Gå til innhold

VACN - Hva går jeg glipp av?

Ranger emnet

Tyrann

Anbefalte innlegg

• Svar 51
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg savner heller ikke å være medlem der. Hadde en sliten golf 3, men det var generelt vanskelig å få hjelp til noe som helst med den bilen.

At du ikke fikk hjelp med flere problem med bilen, NEKTER jeg å tro. Enten har du forklart problemene dårlig, eller så er du dårlig til å følge opp trådene dine.

Er det noe VACN virkelig kan, så er det å hjelpe andre. Teknisk-forumet har ca. 90-100 ubesvarte tråder, av 27,800. Og man skal lete lenge etter "synsing". Finner man derimot synsing, blir dette parkert i neste innlegg. DET er VACN.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At du ikke fikk hjelp med flere problem med bilen, NEKTER jeg å tro. Enten har du forklart problemene dårlig, eller så er du dårlig til å følge opp trådene dine.

Er det noe VACN virkelig kan, så er det å hjelpe andre. Teknisk-forumet har ca. 90-100 ubesvarte tråder, av 27,800. Og man skal lete lenge etter "synsing". Finner man derimot synsing, blir dette parkert i neste innlegg. DET er VACN.

Vel, ikke helt enig med deg der. Flere av spørsmålene og problemene mine har ikke blitt besvart der.

Har f.eks. en tråd der, kun ett svar som løste ene delen av problemet, men godt over 200 visninger.

Har man ikke en gammal eller ny bil, driver med motorbygg eller kjøper fete felger får man sjeldent hjelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, ikke helt enig med deg der. Flere av spørsmålene og problemene mine har ikke blitt besvart der.

Har f.eks. en tråd der, kun ett svar som løste ene delen av problemet, men godt over 200 visninger.

Har man ikke en gammal eller ny bil, driver med motorbygg eller kjøper fete felger får man sjeldent hjelp.

hvilken tråd på vacn er dette da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, VACN er bra greier og verdt pengene. Som de fleste sier, forumet er bra og saklig, rabattavtalene er bra og man får svar på det meste man lurer på. Jeg har vært medlem siden 2004 og har ennå ikke tenkt å melde meg ut.

På den annen side så tilbringer jeg MYE mer til her på Bilforumet enn på VACN, da på VW- og Audi-delen selvsagt. Grunnen er at jeg for min del mener det er mye mindre sure kommentarer og gulp som blir skrevet her enn på VACN. Det er så mye kjekkere å kunne hjelpe andre uten at noen kommer smakløse kommentarer bare for å kverulere, og det er det mindre av her. Nå kan jeg selvsagt bare uttale meg om VW- og Audi-delen på Bilforumet, men det er i alle fall min mening. Men overalt er det alltid noen få som skal ødelegge gleden for de mange :)

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i det tilfellet kan det være fordi veldig få har kjøpt det og ingen "synser" så mye og kommer med kommentarer når de ikke vet...

Tar heller synsing fremfor å ikke få et eneste svar. Er en del jeg har prata med som faktisk vil vite hvordan det gjøres.

Edit: Var jo også en fyr som solgte ratt og disse adapterne under Deler selges underforumet. Men ingen vet hvordan det skal kobles tydeligvis..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser nå at innlegget mitt kan virke noe urettferdig, jeg fikk tross alt hjelp til noen ting der inne da. Men langt i fra alt... derfor mener jeg den klubben er mest interessant hvis man har en nyere vag, evt en spesiell en, eller bare golf 1 eller 2. De slår vel alle rekorder om antall golf-prosjekter der inne, og hvis man ikke er utpreget golf-fan passer man ikke helt inn da,syns jeg. Det er ikke min mening å fraråde folk generelt å melde seg inn altså :)

Endret av JChE

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange rare kommentarer her gitt på hvorfor VACN-forumet er dårlig.

Er man medlem kun for medlemsbladet og for å kunne vifte med medlemskortet så anbefaler jeg Performace VW, Audiscene eller Golf + magasin o.l

At Al3x ikke får svar er jo ikke så rart siden det ikke er mange(om noen) som har gjort dette.

Og om 200 stk er innom å titter på tråden din og ikke svarer. Er det bedre at de fyller den med en masse vissvass som ikke har noe med topic å gjøre whatsoever?

Om det var tilfelle så har jeg en relativt god grunn til å være sur, siden jeg er trådstarter på VACN største tråd.

352 470 visninger og KUN 3850 svar, arggggh.

JEG er medlem for å dele min interesse med likesinnende, dra på treff og ha det sosialt. Det er høyt kompetansenivå på de aller fleste bilmodeller så det som fremstilles her kjenner ikke jeg meg igjen i.

Du sparer inn de usle 400 kronene på den første handelen du gjør der inne, det finnes et ITRADER system likt det på ebay slik at man kan se hvem som er seriøse eller ikke seriøse selgere.

Så jeg klarer ikke helt å se noen grunn til å ikke være medlem.

Men det er som alt annet, det blir som man gjør det til selv.

Hilsen medlem nr. 6218 Sandberg.

Parts and Retards - Størst på senk i Norge.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De rabattene er ærlig talt ikke mye å skryte av, dersom du ikke bor i Oslo osv. Man har rabatt på f.eks Møller og Bilxtra, men man får langt bedre priser hos Mekonomen på ren trynefaktor og Møller har så høye priser at de fleste andre verksteder er bedre og billigere UTEN rabatt... Og er ærlig talt ikke mye mindre drittslenging der heller, er kun at den foregår på en annen måte. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De rabattene er ærlig talt ikke mye å skryte av, dersom du ikke bor i Oslo osv. Man har rabatt på f.eks Møller og Bilxtra, men man får langt bedre priser hos Mekonomen på ren trynefaktor og Møller har så høye priser at de fleste andre verksteder er bedre og billigere UTEN rabatt... Og er ærlig talt ikke mye mindre drittslenging der heller, er kun at den foregår på en annen måte. :)

Nei?

Møller og Bilextra? Er det der du handler stash til bilene dine?

Ja, det kan være endel drittslenging og diskusjoner der inne, men det er jo på et helt annet nivå en feks her?

Jeg selger endel tuningdeler på forumet der, sammen med mange andre. EN handel med noen av oss så har du spart inn kontigenten på 400,- kroner. (om du ikke kjøper kun et sett med LED-pærer)

Men jeg ser på forumet som en bonus, det er jo alt det andre som skaper miljøet fra at vi møtes jevnlig på lokale treff, arrangerer utstillingstreff samt banetreff. Sommer, vinter, høst og vår.

Jeg tør påstå at jeg har ganske høy trynefaktor på blant annet Mekonomen, men selv om jeg får alt av rabatter så matcher tilbudene som ligger på forumet det lett og mer til.

Men klart, er man av den typen som forventer at ting skal ramle ned i huet på deg uten å ta noen form for initativ selv. Vel, da kan du jo bruke pengene på en filmdeal hos Peppes i stedet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At Al3x ikke får svar er jo ikke så rart siden det ikke er mange(om noen) som har gjort dette.

Og om 200 stk er innom å titter på tråden din og ikke svarer. Er det bedre at de fyller den med en masse vissvass som ikke har noe med topic å gjøre whatsoever?

Du har tydeligvis valgt å overse det jeg skrev i innleggene mine, men jeg tar det igjen. Jeg ville heller hatt synsing på hvordan man muligens kunne ordnet det, enn at ingen gadd å gi meg et eneste tips.

Nei, det er nok ikke mange som har gjort det. Men det burde være noen som sitter på kunnskapen eller muligheten til å finne ut om den ene delen passer sammen med den andre delen hvis du skjønner hvor jeg vil hen.

Om det var tilfelle så har jeg en relativt god grunn til å være sur, siden jeg er trådstarter på VACN største tråd.

352 470 visninger og KUN 3850 svar, arggggh.

Ja, det er synd på deg gitt!

Grunnen til at jeg nevnte det med 200+ visninger var bare for å få frem at folk har tittet, men ingen har kommet med tips. Og igjen så hadde jeg vært strålende fornøyd med tips da det kunne ledet til en løsning.

Generelt sett er jeg strålende fornøyd med VACN som klubb, og jeg lærer ufattelig mye av å lese rundt på forumet. Får en haug med inspirasjon, bla. av dine prosjekter. Er bare det at det er en viss tendens til at folk kan mest om de eldste og de nyeste biler, motor og felger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har tydeligvis valgt å overse det jeg skrev i innleggene mine, men jeg tar det igjen. Jeg ville heller hatt synsing på hvordan man muligens kunne ordnet det, enn at ingen gadd å gi meg et eneste tips.

Nei, det er nok ikke mange som har gjort det. Men det burde være noen som sitter på kunnskapen eller muligheten til å finne ut om den ene delen passer sammen med den andre delen hvis du skjønner hvor jeg vil hen.

Ja, det er synd på deg gitt!

Grunnen til at jeg nevnte det med 200+ visninger var bare for å få frem at folk har tittet, men ingen har kommet med tips. Og igjen så hadde jeg vært strålende fornøyd med tips da det kunne ledet til en løsning.

Generelt sett er jeg strålende fornøyd med VACN som klubb, og jeg lærer ufattelig mye av å lese rundt på forumet. Får en haug med inspirasjon, bla. av dine prosjekter. Er bare det at det er en viss tendens til at folk kan mest om de eldste og de nyeste biler, motor og felger.

Mja, er vel mest A4er i klubben så vidt jeg vet... :)

At de som har de eldste bilene er raske å svare er jo fordi at de håper å at alle de gamle (helst alle) VW og Audier skal bli spart.

Det er jo nesten på grensen til det fanatiske til tider... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider