Gå til innhold

Probe95: Ford Probe 95' 2,0i.

Ranger emnet

Buzz

Anbefalte innlegg

Det er ikkeno stress å skaffe delebil, er på denne siden nå. Har sett masse Probe vrak på veiene så det er nok mange hos vraker'n også.

Mener å huske at det koster ca 15.000,- fra Cinci, OH. Du sparer mere om du finner en bil nærmere Boston som er en havneby ;)

Men der er ikke jeg så da får ikke jeg hjulpet.

Det vil komme moms på frakt og kjøpe summen, delene kan ligge løst inni bilen uten stress og ekstra moms. Kjøps kontrakten er veldig lett å fikse en lavere sum. Du må også vise til summen på en bank utskrift, så flere mindre summer er tingen og på flere kontoer for å komme igjennom med mindre moms.

Har vært igjennom dette flere ganger så det er bare å spørre :)

Jupp jupp. Takker! var noe sånn jag hadd sett for meg... :) Kjenner fler som har tatt inn biler fra USA, å "trikset" litt med salgsummen... Så jeg har vel flere å rådspørre meg med, men du ska ikke se bort ifra at du får en PM ifra meg om jeg får skrapt sammen penger nok til å finne på noe slikt! :)

Men i første omgang så står felger, bremser å eksosanlegg for tur... så da må jeg få spørre deg Probe95 om hvor du kjøpte bremseklossene dine?? Fikk akkurat mail fra partsbin.com om at de ikke leverer utenfor usa.. :( Noen tips på andre sider me "fornuftige" priser??

Henrik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 313
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Deilig å høre at Coiloversene endelig er på vei! :)

Tenkte det var på tide å legge opp ledninger til basskasse og forsterker i bilen min. Min bror er hjemme på ferie og han har anlegg som jeg kunne få låne. Er en Rockford Fosgate Punch 2x 12" basskasse. Og en Sony Xplod 1600W forsterker. Er ikke så veldig begeistra for Xplod, men det får være.

Er mulig jeg skal kjøpe dette av broren min. Men vi får se. Kjekt å ha kabler klare der anyways!

Kjøpte et kit på Thorshov til 599,- med kabler og sikring osv.

Når jeg først skulle legge ledningene var jeg innstilt på å få det pent og at det skulle synes minst mulig.

Så da bar det ut med baksetene!

DSC00823.jpg

DSC00820.jpg

DSC00822.jpg

Ferdig og klart til masse dunking.

CIMG1334.jpg

Basskassen passer perfekt til Probe. Har fremdeles god plass i bagasjen. Hadde hatt plass til en til, hehe. Men hadde vel blitt litt overkill.

Ble veldig fornøyd med lyden. Tror at den forsterkeren holder igjen mye av det som finnes i basskassen. Men bytter vel den ut med tiden..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DSC00820.jpg

Passa jo perfekt den kassen! :D Er batterifestet orginalt eller har du mekka det selv??

Ser nemlig ikke sånn ut på min bil... Men det det står en v6 i den så kanskje det er derfor... :) Sku kjøpe nytt batteri her om dagen, å fikk høre at eneste batteri som passer er orginalbatteriet(fordi det er så lavt), og det kostet 2880,- spenn!!! :oohh Så da kjøpte jeg heller et like lavt uorginalt batteri for 600,- å bygde nye batterifester!! :D

Henrik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Passa jo perfekt den kassen! :D Er batterifestet orginalt eller har du mekka det selv??

Ser nemlig ikke sånn ut på min bil... Men det det står en v6 i den så kanskje det er derfor... :) Sku kjøpe nytt batteri her om dagen, å fikk høre at eneste batteri som passer er orginalbatteriet(fordi det er så lavt), og det kostet 2880,- spenn!!! :oohh Så da kjøpte jeg heller et like lavt uorginalt batteri for 600,- å bygde nye batterifester!! :D

Var borti det der med batteri jeg også. Jo, batteriet står på samme side og på samme måte på begge! ;) Amerikansk høyde sucks... Fikk kjøpt et batteri hos Falck i Ski faktisk! Kosta 1300,- mener jeg å huske. Fornøyd med det. Men fant ikke noe batteri med polene på riktig side. Så Falck la om ledningene gratis. Meget god service jeg fikk av dem.

Var jo nede på Ford og hørte, fikk samme prisen som deg.

Forresten, har du bilder av den frontfangeren du hadde tenkt deg? Du likte Sensei du også?

Jeg skal hellakkere bilen min med tiden, og da kjøper jeg vel bodykit først. Evt Turbo konvertering kommer etter det....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pen bil du har:)

Har en 2.0l mx6 selv som jeg skal selge.

Planer om turbo el? Har motor som er bygd for det med et fett grenrør og 3" eksos som skal bort. Har også D2 racing coilovere som såvidt har rulla på veien som også skal bort.

Liker disse bilene her men har ikke tid til å drive med sånt lengre:( har andre hobbyer som tar mye tid pluss jobb. Lykke til vidre så får du gi beskjed om duer intressert i noen av delene. Må bort så det går billig;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pen bil du har:)

Har en 2.0l mx6 selv som jeg skal selge.

Planer om turbo el? Har motor som er bygd for det med et fett grenrør og 3" eksos som skal bort. Har også D2 racing coilovere som såvidt har rulla på veien som også skal bort.

Liker disse bilene her men har ikke tid til å drive med sånt lengre:( har andre hobbyer som tar mye tid pluss jobb. Lykke til vidre så får du gi beskjed om duer intressert i noen av delene. Må bort så det går billig;)

Hørtes interessant ut. Du har PM ;)

Angående coiloversene sa du ifra litt sent. Mine er på vei fra US nå! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var borti det der med batteri jeg også. Jo, batteriet står på samme side og på samme måte på begge! ;) Amerikansk høyde sucks... Fikk kjøpt et batteri hos Falck i Ski faktisk! Kosta 1300,- mener jeg å huske. Fornøyd med det. Men fant ikke noe batteri med polene på riktig side. Så Falck la om ledningene gratis. Meget god service jeg fikk av dem.

Var jo nede på Ford og hørte, fikk samme prisen som deg.

Forresten, har du bilder av den frontfangeren du hadde tenkt deg? Du likte Sensei du også?

Jeg skal hellakkere bilen min med tiden, og da kjøper jeg vel bodykit først. Evt Turbo konvertering kommer etter det....

Har hele tiden hatt Sinsei-kit'et i bakhodet... Å synes fremdeles det er det peneste kit'et.. :) men, har i det siste også sett litt på CW N1 fronten, me sinsei bakfanger å sideskjørt som de har på probeaddiction.com

http://www.probeaddiction.com/n1kit.htm

Så er ikke helt sikker på hva det blir til... Vurderer å skaffe snart, men må ha råd til å hel lakkere bilen samtidlig også... Så tiden vil vise...

Har også tenkt turbokovertering... men ser for meg at det blir KLZE-motor først, å så montere turbo på den... MEN, siden alt dette er svindyrt, så blir det vel ikke med det første... Har akkurat brukt 12.600,- på nye felger og sommerdekk, så nå er det tilbake til sparemodus... :)

Hva blir neste steg på bilen din nå da?? :)

Henrik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hele tiden hatt Sinsei-kit'et i bakhodet... Å synes fremdeles det er det peneste kit'et.. :) men, har i det siste også sett litt på CW N1 fronten, me sinsei bakfanger å sideskjørt som de har på probeaddiction.com

http://www.probeaddiction.com/n1kit.htm

Så er ikke helt sikker på hva det blir til... Vurderer å skaffe snart, men må ha råd til å hel lakkere bilen samtidlig også... Så tiden vil vise...

Har også tenkt turbokovertering... men ser for meg at det blir KLZE-motor først, å så montere turbo på den... MEN, siden alt dette er svindyrt, så blir det vel ikke med det første... Har akkurat brukt 12.600,- på nye felger og sommerdekk, så nå er det tilbake til sparemodus... :)

Hva blir neste steg på bilen din nå da?? :)

Du får jo ikke godkjent KLZE motoren!??

Nå er jo coilovers og konkurranse høytalere fra Pioneer på vei. Så får holde en liten stund framover. Må spare litt penger pga studier også.

Men blir vel bodykit og hellakkering.. og så evt turbo konvertering...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm... det viste jeg ikke... Kjenner du noen som har prøvd..?? Stort sett samma motor... litt høyere kompresjon...

Har bare hørt at man ikke får godkjent den her i Norge.. Men det man kan gjøre er jo å spørre de på biltilsynet.. greit å ha en god dialog med dem når man skal gjøre endringer med bilen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider