standard på ET.. :) LMM er luftMASSE måler, F motorene som har LMM:) Siter Har biler Har hatt biler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Keltern Skrevet Februar 8, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 8, 2008 LMM er luftMASSE måler, F motorene som har LMM:) Aha! Sånn å forstå.. :P Er ikke greit å være noob! ^^ Siter '90 Audi Coupe Quattro aka problembarnet 1 ny feil på bilen = 1 erfaring rikere Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ole180 Skrevet Februar 8, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 8, 2008 LMM står for luft MASSE måler og luft MENGDE måler. hvilken som er hvilken husker ikkje eg. Siter Volvo 740tic 85mod-prosjekt, lekebil -Accord 92mod-bruksbil med futt i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Iversen88 Skrevet Februar 8, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 8, 2008 LMM er masse måler Siter Har biler Har hatt biler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SHN-Motorsport Skrevet Februar 8, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 8, 2008 kjøp heller megasquirt datasprut. sikkert noen i nærheten som kan å mappe dette. 3"lmm fra bmw 535(må bytte om elektrinikken fr volvo sin), justerbar 1,4:1 btr, større dyser og en chip er jo et alternativ men som er noe sniktrim da. du tømmer ikke 16t'n på det for å si det sånn men blir greit med power. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Keltern Skrevet Februar 10, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 10, 2008 kjøp heller megasquirt datasprut. MS er påtenkt, men blir ikke nå i starten.. Men det er jo et enormt mye bedre alternativ enn chip'ing, så det er så absolutt vurdert! :) Og btw, jeg har ingen umiddelbare planer om å tømme 16T'n! ;) Siter '90 Audi Coupe Quattro aka problembarnet 1 ny feil på bilen = 1 erfaring rikere Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mogwai Skrevet Februar 11, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 11, 2008 LMM er masse måler Både luftmengdemåler og luftmassemåler kan forkortes med bokstavene LMM og det blir i all hovedsak gjort i de fleste tilfeller. Siter Vinner av MTV SELECTED 2008 !!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radial Skrevet Februar 14, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 14, 2008 med A-kam, 531-topp, nye ringer, chip, lagere, råder etz... så skrur du 16t'n til ca 1 bar, så har du nok tett opp mot 220-230hk, men da er dysene straks tomme. Dog, det er ikke hestene som ikke får deg gjennom en teknisk kontroll... med en gang du lader, får du ett helvetes dreiemoment, som kan overaske enhver mann hos BT :) Men, jeg vil, før du i det hele tatt tenker på trimming å sette en status på resten av drivverket. Girkasser er volvo's styggeslem, og med 200hk+ på vinter'n er det ikke spesielt gøy uten sperre av no slag...glemmer Aldri de utallige gangene man måtte liiirke seg gjennom lyskryss med høyre bakhjul i spinn =P Tenk utenfor boksen, det blir ALLTID dyrere enn man planlegger. Husk at nå har du ikke engang kjøpt pakninger til motoren, det alene er nesten 2 lapper :) Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mogwai Skrevet Februar 14, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 14, 2008 Kjøre uten sperre suger ja. Gjør det dessverre enda på 245'en min, men med gode piggdekk og finliring med venstrefoten vil jeg nesten kalle det en god vinterbil :) 16t lader jo så fort du ser på den, og så fort som den får ladd blir det nok dreiemoment. Evt går det jo an å montere kam som flytter effekten litt opp i registeret, men bakdelen med mitsu snurrene er jo baktrøkk så det holder, så det er ikke det beste heller. Siter Vinner av MTV SELECTED 2008 !!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Iversen88 Skrevet Februar 14, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 14, 2008 16t lader jo så fort du ser på den, og så fort som den får ladd blir det nok dreiemoment. Evt går det jo an å montere kam som flytter effekten litt opp i registeret, men bakdelen med mitsu snurrene er jo baktrøkk så det holder, så det er ikke det beste heller. Så 16T er ikke ideelt med turtallscam og justerbart camdrev justert for å få effekten opp i registeret? Hva er baktrykk? Har hørt om det men ikke lært meg hva:spin Siter Har biler Har hatt biler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SHN-Motorsport Skrevet Februar 14, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 14, 2008 baktrykk er rett og slett trykket du har i manifold/grenrør og skal helst ikke være mye høyere enn turbotrykk. veldig trange og små eksosdeler på mitsu td04 snurrene ja. en "turtallskam" skal vel funke om man har just. kamdrev og kan justere det til. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Iversen88 Skrevet Februar 14, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 14, 2008 baktrykk er rett og slett trykket du har i manifold/grenrør og skal helst ikke være mye høyere enn turbotrykk. veldig trange og små eksosdeler på mitsu td04 snurrene ja. en "turtallskam" skal vel funke om man har just. kamdrev og kan justere det til. Hva er best å justere det til da? T3 ell. 16T? Siter Har biler Har hatt biler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mogwai Skrevet Februar 14, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 14, 2008 God løsning på sladdebil med mye moment: mitsuturbo som drar fra bunn høy effekt på høyt turtall: større eksosdel (og en stor luftside) (enkelt forklart) Siter Vinner av MTV SELECTED 2008 !!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radial Skrevet Februar 14, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 14, 2008 tro meg, det er mye artigere å sladde med moment enn topp-effekt! det evige jaget etter turtall for å få ut ræwa må være veldig slitsomt i lengden. Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mogwai Skrevet Februar 15, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 15, 2008 WORD!!! Dette merket jeg veldig godt på bilen min når jeg kjørte rundt med samme oppsett som nå, men med en kam som gjorde at jeg ikke hadde noe særlig guff før 4500, kontra 3300 som jeg har nå med lettere justert K-kam.. Siter Vinner av MTV SELECTED 2008 !!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.