Gå til innhold

Dyr DVD

Ranger emnet


norodd

Anbefalte innlegg

Facelift er ansiktsløftning. Dvs. nye støtfangere, nye lykter og litt småtteri.

 

Facelift kom i

 

03/2007, så har du en modell produsert etter dette har du en facelift. Da kom det nemlig kart på navigasjonen på business.

 

Vedrørende facelift og ikke facelift;

(kopiert fra et innlegg jeg har skrevet tidligere. Hele innlegget kan leses her -> http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=66848&highlight=facelift)

 

Facelift kom på 03/2007 modellene. Da var blandt annet girkasser, motorer, interiør, ekstriør og utstyrt oppgradert. I 09/2007 ble det gjort noen nye endringer på faceliften, 520d fikk blandt annet ny motor og 520i kom tilbake i modellprogrammet igjen.

 

03/2007-09/2007: (2007 modeller)

Girkasser:

6-trinns automatgirkasse (gamle typen automat: 520d)

6 trinns automatgirkasse (ny typen automat (joysticken): 523i ->)

6 trinns sports-automatgirkasse (ny girkasse med sportprogramm og F1 giring: 530i, 550i, 530d og 535d (ikke for biler med xDrive))

 

Bildet viser i nevnt rekkefølge;

ejklye1iez6tgiumcgw8.jpg

 

Lykter:

Frontlykter: klarglass i blinklysene. Innerste angeleyesring - altså ringen nærmest grillen, er sterkere. Ringen er tykkere enn den andre ringen og er nå godkjent som kjørelys. Markeringslyset over ringene er også mulig å slå av. Da er innerste ring sterkere enn om du har markeringslyset tent.

 

Bildet viser hhv. facelift, facelift og pre-facelift;

bi2ydqeh4l97euje0rew.jpg

 

Baklykter: klarglass for baklyktene også. Lyset er lagt i en slags pølse som bretter seg helt rundt hjørnet av lykta - LED teknologi. Det hvite feltet som ikke var i bruk tidligere er nå benyttet til markeringslys, slik som på frontlyktene.

 

Bildet viser hhv. facelift og pre-facelift (beklager dårlig bildekvalitet på pre-facelift);

5b8ybjcp7q76h8jsrcan.jpg

 

Ekstriørdeler:

Frontfanger: Nytt design på frontfangeren. Luftinntak er endret og rett og slett snudd opp ned. Istede for to loddrette plastikkdetaljer har man nå benyttet en vannrett, lakkert i sølv uansett bilens farge. Tåkelysene er byttet ut og de nye har form alà E92 - altså innrammede tåkelys. M-tech er uendret.

 

Bildet viser hhv. facelift og pre-facelift;

n1kz96ysn1o9skrlq9je.jpg

 

Sideskjørt: Selv om sideskjørtene ser uendrede ut er de faktisk re-designet. Knekken" som har vært foran fordøren er nå fjernet og det er laget en kant opp mot dørene og skjermene, slik at de bygger litt ut slik som på M-tech. M-tech er uendret.

 

Bildet viser hhv. facelift og pre-facelift;

1z7dvkhqqa6d0qy02v11.jpg

 

Bakfanger: Selv denne ser også uendret ut, men som med sideskjørtene er også fangeren re-designet. Kantene på den nye har blitt snillere. Istede for en spiss kant å nedre del ved eksosrøret er det nå en litt mer avrundet kant. Det samme er rundt refleksene. M-tech er uendret.

 

Bagasjeluke: Bakasjeluken på E60 var noe naken. M5 fikk en såkalt trunk lid finisher, altså en baklukeinnsats. Denne gjorde slik at hekken på E60 fikk en mye mer helhet og elegant avslutning. På facelift har en slik trunk lid finisher funnet veien, men ikke så stor (og pen) som M5'en.

 

Interiør:

Hurtigknapper: E60 pre-facelift hadde ikke hurtigknapper for iDrive. Det har facelift og de er plassert under den første cd-rom inngangen. På biler med navigasjonssystem Professional er den plassert midt i mellom begge cd-rom inngangene. Det er 8 hurtigknapper som er programmerbare etter dine ønsker.

 

Bilder viser bil med navigasjonssystem Professional;

lo8fffunld97i71uk8w5.jpg

 

Bryterpanel: Plasseringen av PDC, DSC, setevarme, seteventilasjon og aktivt sete er gjort om. Plasseringen av disse bygges nå over hverandre og ikke ved siden av hverandre som tidligere.

 

Bildet viser hhv. facelift og pre-facelift;

ue8ze7f1cgnl6c27xzhs.jpg

 

Oppbevaringsskuff: På grunn av den nye plasseringen av bryterene til blandt annet setevarme, PDC etc. har det nå blitt plass til en oppbevaringsskuff imellom knappene. Denne skuffen er helt tom med mindre bilen ikke er utstyrt med røykpakke. Da har den sigarettenner i tillegg. Om man har navigasjonssystem Business har man fortsatt det gamle oppbervaringsrommet under navigasjonen, bare i dette tilfellet over skuffen..

 

Knapper: Faceliften bærer preg av mye detaljer og selv knappene har blitt finjustert. Enkelte knapper har fått sølvdetaljer på seg. Blandt annet klimakontroll bryterene, volumbryteren, håndbrekket, lysbryter m.m. De har samme design, som den nye iDrive knotten.

Knappene til restvarmefunksjonen, klimaanlegg, etc. er endret og har fått avrundede hjørner. Knappene i pre-faceliften er spisserer i kantene.

 

Bildet viser bil med MANUELL klima;

hlhephr3t36lj5d6vryv.jpg

 

Dørsider: Dørsidene på faceliften har blitt re-designet. Istedefor at interiørlisten går nedover på døren er den flyttet slik blandt annet E46, E38 og E39 hadde den. En absolutt penere plassering. Knappene til de elektriske vinduene, speilene etc. er flyttet ned til armlenet.

 

Bildet viser den nye plasseringen av el. vinduer, speil etc.;

uyeyvitwgjtosvc7msw5.jpg

 

Bildet viser dørsidene av hhv. pre-facelift og facelift;

n8n3zq12qzwgrl5oegle.jpg

 

Navigasjonssystem: Businessnavigasjonen har fått 2D i forbindelse med facelift. Kartet kan kun brukes når CD'en står i, men piler og tale kan brukes enten med cd eller ei..

 

Ratt: Standardrattet er re-designet. Sport- og Msport rattene er uendret.

 

Bildet viser hhv. standard ratt på facelift og standard ratt på pre-facelift;

5eufn5cblua2gij7w3fn.jpg

 

520d LE: 150hk, 340Nm, 2.0, rekke4

520d : 163hk, 340Nm, 2.0, rekke4

523i: 190hk, 235Nm, 2.5, rekke6

525i: 218hk, 270Nm, 3.0, rekke6

525xi: 218hk, 270Nm, 3.0, rekke6

530i: 272hk, 320Nm, 3.0, rekke6

530xi: 272hk, 320Nm, 3.0, rekke6

530d: 235hk, 500Nm, 3.0, rekke6

530xd: 235hk, 500Nm, 3.0, rekke6

535d: 286hk, 580Nm, 3.0, rekke6 TwinTurbo

540i: 306hk, 390Nm, 4.0, V8*

550i: 367hk, 490Nm, 4.8, V8

M5: 507hk, 520Nm, 5.0, V10

 

*Leveres ikke som stasjonsvogn (E61)

 

09/2007 ->: (2008 modeller)

 

520i: 170hk, 210Nm, 2.0, rekke4

520d LE: 163hk, 340Nm, 2.0, rekke4

520d : 177hk, 350Nm, 2.0, rekke4

523i: 190hk, 235Nm, 2.5, rekke6

525i: 218hk, 270Nm, 3.0, rekke6

525xi: 218hk, 270Nm, 3.0, rekke6

530i: 272hk, 320Nm, 3.0, rekke6

530xi: 272hk, 320Nm, 3.0, rekke6

530d: 235hk, 500Nm, 3.0, rekke6

530xd: 235hk, 500Nm, 3.0, rekke6

535d: 286hk, 580Nm, 3.0, rekke6 TwinTurbo

540i: 306hk, 390Nm, 4.0, V8*

550i: 367hk, 490Nm, 4.8, V8

M5: 507hk, 520Nm, 5.0, V10

 

*Leveres ikke som stasjonsvogn (E61)

 

Nakkestøtter: På grunn av slakt i kollisjonstest valgte BMW å bytte ut nakkestøttene på alle 2008 modeller i X3, 5 serie og 6 serie. M5 leveres med begge nakkeputene som illustreres under, avhengig av hva slags utstyr man velger.

 

Bildet viser nakkestøtte på hhv. pre-facelift og facelift standard- og sportsseter;

jzdookiweiqpll7ksq0o.jpg

 

Bildet viser nakkestøtte på hhv. pre-facelift og facelift komfortsete;

0gbcuytlknoax6ctmnj0.jpg

 

Girkasse:

6-trinns automatgirkasse (ny typen automat (joystick)), nå tilgjengelig på 520d. Den gamle automatkassen er dermed ikke mulig å få lenger.

 

Endestuss på 520d: 520d hadde helt til nå en matt eksoshale. På den nye 177 hesteren har det nå blitt cromehale - som gir bilen en mer helhet. En bil til over 500 000kr skal da ikke ha en rusten og matt eksoshale..

 

Bildet viser eksoshale frem til 09/2007 og eksoshale etter 09/2007;

os05lldxcqf27li98tdi.jpg

 

Jeg vet at det er flere endringer vedrørende faceliften, men de er etter det jeg kan huske ubetydelige. Det gjelder f.eks nytt design på knappen til komfortsetet og liknende. Nå har jeg imidlertid brukt laaang tid og håper dette innlegget kommer til god nytte, ikke bare for deg, men for de som måtte være interessert..! :wink: :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 9 months later...
Da trenger du nok bare en navigasjons DVD med fotoboksvarsler i. Jeg har en CD, men den er kun for Professional. Jeg bare har i den også vises fotoboksene. Første gang må du gå inn på noe innstillinger og velge at den skal vises.. :)

 

 

Har du noen idè om hvor jeg kan få tak i dvd til business, med fotobokser ? Har du "lagd" din selv ?

Volvo S60 R-Design 2011 mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår