Gå til innhold

Helårsdekk som faktisk har bra egenskaper

Ranger emnet


Phantom

Anbefalte innlegg

linglang i 220 i 8 minutt.. Eneste jeg har å utsette på mine nankang dekk er att de er glatte "sidelengs" dvs når jeg med vitende vilje ligger bredt. når det begynner å nærme seg 90 grader breit så er de ikke helt go! men til å fra jobb så er de gulle go! 195/65x15 på 96mod omega.

Opel omega 2,5-96

Opel omega 2,5-96 Nr2!

Opel manta-72 2,4i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Som det er sagt i tråden her, for Nordisk forhold finnes det kun sommerdekk, piggdekk og piggfritt. M+S dekk er for USA. Men ser man på alle videoene på nettet fra USA hvor de plutselig får snøfall skjønner man at det ikke passer for Norge.

Det beste er å bruke et piggfritt dekk som er T-merket(hastighetskode). Det har en litt stivere oppbygging og høyere slitestyrke enn de fleste Q-merkede piggfrie dekkene. Men for guds skyld hold deg unna piggfritt med V-merking. De er laget for Europa som feks Danmark og Tyskland. Disse har en hardhet/shore-måling som et lavprofil sommerdekk og kan være livsfarlige på norske veier. Selger dekk til vanlig og har sett utrolig mye rart på veiene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror ikke LITT på att de hadde sluppet slike dekk ut på markedet! kjører på slike dekk selv. å de er helt greie. De har faktisk vært med oppi 180km/t.

 

Hvem som ikke hadde sluppet dekkene på markedet? Produsentene i Kina? De vil jo bare tjene penger, og de har heller ikke noe rykte å ta vare på: skulle det bli for mye skriverier om drittdekkene deres bytter de bare navn på dekkene og fortsetter som om ingenting var skjedd. Norske myndigheter? Det ville vel være en "handelshindring" etter etter eu sin mening hvis norske myndigheter skulle sette kvalitetskrav til dekk solgt i Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som det er sagt i tråden her, for Nordisk forhold finnes det kun sommerdekk, piggdekk og piggfritt. M+S dekk er for USA. Men ser man på alle videoene på nettet fra USA hvor de plutselig får snøfall skjønner man at det ikke passer for Norge.

Det beste er å bruke et piggfritt dekk som er T-merket(hastighetskode). Det har en litt stivere oppbygging og høyere slitestyrke enn de fleste Q-merkede piggfrie dekkene. Men for guds skyld hold deg unna piggfritt med V-merking. De er laget for Europa som feks Danmark og Tyskland. Disse har en hardhet/shore-måling som et lavprofil sommerdekk og kan være livsfarlige på norske veier. Selger dekk til vanlig og har sett utrolig mye rart på veiene

 

Så du selger vinterdekk med Q merking i stedet for m+s merking??

 

Glad jeg aldri kjøper dekk av deg, for vinterdekk SKAL ha M+S merking (Eller avartene m-s m&s m/s mud and snow)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sant at vinterdekk skal være M+S merket for godkjent i Norge. Poenget er at det finnes flere bla. Koreanske merker som er M+S merket på UHP sommerdekkene for å møte de amerikanske kravene. Men det er ikke dermed sagt at det er så veldig glupt å bruke det i Norge. Det var det jeg poengterte i forrige innlegg.

Jeg sier bare at det som egner seg best for norsk vinter er piggfritt/pigg med lav hastighetskode. Gjerne litt høyere, feks T-merking på piggdekkene da det stabiliserer piggene bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sant at vinterdekk skal være M+S merket for godkjent i Norge. Poenget er at det finnes flere bla. Koreanske merker som er M+S merket på UHP sommerdekkene for å møte de amerikanske kravene. Men det er ikke dermed sagt at det er så veldig glupt å bruke det i Norge. Det var det jeg poengterte i forrige innlegg.

Jeg sier bare at det som egner seg best for norsk vinter er piggfritt/pigg med lav hastighetskode. Gjerne litt høyere, feks T-merking på piggdekkene da det stabiliserer piggene bedre.

 

det er mye som ikke er smart, når det gjelder dekk, men det er skjeldent dekkforhandler forteller dette.det er derfor noen kjører med slike dekk på norske vintre.

Og når en spørr dekkforhandlere så får en svar som du sier. Q dekk kanskje T dekk. Ingen opplysninger om att M&S merking skal være på vinterdekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår