Gå til innhold

Probe95: Ford Probe 95' 2,0i.

Ranger emnet

Buzz

Anbefalte innlegg

Vært litt treg med å oppdatere denne nå.

Men høytalerne er kommet! Jobbet fra 10-20 hver eneste dag, så lite tid på bilen. Men fått satt i den ene høytaleren ihvertfall!

Glemt å legge ut ferdig resultat av rust-pussingen ser jeg, så her kommer et bilde.

DSC00804.jpg

God pakken er kommet!

DSC00827.jpg

DSC00830.jpg

Sammenlikning med en annen høytaler fra MTX. Se forskjellen på magneten, nye er over dobbelt så stor!

DSC00828.jpg

KLart for å sette inn ny høytaler! :)

DSC00831.jpg

Måtte lage nytt hull til diskanten

DSC00832.jpg

Høytaler ute.. DSC00834.jpg

Ferdig montert! Bare ene siden som er ferdig da, ikke hatt tid til å sette i den andre!Satte delefilteret i den lomma i døra. Ble fornøyd med det! :)

DSC00835.jpg

DSC00837.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 313
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

I morgen skal jeg til Örebro for å handle ny venstre dør og nytt panser! Satser på at de ser ålreit ut. Skal lete etter andre små ting også. som girkule, olje peiler osv.. :)

Fikk satt i andre høytaleren + diskanten. Blitt så sykt mye bedre lyd i bilen nå! :D

Venstre siden

DSC00842.jpg

Høyre siden

DSC00844.jpg

Så tilslutt et bilde av hvordan bilen ser ut per dags dato!

DSC00845.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nettopp fått høre at jeg har noe som venter på meg på posten ;)

Får vel ta turen når jeg kommer hjem på Onsdag om jeg orker.

Jasså!?? :D Nice! Nå gleder jeg meg. Du har å komme hjem på onsdag for å si det sånn ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært helt nede i Örebro i den tro at et rustfritt panser og rustfri venstre dør lå å venta på meg.

Når jeg endelig kom ned dit etter noen timer i bil, møter flere svære bygninger og MASSE biler. Var visst en av de største bildemo'ene i Sverige. De hadde skrudd dør og panser av før jeg kom ned etter avtale. Døra hadde fått seg en heftig bulk av trucken :S og panseret de hadde plukket fram var det en del rust på! Så da gikk jeg på leting i laburinten etter probe'er.

Etter litt leting fant jeg 1 svart og en sølvfarget probe. Panseret på den svarte var bortimot perfekt, hvis man ser bort fra noen bittesmå steinsprut. Så i samme slengen tok jeg baklykter og merk! Lakkerte speil(sjelden på probe). Alt dette skulle de ha 2500,. svenske kronor.

Så fikk jeg tatt med meg ny girkule, oljepeiler, tempmåler, EVOIII luftmengdemåler(noen som trenger?), midt interiør og blinkers.

Satt på alt sammen med en gang og. Men nå mangler jeg jo fortsatt venstre dør og soltak før lakkering.

Speilene ble helt sykt fint. kommer ikke fram på bildene så godt.

bilder sier mere enn ord, selvom jeg gjorde et forsøk, hehe..

Tissepause

DSC00847.jpg

Donorbilen!!

DSC00849.jpg

Tatt av panseret av min! :)

DSC00850.jpg

Christopher måtte få ut burgeren....

DSC00851.jpg

Gamle speilene må av...

DSC00852.jpg

Nye baklyter er på

DSC00853.jpg

Nye speilene er på, men ser dårlig her at de er lakkerte.

DSC00855.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ser bra ut:) skal du sote dissa baklyktene a??

Haha Christopher og magen:P må ikke stresse han etter han har spist:P :roll:

Christopher skal prøve å sote gamle lyktene på nytt. Så får vi se om det blir pent. skal ha på de nye lyktene fram til godkjenning av senkesett ihvertfall.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

haha :)

EVOIII luftmengdemåler, beholder den selv. og selger den.

Kjøpt deg sote spray og tynner, gjør klar lampene til lakk, så skal jeg lakke de til deg. Er ikke Probe slaven din , som niclas haha

PS, satt og var svett i hendene hele veien hjem, med en snitt fart på over 200km, hadde petter stephan solberg nok og holde hende i på veien hjem. Og det deilige eksos annlegget hans gjorde også livet i baksetet til en rein nytelse hehe. Men det var gøy på tur :) Må tilbake og hente deler til Opelene :)

Og det var vel litt kjedligt og bli rundthjult i dragrace av en gammel omega haha

Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990

Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994

Lenke til kommentar
Del på andre sider

haha :)

EVOIII luftmengdemåler, beholder den selv. og selger den.

Kjøpt deg sote spray og tynner, gjør klar lampene til lakk, så skal jeg lakke de til deg. Er ikke Probe slaven din , som niclas haha

PS, satt og var svett i hendene hele veien hjem, med en snitt fart på over 200km, hadde petter stephan solberg nok og holde hende i på veien hjem. Og det deilige eksos annlegget hans gjorde også livet i baksetet til en rein nytelse hehe. Men det var gøy på tur :) Må tilbake og hente deler til Opelene :)

Will do ;) prøve på å handle litt til fredagen! Kjører som en helt jeg.. deilige svenske veier vett.. Eksos anlegget er litt overkill på langturer kan du si ja.. Men du og Nic må heller stikke til de to bildemoene mellom uddevalla och Göteborg! mye kortere å kjøre og 2 bildemoer nørme hverandre! :)

Morro tur ja, hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider