Gå til innhold

Probe95: Ford Probe 95' 2,0i.

Ranger emnet

Buzz

Anbefalte innlegg

• Svar 313
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Da var det på tide å få bilen min ned på bakken! K-Sport Coilovers var handlet inn, så det var "bare" å smelle dem på!

Her har vi utgangspunktet da. En kan se den trenger å senkes..

8600705_1557832_2_1_3172l_3.jpg

Godsakene:

DSC00859.jpg

Dekket må av..

CIMG1499.jpg

Etter litt om og men fikk vi løsnet de rustne boltene!!

CIMG1503.jpg

Old vs New

CIMG1511.jpg

Så var det baksiden

CIMG1512.jpg

Møtte på litt volvo styling i dempertårnet bak, så tok det med engang..

CIMG1506.jpg

hammerite

CIMG1508.jpg

Vi holdt på til kl 0300 den ene dagen, da trengte man lys!

DSC00872.jpg

Drastiste tak måtte til for å få løs noen av boltene. Varmet dem opp med gasbrenner og løsnet med kompressor

DSC00861.jpg

Så ble resultatet slik

CIMG1514.jpg

CIMG1519.jpg

CIMG1513.jpg

CIMG1517.jpg

Bra med klaring og allting

CIMG1516.jpg

Respons? :)

Så vet jeg ikke hva som skal prioriteres først.. Bodykit eller Felger!?? hva tror dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble meget bra når du fikk den ned på bakken :P

personlig så ville jeg ha Kjøpt Felger først, da Bilen er fet i seg selv uten noe Plastik :P

Ja, lurte på det jeg også..Smelle på noen 18" eller 19"... Da blir den ihvertfall høy nok til evt bodykit... Så ser det litt dumt ut med senlkinga nå med de felgene..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har vært genialt måten han har gjort ting på, nå kan han se for seg body kit og felger samtidig... Og justere alt ettersom...

Men ser for meg det du sier, for felger gjør mye med en bil og det har jeg sett til og med på min bil. Her ser man et klokt valg etter alt, kunne ikke blitt bedre:) Så felger hadde jeg gått for nå, også vurderer kittet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nice job!! =D Jeg har akkurat avtalt å kjøpe "Skaden" sine coilovers. Som først ble tilbudt deg. Så de blir vel plukket opp over helgen. :) Er ikke k-sport (som jeg forresten har veldig bra tro på), men et tilsvarende merke. Såååå, siden du akkurat har byttet, har du vel gjort deg noen erfaringer, og har noen tips om hva og hvordan..? :p

Henrik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke spesielt vanskelig og montere, kan bare litt vrient og tid krevende. Og uventede problemer som fastsittende muttere, dem minste mutrene kanskje knekker av osv. Eller og få coiloverne på plass på spindelen...

Tilpassing av dem nye bremserør holderene, det gikk utrolig lett til da det fulgte med universale braketter som bare trengtes å bøyes til. Vi kanskje har bilde av det, så mas litt på steff, så kanskje han greier å hoste opp noen detaljerte bilder til deg.

Anbefaler å sette inn ALLE boltene der nede i kobberpasta/fett, hjelper deg mye hvis dette skal løsnes igjen i senere tid!

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

koss høydejusterings muligheta har du på derran?? E høyeste innstilling my laver enn orginal høyde??

Høyeste innstillingen er som orginal! ;) Det ble garantert fra firmaet jeg kjøpte de av ;)

Du må passe på å ikke knekke den lille bolten som holder fast bremserøret. De knekker lett og skaper unødvendig mer jobb... 2 av mine knakk! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høyeste innstillingen er som orginal! ;) Det ble garantert fra firmaet jeg kjøpte de av ;)

Du må passe på å ikke knekke den lille bolten som holder fast bremserøret. De knekker lett og skaper unødvendig mer jobb... 2 av mine knakk! ;)

Ok. D e bra! :) Å takk fer tipset!! :thumb

Henrik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå var du flink. så bedre ut nå :)bilen roper etter noe stilfulle felger.

Ja, gjør det.. får se hvor mye mer jeg skal påkoste denne nå! ;)

Moss bil og dekk får ikke inn felgene mine før om noen mnd'er. så vi får se.

Lenke til kommentar
Del på andre sider