Gå til innhold

Probe95: Ford Probe 95' 2,0i.

Ranger emnet

Buzz

Anbefalte innlegg

• 4 weeks later...
  • Svar 313
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Delen fra US har fortsatt ikke kommet. De hadde visst ikke coiloversene på lager, så får bare smøre meg inn med tålmodighet!

Bremseklossene mine er nedslitt, så piper som et helvete når jeg kjører. Er alene hjemme nå, så bytter på å kjøre MB ML og MB SLK istede.. Klager ikke! :) bestilt bremseklosser nå, de får jeg på tirsdag. Skal begynne å pusse rust imorra på bilen, så det blir nok bra!

Tok kompresjons test på bilen her om dagen, legger ved bilder..

Her er resultat:

Sylinder 1: 11

Sylinder 2: 11,5

Sylinder 3: 11,9

Sylinder 4: 12

Har ikke fått undersøkt hva som er normalt men..

DSC00759.jpg

DSC00760.jpg

Så et lite kose-bilde tilslutt! ;)

DSC05134.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er rustfjerningen igang for fullt!

Ikke helt ferdig enda.. Har fått begynt med sparklingen nå.. Langt ifra ferdig. Nå har vi tatt rusten under tanklokket, viste seg å være mer enn forventet, men heldigvis ikke blitt kjeks.

Klar til å bli operert

DSC00768.jpg

Sånn så det ut før:

CIMG1315.jpg

Her har jeg fått pusset ned og fått lagt på zink:

DSC00773.jpg

Så måtte jeg av med bakfanger og lykter:

DSC00770.jpg

Så måtte den vaskes, MYE støv som lå bak der..

DSC00772.jpg

Her er jeg i full gang med pussing

DSC05360.jpg

Fått lagt på primer på rusta..

DSC05357.jpg

DSC05356.jpg

Kommer update imorgen igjen.... Takker for hjelpen Chriostoffer og Niclas. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her fortsetter vi arbeidet.. Fått lagt på enda et lag med sparkel. Fått lakkert bak nå ihvertfall. resultatet ble over forventningene. Fått bytta bremseklossene mine idag og allting. Var et helvete å få løs hjulene på bilen da. Sharif folka har jo strammet til alt de kunne tydeligvis. Dårlig erfaring med Sharif's nå. Solgt meg dekk som jeg er veldig lite fornøyd med. Døds farlig å kjøre med når det regner!

Her er bilder:

DSC00779.jpg

Pussestøv blir det nok av.

DSC00784.jpg

Jekket opp og klar til skift

DSC00776.jpg

Old vs new

DSC00783.jpg

Fått lufta bremsene nå også, var visst veldig mye luft i systemet i tillegg. Så kommer til å bli den forskjellen nå tror jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morsom tråd... :p Har lest hele denne tråden + "Probe GT" sin nå.. :p

Har samma bil som deg. Så langt bytta eksos fra kat(som seff ikke lenger har noe innmat) og bakover, byttet luftfilter til KN-kon og byttet ut vippe lyktene med de amerikanske. (For å slippe den lille lista neders mot framskjermen).

Ser dere prater en del om shipping... Jeg har også vurdert Sinsei-bodykitet + D-1 framskjermer +++ Lurer på om man kan spare noen kroner på å reise over til NY, kjøpe greiene å fixe shipping selv...? Har også vurdert å reise over å kjøpe et probe-vrak, sette i en KLZE og ellers hva man måtte ønske, å ta den inn til norge som delebil... Å så flytte over litt greier... :)

Henrik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags dekk har du ? Nankang?

Nei, de heter Runway Enduro ellerno... livsfarlig å kjøre med i regn..

Coiloversene mine er det backorder på, venta i 1 mnd på dem nå. Så tror jeg bare heller vil ha pengene tilbake og bestille meg noen felger istede.. kan ikke vente enda 1mnd på coiloversene, i og med at jeg starter på skole 24 August, og da blir det lite tid til å skru...

Angående å dra til Usa selv å kjøpe hadde ikke blitt noe særlig billigere for min del. Har kontakter som fikser dette billig for meg. Men sikkert billigere for deg å gjøre det slik ja ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikkeno stress å skaffe delebil, er på denne siden nå. Har sett masse Probe vrak på veiene så det er nok mange hos vraker'n også.

Mener å huske at det koster ca 15.000,- fra Cinci, OH. Du sparer mere om du finner en bil nærmere Boston som er en havneby ;)

Men der er ikke jeg så da får ikke jeg hjulpet.

Det vil komme moms på frakt og kjøpe summen, delene kan ligge løst inni bilen uten stress og ekstra moms. Kjøps kontrakten er veldig lett å fikse en lavere sum. Du må også vise til summen på en bank utskrift, så flere mindre summer er tingen og på flere kontoer for å komme igjennom med mindre moms.

Har vært igjennom dette flere ganger så det er bare å spørre :)

Er det ikke snart 2 måneder siden du bestilte demperne nå? Jeg får sjekke kontoen i morra. Nå er det senga etter en laaang kjøre tur på 7 timer, pluss 3 timer med racing school med løp. Og i morra er det Brickyard (Nascar).:driving :race

Project: "FrostBite" by GSS Motorsports

- 2007 Focus

- 1995 Mustang cab

- 1994 Mustang coupe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikkeno stress å skaffe delebil, er på denne siden nå. Har sett masse Probe vrak på veiene så det er nok mange hos vraker'n også.

Mener å huske at det koster ca 15.000,- fra Cinci, OH. Du sparer mere om du finner en bil nærmere Boston som er en havneby ;)

Men der er ikke jeg så da får ikke jeg hjulpet.

Det vil komme moms på frakt og kjøpe summen, delene kan ligge løst inni bilen uten stress og ekstra moms. Kjøps kontrakten er veldig lett å fikse en lavere sum. Du må også vise til summen på en bank utskrift, så flere mindre summer er tingen og på flere kontoer for å komme igjennom med mindre moms.

Har vært igjennom dette flere ganger så det er bare å spørre :)

Er det ikke snart 2 måneder siden du bestilte demperne nå? Jeg får sjekke kontoen i morra. Nå er det senga etter en laaang kjøre tur på 7 timer, pluss 3 timer med racing school med løp. Og i morra er det Brickyard (Nascar).:driving :race

Er vel kanskje 2 mnd jeg har venta... Lenge er det iallefall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider