Gå til innhold

hva er forskjell på røde og gule koni?

Ranger emnet

martinsen-lyd

Anbefalte innlegg

Vær obs på at gule koni ikke egner seg til noe særlig senk! :)

En skulle vel tro at gule Koni egner seg like godt til senk som andre originale støtdempere. Sammen med et TÜV-godkjent senkesett burde de derfor duge utmerket. Til de som gjerne vil kappe 7-8 runder av fjærene i tillegg er de nok alt for lange...

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reodor, vi fikk trøbbel hos Statens Vegvesen med Gule Koni og Lesjøfors senkesett som blir levert med TÜV. Når bilen var jekket opp framme, så gikk det an å rotere fjærene og rikke på de. Dette var ikke godkjent, og det måtte derfor ordnes før de godkjente bil og senkesett.

Med Bilstein CS så var dette i orden, og da godkjente de. Da jeg hadde originale dempere, så var det faktisk ikke mulig å rotere på fjærene, men med gule koni ble det altså det.

Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reodor, vi fikk trøbbel hos Statens Vegvesen med Gule Koni og Lesjøfors senkesett som blir levert med TÜV. Når bilen var jekket opp framme, så gikk det an å rotere fjærene og rikke på de. Dette var ikke godkjent, og det måtte derfor ordnes før de godkjente bil og senkesett.

Med Bilstein CS så var dette i orden, og da godkjente de. Da jeg hadde originale dempere, så var det faktisk ikke mulig å rotere på fjærene, men med gule koni ble det altså det.

Jeg så noe liknende da jeg monterte Lesjöfors på 850en min. Jeg trengte ikke å bruke fjærklemmer under monteringen... Men det har aldri vært noe trøbbel ved PKK.

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten.

Sier hvem? Vi kom med Tüv-papirer på fjærene og hadde gule koni montert, 4-hjulsmåling og alt var på stell. Så fant han ut at fjærene var løse om man jekket opp bilen, og det ble ikke godkjent. Han sa noe om at det stod i TÜV-papirene også.

Jeg byttet i hvert fall til Bilstein CS for å slippe mer mas, bedre dempere er det også! :P

Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240.

Lenke til kommentar
Del på andre sider