Gå til innhold

Probe95: Ford Probe 95' 2,0i.

Ranger emnet

Buzz

Anbefalte innlegg

• Svar 313
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ikveld har jeg tatt masse bilder av bilen!

Vasket bilen grundig, polert den og deretter voksa den... Brukt ca 3 timer på bilen idag.. Skal prøve å fikse knirkinga i fjæra før jobben imorgen. Så skal jeg nok lakkere et nytt strøk på kalipperne. satser på at det blir bra.

Legger ut bilder imorra. Av min bil og kompis sin nye 200SX S13.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er bildene som lovet.. Bilder av min kompis sin 200SX S13 som vi henta i Bergen nettopp og min Probe. Som dere ser har en idiot vært borti meg når bilen sto parkert på storsenteret! selvfølgelig stukket av!!!!:fuckme2:

Men bilene er ihvertfall nypolerte her!

CIMG1171.jpg

CIMG1190.jpg

CIMG1186.jpg

CIMG1177.jpg

CIMG1173.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, ja.. Plastic is fantastic ;D

Skal gjøre det.. men den er jo ikke så fin i lakken at det gjør noe... Må få pussa rust, så bare vente til Nic kommer hjem så han forhåpentligvis vil hjelpe meg litt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skal jeg ut å fikse eksosen, forhåpentligvis leenge til neste gang jeg må fikse på det..

Det som skal gjøres er:

- Feste eksosen skikkelig

- Sette på lyddempern som DATT av, og sveise den med ordentlig sveise-apparat.

Skal ta bilder underveis selvom det sikkert ikke er av så veldig stor interesse av å se på eksosen bli fiksa.. Men bedre med bilder enn tekst mener nå jeg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har bilen min blitt en del stillere kan man si.. Satser på færre nabo-klager nå! :)

Nå er lyden akkurat slik som jeg vil ha den. Vil takke Henry for veldig god hjelp idag! :) Fått sveisa fast lyddempern og fikk lagd en fin brakett til den.

Skrangler fortsatt litt, men betydelig mindre enn før. Små modifikasjoner som skal til nå for at den ikke skrangler lengre.. Neste på lista mi nå burde vel være å pusse rusten som er kommet.

Som lovet legger jeg ut litt bilder av prosessen for de som synes det er interessant! :) pøs gjerne på med kommentarer! ;)

Litt showoff må man jo ha!

CIMG1271.jpg

Bakenden

CIMG1275.jpg

Siden

CIMG1273.jpg

Så over til skruing og sveising.. Så fram med verktøy

CIMG1278.jpg

Jekka den opp

CIMG1288.jpg

Måtte lages en fin MacGyver brakett

CIMG1283.jpg

Så litt prøving

CIMG1281.jpg

Henry sveiser i vei!

CIMG1293.jpg

Så et ferdig bilde, skal ta et bedre ett. Men ble fornøyd

CIMG1295.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordene ;)

Litt bedre det sveise apparatet der hehe.... Kommer hjem til helga jeg da =) fy fan gleder meg... Fikset varme skjoldene også eller?

Hmm, har vel ikke fiksa dem. De sitter nå der.. Blitt kjeks av dem omtrent.. =P Men er ikke de som gjør at det bråker.. det er jo bare det at eksosen ikke sitter skikkelig.

Vi rakk ikke å sette det helt fast sist. Gikk en del timer vett.

Men vi fant ut hvor vi må feste det så det sitter ordentlig fast! ;)

Kan tenke meg du gleder deg ja.. Da får vi jammen skru litt når du kjem heimat ja! :) Fant også ut at pappa ikke har verktøy til å sette på tennpluggene mine.. haha.. Så det er vel egentlig det eneste som gjenstår å gjøre for meg nå. Ihvertfall før delene mine kommer, så da får vi nok tid til å skru på din bil for en gangs skyld! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På tide med en update her. Nå var det bytting av tennplugger og montering av luftmassemåler som sto for tur.

Luftmassemåleren tok jeg rett og slett ut når jeg monterte K&N filteret. Og siden har den bare ligget på rommet mitt i 6mnd! Litt slapt av meg. Så tenkte det var på tide å gjøre noe med det også.

Nye tennplugger! :D

CIMG1304.jpg

Gammel- vs ny tennplugg

CIMG1305.jpg

Så var de montert...

Fikk ikke tatt bilde av selve måleren før vi begynte. Men her har vi lagd hull til måleren og satt den inn.

CIMG1308.jpg

Så var det montert. Ble veldig fornøyd med resultatet.

CIMG1311.jpg

Så åpent gasspjeld bare for morro..

CIMG1310.jpg

Veldig glad for at vi demonterte innsuget for å gjøre det der. Eller så hadde det kommet masse gummi-rester inn i motoren, og det hadde ikke vært noe særlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider