Baufish Skrevet Februar 6, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 6, 2008 Noen som kan gi meg et svar på konsekvensene ved å kjøre utlandsregistrert bil i Norge (for norske førere da vel og merke)? Siter - Audi A4 2,0TDI B8-Dont drive faster than your guardian angel can fly- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxmix Skrevet Februar 6, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 6, 2008 Noen som kan gi meg et svar på konsekvensene ved å kjøre utlandsregistrert bil i Norge (for norske førere da vel og merke)? Jepp, bilen beslaglegges, og engangsavgift og mva må betales for og få ut bilen igjen, i verste fall. Det gjøres unntak, men ikke regn med det :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet Februar 6, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 6, 2008 mva må betales på stedet om du blir tatt mer enn to ganger i samme bil (fikk opplyst dette i en teknisk kontroll da jeg kjørte en svensk registrert bil) og bilen beslaglegges. Om mva ikke kan betales på stedet får man regning i posten av tollvesenet:) Siter ✔Mercedes C220cdi 2009 ✔Mercedes E220cdi 2007 ✔Mercedes S320 2000 __________________________________________________ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Baufish Skrevet Februar 6, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 6, 2008 Det er lenge mellom hver gang jeg hadde hatt mulighet til å betale momsen på stedet hvertfall... Siter - Audi A4 2,0TDI B8-Dont drive faster than your guardian angel can fly- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kverna Skrevet Februar 6, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 6, 2008 Straffegebyr er også en mulighet, leste på autodb at en fikk 92000 i straffegebyr pga. svensk bil i norge. Om det er sant eller ikke er en annen historie Siter Kverna's Bildetråd Xenon har jo tatt helt av :P He did it again Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nnnneh Skrevet Februar 6, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 6, 2008 må vel regne med et lite forelegg, samt tilleggsavgift for skatteundragelse.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Blaxtah Skrevet Februar 6, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 6, 2008 Kommer jo ann på, har du selv et svensk personnr f.eks så skjer det ikke noe Kjenner flere personer jeg som kjører rundt i svenskregistrerte biler. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Juristen Skrevet Februar 7, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 7, 2008 Kommer jo ann på, har du selv et svensk personnr f.eks så skjer det ikke noeKjenner flere personer jeg som kjører rundt i svenskregistrerte biler. Selvsagt er det mange som gjør det, men det betyr åpenbart ikke dermed at det er lov. Jeg har dem ikke i hodet, men det finnes selvsagt regler for hvor lenge man kan benytte et utenlandskregistrert kjøretøy i Norge. Siter Jeg har ikke nødvendigvis alltid helt rett, men jeg tar i alle fall aldri helt feil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Blaxtah Skrevet Februar 7, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 7, 2008 Sant det. Btw, greit jeg sender deg en pm juristen ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Juristen Skrevet Februar 7, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 7, 2008 Sant det. Btw, greit jeg sender deg en pm juristen ? Knock yourself out, jeg får ikke sove uansett. Siter Jeg har ikke nødvendigvis alltid helt rett, men jeg tar i alle fall aldri helt feil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nnnneh Skrevet Februar 7, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 7, 2008 utenlandsk statsborger kan bruke sin bil her i ett år. dersom du er norsk statsborger, men fast bosatt i utlandet har du muligens lov å bruke din utenlanskregistrerte bil her i noen uker etter nærmere avtale med tollvesnet? se FOR 1991-06-20 nr 381: Forskrift om avgiftsfri innførsel og midlertidig bruk av utenlandsregistrert motorvogn i Norge. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
juba Skrevet Mars 8, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 8, 2008 Glem det. Regelverket er såpass innfløkt at feks Avis transporterer evt innleverte utenlandskregistrerte biler med trailer. Eneste enkle smutthullet er firmabil tilhørende utenlandsk firma med oppdrag i Norge, slike biler kan kjøres a v norske ansatte. Straffen er rett og slett å betale full avgift som om bilen blir importert og mulighet for anmeldelse for forsøk på avgiftsundragelse. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxmix Skrevet Mars 9, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 9, 2008 Glem det. Regelverket er såpass innfløkt at feks Avis transporterer evt innleverte utenlandskregistrerte biler med trailer. Men du har likevell lov og kjøre utenlandskregistrert leiebil inn og ut fra norge,på unntaksregel, klat unntak for utreise og innreise, sålenge du kjører rett ut av norge, eller kjører og leverer leiebilen til leveringstedet med en gang du kommer inn i norge! :chatchairs Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
juba Skrevet Mars 9, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 9, 2008 Den som leier bilen kan det ja. Utleiefirmaet derimot må søke for hvert enkelt tilfelle med detaljert reiserute. Og den søknaden tar fort en uke eller to. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxmix Skrevet Mars 9, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 9, 2008 ok :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg