todleif Skrevet Oktober 6, 2011 Rapporter Share Skrevet Oktober 6, 2011 På uttaket på suben står det 4 ohm. En sub er på 2ohm og 2 stk er parallellkobla her så da får man vel 4ohm. Hva mener du med begge filtrene? Filtret til både frontsettet og suben? Er et filter for ch 3/4(sub) og et for 1/2(frontsett) På uttaket på subkassen du meiner? Viss ein sub er på 2 ohm, blir det seriekobling for å få 4 ohm. Med begge filtrene, so meiner eg begge filtrene. Er 2 filter på forsterkeren. Du setter begge på ca 80hz. Siter Bilforumet.noModerator: Bilpleie - Bilstereo -2003 Volvo S60 2.4D-1981 Porsche 911 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Asconapusser Skrevet Oktober 6, 2011 Rapporter Share Skrevet Oktober 6, 2011 Ja, tenkte serie, skrev parallell.... :) Jepp, de stod på ca 150 iste. Men hvorfor? Forsterkern yter 4utganger x 80w på 4ohm Jeg brokoblet 2 av dem til 260w på 4 ohm Sitter jeg da igjen med 2utganger på 80w på 4 ohm? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet Oktober 6, 2011 Rapporter Share Skrevet Oktober 6, 2011 Bruker du 2 utganger, so har jo du 2 att. (er jo ein 4-kanals forsterker) Du vil jo ikkje at framhøgtaleren skal slite med bassen, so derfor setter du høgpassfilteret på ca 80hz Du vil jo ikkje at suben skal prøve seg på mellomtone og øvre del av bassen som framsystemet er bedre på, so du setter lavpassfilteret på ca 80hz Siter Bilforumet.noModerator: Bilpleie - Bilstereo -2003 Volvo S60 2.4D-1981 Porsche 911 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Asconapusser Skrevet Oktober 6, 2011 Rapporter Share Skrevet Oktober 6, 2011 ok, takk for konge forklaringer på alle nybegynnerspørsmåla mine. Og i tillegg så kjapt. Knall! :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet Oktober 6, 2011 Rapporter Share Skrevet Oktober 6, 2011 Berre hyggeligt! :) Eg har hatt den forsterkeren før og var kjempefornøyd med den. Eg brukte den til biamping av eit 3-vegs komponentsystem. (diskant, 4" og 6,5") Diskant og 4" fikk 1 forsterkerkanal (pr side) og 6,5" fekk 1 forsterkerkanal. Fikk da fleire justeringsmuligheiter. (fleire muligheiter til å rote med lyden! ;) ) Siter Bilforumet.noModerator: Bilpleie - Bilstereo -2003 Volvo S60 2.4D-1981 Porsche 911 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg