Gå til innhold

bytte forgasser

Ranger emnet

Joshh88

Anbefalte innlegg

det er nok ikke bolt on tror jeg. litt mere cut to fit. tror ikke du har så mye å hente effektmessig heller. den forgasseren som sitter der er jo tilpasset motoren din...

thor

1934 ford fordoor. 2000 skoda oktavia110 tdi. 2006 passat 4wd 140 tdi.

Dear Tequila: We had a deal. You were supposed to make me sexier, smarter and a better dancer. But I saw the video. And I think we need to talk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oki.. er det store modifikasjoner? er vel kanskje best å finne en forgasser til 1.3 l ?

Det kommer helt an på egentlig.

Det som er viktig er at du finner en overgang mellom innsuget og forgasseren.

1,6 og 1,8forgasser skal ha det samme innsuget og ofte den samme forgasseren, men jeg har ikke den fjerneste anelse om hvordan innsuget på 1,3 ser ut.

Videre trenger du vakuum, bensin osv, men det er egentlig peanuts hvis den ikke fysisk passer:)

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er sant.. tingen er at forgasseren min har begynt å kødde med meg:P bilen starter men jeg må holde den i gang men masse gass, og slipper jeg gassen dauer den helt av.. den choke saken bak forgasseren har knekt og vil ikke sitte på plass, og jeg er ikke spesielt god på bilforgassere:P så skjønner ikke helt åssen ting skal stå eller hvordan ting funker:P hehe

så derfor lurte jeg rett og slett på om det kanskje bare var best å kjøpe en annen forgasser?:P kanskje weber?

Bilforumet, Mitt nye hjem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pierburg 2E2 (Golf 1.6 og 1.8) passer i alle fall rett på om du skifter pakningen mellom innsug og gasser. Denne får du billig på Biltema.

Bilen vil ikke gå dårligere som følge av større gasser. Til eksempel vil en 75hk 1.6 Golf 2 med Pierburg 2E2 få 85 hk med Pierburg 2B5 (gasser fra audi rekkefemmer) ;)

EDIT. Ble litt i tvil nå... 1.3 har vel ikke samme innsuget som 1.6 og 1.8. Har aldri skrudd på 1.3, men mener å huske at innsuget var annerledes på denne. Trekker derfor tilbake påstanden om at 2E2 passer på din med ny forgasserpakning.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pierburg 2E2 (Golf 1.6 og 1.8) passer i alle fall rett på om du skifter pakningen mellom innsug og gasser. Denne får du billig på Biltema.

Bilen vil ikke gå dårligere som følge av større gasser. Til eksempel vil en 75hk 1.6 Golf 2 med Pierburg 2E2 få 85 hk med Pierburg 2B5 (gasser fra audi rekkefemmer) ;)

EDIT. Ble litt i tvil nå... 1.3 har vel ikke samme innsuget som 1.6 og 1.8. Har aldri skrudd på 1.3, men mener å huske at innsuget var annerledes på denne. Trekker derfor tilbake påstanden om at 2E2 passer på din med ny forgasserpakning.

så det du sier er at det ikke kommer til å passe på min 1.3 l? tror det er 2E3 fogasser på min 1.3l men hva skal til for at det skal passe? er det stor jobb? er det noen som vet hvor man kan få kjøpt orginal forgasser til en 1.3l? eller en webber forgasser som passer til 1.3 l? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så det du sier er at det ikke kommer til å passe på min 1.3 l? tror det er 2E3 fogasser på min 1.3l men hva skal til for at det skal passe?

Ta et bilde av innsugsmanifolden din slik at det er mulig å se hvordan innfestingen for forgasserpakningen er.

Litt lettere enn å spekulere tror jeg:)

Hvis det ikke er bolt-on så må du lage deg en overgang i f,eks alu. Borre hull som tilsvarer dem på innsuget og tilsvarende hull til forgasseren.

Men, det krever litt know-how:)

Er det noen som vet hvor man kan få kjøpt orginal forgasser til en 1.3l? eller en webber forgasser som passer til 1.3 l? :)

På skroten finner du kanskje en slik forgasser, er på litt tynn is nå, men har en mistanke om at samme 1,3 var å finne i Polo så det er kanskje også en mulighet:)

Sjekk ut MISAB BILRESERVDELAR, MISOIL Motorolja, MISAB Batterier, Frgasare, Trimningssatser for deler:)

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stemmer at det er samme motor i polo:) ( har haynes manualen for polo) hehe..

er ganske ny innenfor golf verden så er ikke sikker på om jeg skal drive å herje så mye med å lage fester og sånn:P hehe tror jeg heller sikrer meg en ny forgasser eller prøver å fikse den jeg har:)

takk for svar:):) veldig til hjelp:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ikke skryte på meg altfor mye innsikt i "de små motorenes verden" (les: 801-blokk), men etter en kjapp tur i "ressursbilsenteret" mitt fant jeg ut at pinneboltene på 1B3 og 34 PICT 5 er dreid 45 grader ift. hverandre. Dermed kan jeg ikke se at noen annen forgasser "fra hylla" enn 1B3 passer.

Men i disse "tett oppunder årsavgiftforfallstider" bør det vel være gode muligheter for å kunne hente en fungerende forgasser fra en Polo som kommer inn hos den høggger;).

Lieber Weber im Ohr als Lader am Arsch...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det 2,0 rekkefemmer?

Har nemlig to slike forgassere, men ingen pakning:(

Skal slenge den på min 1,8 GU nå snarest, og Biltema selger pakningene nokså billig:)

Ja. Lettest å finne på 2.2 (2226 ccm).

Gir omtrent like mye som Weber 32/36 DGV

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider