Gå til innhold

Straff for utlandsreg. i Norge

Ranger emnet

Baufish

Anbefalte innlegg

mva må betales på stedet om du blir tatt mer enn to ganger i samme bil (fikk opplyst dette i en teknisk kontroll da jeg kjørte en svensk registrert bil) og bilen beslaglegges. Om mva ikke kan betales på stedet får man regning i posten av tollvesenet:)

✔Mercedes C220cdi 2009

✔Mercedes E220cdi 2007

✔Mercedes S320 2000

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer jo ann på, har du selv et svensk personnr f.eks så skjer det ikke noe

Kjenner flere personer jeg som kjører rundt i svenskregistrerte biler.

Selvsagt er det mange som gjør det, men det betyr åpenbart ikke dermed at det er lov. Jeg har dem ikke i hodet, men det finnes selvsagt regler for hvor lenge man kan benytte et utenlandskregistrert kjøretøy i Norge.

Jeg har ikke nødvendigvis alltid helt rett, men jeg tar i alle fall aldri helt feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

utenlandsk statsborger kan bruke sin bil her i ett år.

dersom du er norsk statsborger, men fast bosatt i utlandet har du muligens lov å bruke din utenlanskregistrerte bil her i noen uker etter nærmere avtale med tollvesnet?

se FOR 1991-06-20 nr 381: Forskrift om avgiftsfri innførsel og midlertidig bruk av utenlandsregistrert motorvogn i Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

Glem det. Regelverket er såpass innfløkt at feks Avis transporterer evt innleverte utenlandskregistrerte biler med trailer. Eneste enkle smutthullet er firmabil tilhørende utenlandsk firma med oppdrag i Norge, slike biler kan kjøres a v norske ansatte.

Straffen er rett og slett å betale full avgift som om bilen blir importert og mulighet for anmeldelse for forsøk på avgiftsundragelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glem det. Regelverket er såpass innfløkt at feks Avis transporterer evt innleverte utenlandskregistrerte biler med trailer.

Men du har likevell lov og kjøre utenlandskregistrert leiebil inn og ut fra norge,på unntaksregel, klat unntak for utreise og innreise, sålenge du kjører rett ut av norge, eller kjører og leverer leiebilen til leveringstedet med en gang du kommer inn i norge!

:chatchairs

Lenke til kommentar
Del på andre sider