Keltern Skrevet Juni 29, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 29, 2008 Det var dette med bredbåndslambda da.. Hva trengs for å få noe slikt opp og gå egentlig? Sonde, måler, meter..? Vil det i det hele tatt være mulig å bruke på originalt motronic-systemet? Siter '90 Audi Coupe Quattro aka problembarnet 1 ny feil på bilen = 1 erfaring rikere Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mogwai Skrevet Juni 29, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 29, 2008 du bruker det jo ikke på selve motronicen, men du kjøper det for å holde kontrollen på verdiene som motoren går med. Ser du noe som ikke er bra må du prøve å justere motronicen til dette blir bra. Jævlig tungvindt egentlig, da motronic er noe driit å holde på med. Siter Vinner av MTV SELECTED 2008 !!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Keltern Skrevet Juni 30, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 30, 2008 Jævlig tungvindt egentlig, da motronic er noe driit å holde på med. Det er akkurat dette.. Bredbåndslambda kan vel egentlig ikke benyttes spesielt effektivt uten datasprut, så man kan endre mappen uten å betale for spesialchip'er i hytt og pine.. :P (Går vel kanskje mer i motsatt retning, men dere forstår vel kanskje hva jeg mener. :P) Litt høyere bensintrykk sammen med (ganske sannsynlig i hvert fall) litt mer luft, så får det holde tenker jeg frem til eventuell datasprut (og da også en bredbåndslambda). Siter '90 Audi Coupe Quattro aka problembarnet 1 ny feil på bilen = 1 erfaring rikere Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aceofspades Skrevet Juni 30, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 30, 2008 Er jo ikke bare for justering man kjører med bredbåndslambda. Er jo også greit for å faktisk se om motoren går med fet nok blanding på full gass. F.eks på et chippet org. sprut. Ser jo fort hvor mye ladetrykk det henger med på.. Kurant for å unngå ras! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fast_740 Skrevet Juli 2, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 2, 2008 Låner tråden litt, da den begynner å skli litt ut! *Hvordan gjør folket det med oljereturen? Sett noen eksempler, men host opp forslag... Er vell best å gjenge opp? *Hvordan er det å vektjustere selv? File? Hvis jeg tar vekta til mor og veier. Er vell ikke så enkelt, med tanke på at man må vell ta rett sted også? Står vell kanskje maks diff vekt i Haynesboka? Er snakk om maks 250hk... men mest sannsynlig er vell de nye stempela gode nok maskinert fra fabrikk til det effektuttaket? Siter Biler nå: 1990 740(FK,940 etc) 1973 144(bruksvogn) 1987 740 (bruksvogn) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Keltern Skrevet Juli 4, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 4, 2008 Skli ut? Nei nå får du rulle inn da! :P Snakker jo motor, så hvordan skulle det ha glidd ut sånn sett? ;) Oljeretur ja.. Please continue! Kommer sikkert borti den problematikken selv etterhvert. Siter '90 Audi Coupe Quattro aka problembarnet 1 ny feil på bilen = 1 erfaring rikere Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Keltern Skrevet Juli 8, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 8, 2008 Vel, for å unngå mitt eget tullprat så kjører jeg på med ett stk spørsmål -> Gjør jeg dumt å kjøpe et sett med originale b230et stempel? Altså 4 nye mahle-stempler..? Har så jeg får de for 2000,- med ringer og bolter og i mine øyne er ikke det noen særs stor upris. Noen som er uenige? Siter '90 Audi Coupe Quattro aka problembarnet 1 ny feil på bilen = 1 erfaring rikere Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radial Skrevet Juli 8, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 8, 2008 høres da ikke dumt ut det... får en del gamper ut av orginal-stemplene sålenge blandinga er riktig :) Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aceofspades Skrevet Juli 8, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 8, 2008 Du har ikke tro på de stemplene som satt på rådene du kjøpte altså? Men sef. hvis du skal borre blokka så.. :) Jeg ville brukt penger på noe annet.. men det er meg sef! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Keltern Skrevet Juli 8, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 8, 2008 Du har ikke tro på de stemplene som satt på rådene du kjøpte altså?Men sef. hvis du skal borre blokka så.. :) Jeg ville brukt penger på noe annet.. men det er meg sef! Jeg er litt skeptisk til kompresjonen om jeg benytter meg av dine neddreide.. Er vel egentlig ikke stort mer enn det. Noen tanker rundt dette? Siter '90 Audi Coupe Quattro aka problembarnet 1 ny feil på bilen = 1 erfaring rikere Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ole180 Skrevet Juli 8, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 8, 2008 oljeretur med stålomspunden slange har eg hørt forslag som å gjenge opp til AN12, den størrelsen er stor nok til hullet som er der fra før av meiner eg. Siter Volvo 740tic 85mod-prosjekt, lekebil -Accord 92mod-bruksbil med futt i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aceofspades Skrevet Juli 8, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 8, 2008 Jeg er litt skeptisk til kompresjonen om jeg benytter meg av dine neddreide.. Er vel egentlig ikke stort mer enn det. Noen tanker rundt dette? De er ikke dreid av mye. 1,5 mm syns jeg å huske. De er heller ikke dreid så domen er bredere,bare fortsatte med en liten kon innover. Blir ganske mye sylindertrykk med en 16T på lavere turtall pga. tidlig/rask spool up. Lenger opp i turtall er det faktisk mindre sylindertrykk pga. at stempelhastigheten er såpass høy. Så om du har litt mindre komp. med de stemplene og du kjører std. staker og sprut så er det bare greit i grunn. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Keltern Skrevet Juli 8, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 8, 2008 Blir jo rådene jeg kjøpte av deg da, så noe grøvre blir det jo.. Det var en ting jeg la merke til på stemplene dine og det var hvor lite slitasje det var på skjørtene! :) I hvert fall i forhold til de som satt der fra før så er de jo som "nye", hehe! Men vil sår og hakk i stempelflaten være til bekymring egentlig? Uansett så frister det litt med nye stempler, ringer og bolter, men det er jo 2000,- jeg kunne brukt på noe annet, som du jo nevner. Deler til toppen eventuelt.. Siter '90 Audi Coupe Quattro aka problembarnet 1 ny feil på bilen = 1 erfaring rikere Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aceofspades Skrevet Juli 8, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 8, 2008 Ja du har jo sef. bedre råder i de du kjøpte. Men fortsatt ikke noe problem å skyte de ut gjennom blokka med feil map eller høyt gir relativt lavt turtall full gass og skenladd or all of the above! :) Mener du på skjørta? Er jo ikke noen store sår på de i såfall. Bare ta litt fint sandpapir og rett de til så ingenting stikker ut. men ikke slip hele stempelet da! hehe.. På toppen av stempelet er det bare å pusse de rene og fri for evt. sår. kvasse kanter blir jævlig varme og er grobunn for sprekker (gen. sett) og glødetenning, (bank) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Keltern Skrevet Juli 12, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 12, 2008 Ja, jeg får se det litt an tenker jeg.. Men er det noen som vet om gode motorverksteder i lillehammer-området? Som tar på seg for eks. kontrollmåling, polering eller eventuelt sliping av veiva mi? :) Siter '90 Audi Coupe Quattro aka problembarnet 1 ny feil på bilen = 1 erfaring rikere Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.