Gå til innhold

hva er forskjell på røde og gule koni?

Ranger emnet


martinsen-lyd

Anbefalte innlegg

  • 2 months later...

Låner denne litt:

Dette er på en 244.

Med Gule koni og lesjofors 40-40, lønner det seg å ha maks stivhet på demperne bak og myk innstilling på demperne foran hvis man vil sladde? eller blir det helt feil?

Hvis man vil ha minst mulig understyring foran, hvordan bør man da stille koni demperne?

Eller om noen har en optimal løsning på hvordan man bør innstille demperne hvis man vil leike seg på rudskogen, hadde det vært gull!

 

 

Mvh Stian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Røde koni er justerbare!

 

Man presser de helt sammen og vrir til man kjenner at man kommer nedi sporet. så vrir man med klokka for stivere og motsatt sef. for mykere demper.

Så det krever litt demontering hvis demperen sitter i bilen.

 

Viktig at man har demperen rett veien ellers så kan man ende opp med mykere når man ville ha de stivere,ved å følge min forklaring.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Røde koni er justerbare!

 

Man presser de helt sammen og vrir til man kjenner at man kommer nedi sporet. så vrir man med klokka for stivere og motsatt sef. for mykere demper.

Så det krever litt demontering hvis demperen sitter i bilen.

 

Viktig at man har demperen rett veien ellers så kan man ende opp med mykere når man ville ha de stivere,ved å følge min forklaring.. ;)

 

på mine amazon dempere satt det en 3-4mm tjukk plastring som måtte tas av før man fikk justert, mulig det er det på 240 oxo

Les signaturreglene: http://www.bilforumet.no/faq.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Låner denne litt:

Dette er på en 244.

Med Gule koni og lesjofors 40-40, lønner det seg å ha maks stivhet på demperne bak og myk innstilling på demperne foran hvis man vil sladde? eller blir det helt feil?

Hvis man vil ha minst mulig understyring foran, hvordan bør man da stille koni demperne?

Eller om noen har en optimal løsning på hvordan man bør innstille demperne hvis man vil leike seg på rudskogen, hadde det vært gull!

 

 

Mvh Stian

 

kjør med -1 til -1.5 negativ camber fremme.

så setter du opp med grove krengestag.. t.d 23mm fremme og 25mm bak.

 

Økonomiløsning er feks. å kjøre doble krengestag (veldig enkelt bak, fremme må du forlenge kyllingbeina og lage en etasjeutgave av karrosseriklemmene).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjør med -1 til -1.5 negativ camber fremme.

så setter du opp med grove krengestag.. t.d 23mm fremme og 25mm bak.

 

Økonomiløsning er feks. å kjøre doble krengestag (veldig enkelt bak, fremme må du forlenge kyllingbeina og lage en etasjeutgave av karrosseriklemmene).

 

Ja tenkte å bestille de krenge staga fra bcb, men de er 22mm fremme og 24mm bak. hvor får du 23 og 25mm?

Og hvordan stiller du inn camber foran ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

på med lesebrillene: http://wwwrsphysse.anu.edu.au/~amh110/Handling/volvo_sports_handling_V2.htm

 

krengestag kan du kjøpe hos feks.. http://www.lysakerbil.no | http://www.ipdusa.com (ipd krengestag)

 

Du kan også kjøpe 25/25.

Evnt. forhør deg hos huggere, om de har noen "gt" krengestag.

Tror også det skal være grovere på ambulanser(?).

 

Skal du ha ren banebil, kan du derimot også vurdere doble stag, da dette er "gratis". (trenger bare litt plater og en borremaskin til å ordne bak).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg satt først på dobble krengestag bak på bilen min, et på 21mm og et på 20mm.

Det blei jævelig morro å slædde med, kunne ha full sidelengs i rundkjøringer uten å i det heletatt gi noe gass, med bare å svinge.

Men var ikke noe gøy å kjøre med når jeg skulle kjøre pent, så satt på dobble foran og, men det blei litt for stivt igjen. nå er det sånn at enten så slepper det som faen foran ellers så må jeg få lakt den ut.

Så vurderer å gå ned litt på en av staga foran, eller å sette på et til bak.

MVH

Emil Horpen Hetty, Vestfossen/Buskerud, Tlf: 90071358

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår