Gå til innhold

volvo 740 1988mod TRENGER HJELP

Ranger emnet

kim24

Anbefalte innlegg

HEI, jeg har en volvo 740 1988mod som har gått ca.230000km, har hatt en del problem med at det kjennes ut som den ikke går på alle sylyndrene og at man måtte ruse den for å få tilbake motorkraften. Men så en dag etter å ha vært ute å kjørt 10mil, døde den 50meter ifra huset. når jeg nu prøver å starte den er det kun start motoren som drar rundt og ingenting mer skjer. Er det noen som har en anelse om hva dette kan være???

Takk for hjelpen;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var borti det samme, da med en b230f fra 1988. Der var det hallgiver som var defekt.

Første bud er å finne ut om det kommer bensin og/eller gnist. Hvis du mangler bensin har jeg troa på bensinpumpereleet, men mangler det gnist har jeg troa på tenningsmodul eller hallgiver.

Keltern: bilen din er kanskje en overligger fra '87 som er førstegangsregistrert i '88?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har akkurat samme problem..men hos meg fjusker den mere i venstresvinger..hehe..så ender det med at den bare stopper.har byttet plugger,kabler,tenning saken som ligger ved siden av luftfilter boksen,rotor,fordelerlokk og luftmengdemåler.

Bilen er en 87mod 740GLE med 230F.Begynner å lure på om det er bensinpumpa som streiker siden den er værst i venstresvinger..Kan man lese ut feilkoder fra en 230F 87mod?

MVH

Petter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har akkurat samme problem..men hos meg fjusker den mere i venstresvinger..hehe..så ender det med at den bare stopper.har byttet plugger,kabler,tenning saken som ligger ved siden av luftfilter boksen,rotor,fordelerlokk og luftmengdemåler.

Bilen er en 87mod 740GLE med 230F.Begynner å lure på om det er bensinpumpa som streiker siden den er værst i venstresvinger..Kan man lese ut feilkoder fra en 230F 87mod?

MVH

Petter

Hvis den er bra på full tank og blir progressivt verre jo mindre bensin du har, så er det nesten garantert tankpumpa som ikke går, enten pga el-feil, eller pga defekter.

- Rust never sleeps.

Lenke til kommentar
Del på andre sider