Gå til innhold

Hva bør man bytte av slitedeler ved trimming av motor?

Ranger emnet


rikard89

Anbefalte innlegg

Hvis du tenker på å få bilen godkjent må du kanskje bytte til kraftigere bremsekaliptere, større bremseskiver, sterkere akslinger, kraftigere girkasse, kanskje bytte hele bakstilling/forstilling for at det skal holde. I tilegg til det må du kanskje bytte til sterkere lagre i motoren osv. Mye som kanskje må byttes, alt kommer egentlig helt ann på hva slags bil/motor og hvor mye du trimmer den.

Kjøretøy-løs, tar DTS i UngdomIOppdrag i Colorado Springs, USA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er noen form for tøff trimming,så bytter man det meste...ikke hvis f.eks. oljepumpa er som ny,da bruker man den etter en solid vask,men minste tegn til slitasje... ellers bytter man ringer,lagre,ventiltetninger,simringer...alt som ikke har god nok spec. Blir fort veldig dyrt å "spare" på å bytte ventiler og sånt,et skikkelig ras koster omtrent byggekostnaden x 2 hvis man er uheldig..

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår