Gå til innhold

Probe95: Ford Probe 95' 2,0i.

Ranger emnet


Buzz

Anbefalte innlegg

Så du har tenkt å selge bilen i deler? Da lyder jo dette ganske bra for Steff! Hva mer er blitt gjort med motor forsterket, lavere komp?? orginal ECU som styrer denne fortsatt ?

 

Motoren er en 2.0l med en 1.8 veiv som har blitt slipt om for å passe 323 GTR råder med tilhørende stempler. alt sammen er nybygd og aldri kjørt med. Har da altså lvere komp og smidde stempler og råder som er 3 gangern større enn orginalt. det er forsåvidt et proskjekt som aldri har blitt prøvd før såvidt jeg veit men motoren er planlagt og utført sammen med en motormekaniker. Akkurat hva slags komp det er kan jeg ikke svare på annet enn at den er lavere enn orginal og bygd med tanke på turbo og effekt på rundt 200 til 300 ponnier.Den kan kjøres med orginal ECU med moderat ladetrykk og justerbar bensintrykksmåler. Kan tenke meg maks 0.5 bar ladetrykk med tanke på tenningsbank. Med stand alone og større dyser har du selvsagt større muligheter.Har forresten også en fordeler som er bygd om til tenningstrigger med to halgivere for autronic sm2 sprut. mulig dette kan brukes sammen med andre sprut også Har også et equal lenght 4-1 grenrør med ektern wastegate og T3 flens som passer oppi med fordeleren og en smud downpipe med gren opp til wastgate

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 313
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Motoren er en 2.0l med en 1.8 veiv som har blitt slipt om for å passe 323 GTR råder med tilhørende stempler. alt sammen er nybygd og aldri kjørt med. Har da altså lvere komp og smidde stempler og råder som er 3 gangern større enn orginalt. det er forsåvidt et proskjekt som aldri har blitt prøvd før såvidt jeg veit men motoren er planlagt og utført sammen med en motormekaniker. Akkurat hva slags komp det er kan jeg ikke svare på annet enn at den er lavere enn orginal og bygd med tanke på turbo og effekt på rundt 200 til 300 ponnier.Den kan kjøres med orginal ECU med moderat ladetrykk og justerbar bensintrykksmåler. Kan tenke meg maks 0.5 bar ladetrykk med tanke på tenningsbank. Med stand alone og større dyser har du selvsagt større muligheter.Har forresten også en fordeler som er bygd om til tenningstrigger med to halgivere for autronic sm2 sprut. mulig dette kan brukes sammen med andre sprut også Har også et equal lenght 4-1 grenrør med ektern wastegate og T3 flens som passer oppi med fordeleren og en smud downpipe med gren opp til wastgate

 

Hvorfor en 1,8 veiv i en 2,0L motor? Er ikke 2,0L veiva sterkere?

Hvor mye hadde du egentlig tenkt deg for alt sammen? Funnet turbomotor i Sverige for 7000...

har du evt bremser som er sterke nok for dette? Vil prøve å få det godkjent vett.. ;) Grenrøret er jo genialt, for det sparer meg for mye tid!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt i 1.8 og 2.0l motoren er det samme.Forskjellen er slaglengden.Borringa er den samme. Brukte 1.8l veiva pga slaglenden. Samme slag som i gtr motoren. Motoren kan du få billig. Grenet m wastegate og eksos vil jeg ha litt for. Ga 7000 bare for grenet i sin tid. Det er nesta sammen av en som jobba for KRB trading. eksosen og grenet kunne jeg tenkt meg rundt 5000 for. Da sitter det også en turbonetics wastegate på.

Motoren skal du få for 2-3000. Selger alt for jeg har ikke plass eller tid:( Det er skikkelig bittert for jeg har lagt mye tid og ikke minst penger på dette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt i 1.8 og 2.0l motoren er det samme.Forskjellen er slaglengden.Borringa er den samme. Brukte 1.8l veiva pga slaglenden. Samme slag som i gtr motoren. Motoren kan du få billig. Grenet m wastegate og eksos vil jeg ha litt for. Ga 7000 bare for grenet i sin tid. Det er nesta sammen av en som jobba for KRB trading. eksosen og grenet kunne jeg tenkt meg rundt 5000 for. Da sitter det også en turbonetics wastegate på.

Motoren skal du få for 2-3000. Selger alt for jeg har ikke plass eller tid:( Det er skikkelig bittert for jeg har lagt mye tid og ikke minst penger på dette

 

 

Okei, jeg er student nå til Høsten.. Så må prøve å spare litt penger fremover.. Men hva var løsningen din på bremser? :)

Hvor mye av eksosen har du? komplett liksom? og passer det rett på min?

Turbo følger ikke med eller? :P

Kunne vært interessant dette. Asker er jo ikke så altfor langt unna. Så kunne vel kanskje tatt en tur! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei, jeg er student nå til Høsten.. Så må prøve å spare litt penger fremover.. Men hva var løsningen din på bremser? :)

Hvor mye av eksosen har du? komplett liksom? og passer det rett på min?

Turbo følger ikke med eller? :P

Kunne vært interessant dette. Asker er jo ikke så altfor langt unna. Så kunne vel kanskje tatt en tur! :)

 

Kjørte på EBC turbogroove skiver med greenstuff belegg. Er samme bremser på 2l som på 2.5 v6. Hørte litt løst om godkjenning for noen år tilbake og fikk til svar at hvis bremsene er godkjente for effekten i v6ern som er 164hk om jeg ikke husker feil så skulle det ikke by på store problemer. Har såklart ikke det skriftlig siden jeg bare kom i prat med en som jobber på BT.

Eksos er komplett 3" rustfri fra turbo og hele veien. En potte bak. Turbo har jeg desverre ikke. Kjørte en stund med dette på orginal 2l på 0.4 bar og set funker bra. Kjapp spoolup pga grenrøret og eksosen og det ble ikke for mye støy. Akkurat passe og man kunne høre spoolupen i eksosen. noe som er überkult;)

Bare å komme å se på tinga. Eksosen henger fortsatt under bilen men grenrør og downpipe ligger i garasjen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjørte på EBC turbogroove skiver med greenstuff belegg. Er samme bremser på 2l som på 2.5 v6. Hørte litt løst om godkjenning for noen år tilbake og fikk til svar at hvis bremsene er godkjente for effekten i v6ern som er 164hk om jeg ikke husker feil så skulle det ikke by på store problemer. Har såklart ikke det skriftlig siden jeg bare kom i prat med en som jobber på BT.

 

 

Samma bremser på 2l R4 og 2.5l V6 ja...!

Henrik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne jo skiftet stempler slik som jeg skal nå. Bare til litt mindre kompresjon og hevet på dette:)

 

Men syns prisen var litt stivt på noe som er brukt... :) Spørs jo hvordan det ser ut, knips litt bilder kanskje til han?

 

CIMG1132.jpg

CIMG1133.jpg

De eneste bildene jeg fikk tak i nå.

Alle priser er diskuterbare. Men det er med eventuell kjøper. Dette er ikke no jallagreier. det kosta å få laget dette og det er ikke overflod av sånne deler. Pris for bare gren med wastegate koste meg rundt 10 lapper. eksosen kosta meg nærmere 5 lapper i deler. Med tanke på at dette er brukt rundt 20 mil uten noe form for hardt bruk så faren for sprekker er lik null synes jeg ikke at 5 laken for alt er en upris.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CIMG1132.jpg

CIMG1133.jpg

De eneste bildene jeg fikk tak i nå.

Alle priser er diskuterbare. Men det er med eventuell kjøper. Dette er ikke no jallagreier. det kosta å få laget dette og det er ikke overflod av sånne deler. Pris for bare gren med wastegate koste meg rundt 10 lapper. eksosen kosta meg nærmere 5 lapper i deler. Med tanke på at dette er brukt rundt 20 mil uten noe form for hardt bruk så faren for sprekker er lik null synes jeg ikke at 5 laken for alt er en upris.

 

Kan ikke du sende meg nr ditt på PM. Så kan jeg kontakte deg hvis dette faller i smak, så får du kanskje litt besøk. :)

Men som sagt så er ikke økonomien på topp, så her trengs litt tenking..

Hva får man med ved evt kjøp av motor? :) Følger det da med Cold AIr intake osv som jeg ser du har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke du sende meg nr ditt på PM. Så kan jeg kontakte deg hvis dette faller i smak, så får du kanskje litt besøk. :)

Men som sagt så er ikke økonomien på topp, så her trengs litt tenking..

Hva får man med ved evt kjøp av motor? :) Følger det da med Cold AIr intake osv som jeg ser du har.

Ved kjøp av motor, gren og eksos skal du få med alt jeg kan samle sammen som er laga til dette proskjektet. IC rør, 4puck Sinter clutch, girkasse,Ledningsnett. Igrunn alt som ligger å slenger.

Nummer har du på PM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ved kjøp av motor, gren og eksos skal du få med alt jeg kan samle sammen som er laga til dette proskjektet. IC rør, 4puck Sinter clutch, girkasse,Ledningsnett. Igrunn alt som ligger å slenger.

Nummer har du på PM

Høres bra ut.. Skal få et prisoverslag på hellakkering av bilen også.. Men får jeg penger for bulken i bilen min og salg av russebilen, så kan vi begynne å nærme oss litt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da skal jeg opp i morgen tidlig for å få et pristilbud på lakkering av bilen min.

Sist gang endte vi opp på 53 000,- latterlig nok. Men dette var på Ski bil & lakk, som er noe kjent for sine priser.. Skal prøve på nytt nå i Vestby..

 

Fått gjort litt om dagen. Skal legge ut bilder av dette senere.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da skal jeg opp i morgen tidlig for å få et pristilbud på lakkering av bilen min.

Sist gang endte vi opp på 53 000,- latterlig nok. Men dette var på Ski bil & lakk, som er noe kjent for sine priser.. Skal prøve på nytt nå i Vestby..

 

Fått gjort litt om dagen. Skal legge ut bilder av dette senere.. :)

 

Westby karroseri? Da får du iallefall 110% strøkent arbeid!

 

Hvis ikke vet jeg om 90% strøkent billig:D Svart farge seff.. ;-)

- Vw Golf IV GTI

- X Vw MK2 VR6

- X Golf IV 1.6 Highline

- X Audi A4 1.8TQ

- X Min Badass Golf 3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Westby karroseri? Da får du iallefall 110% strøkent arbeid!

 

Hvis ikke vet jeg om 90% strøkent billig:D Svart farge seff.. ;-)

 

Stemmer det ;) Var oppe altfor tidlig idag. Han så på bilen og sa at jeg trengte ny venstre dør, nytt soltak og nytt panser før lakkering.. Pris på lakkeringa får jeg om noen dager! bakfanger burde også byttes.

 

Så da blir det nok en tur til Sverige for å kjøpe dør og soltak!

Bodykit har jeg tenkt på lenge nå, og valget faller på Sensei bodykit! Så bestiller jeg gladdfiber panser i samme slengen.

Er jo store deler det her, så frakten kommer til å koste mer enn vanlig =/ Så må nok ut med 7-8000 for det her regner jeg med.

Så regner jeg vel med at det koster rundt 20-25 000 å lakkere.

 

Hva er dette andre alternativet ditt burny?

 

Og har noen forhørt seg om pris på lakkering i Sverige!??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår