gshock Skrevet Februar 7, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 7, 2008 Noen som vet dette? alltid hørt at hvis man leverer skilter før mars så slipper man med halv årsavgift, men man må skrape bilen for å slippe. ringte schtatens vegvesen i stad og de sa at sånn har det aldri vært ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JR Hansen Skrevet Februar 7, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 7, 2008 Da trekker jeg min uttalelse etter jeg rotet litt rundt på nettet. Tatt Fra NAF: Alle kjøretøy som var registrert ved årsskiftet vil motta avgiftskrav. For kjøretøy som leveres til vraking/opphugging mellom årsskiftet og forfall 20. mars faller imidlertid avgiftsplikten bort. Man må imidlertid sørge for å få dokumentasjon for innlevering av kjøretøyet (vrakmelding). For biler som vrakes etter 20. mars må det betales årsavgift, eventuelt så kan man søke om refusjon (hos Toll- og avgiftsdirektoratet) for halve avgiften, dersom bilen blir vraket før 1. juli. Grunnen til at du har fått avgift selv om bilen er vraket, kan da enten bero på at bilen er vraket for sent, eller at den ikke er innlevert godkjent oppsamlingsplass for bilvrak eller til bilopphuggeri for vraking/hugging. Siter http://www.ilder.no Ikke glem og registrer dere påBilcross forum :: Hovedsiden Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik Braseth Skrevet Februar 7, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 7, 2008 Begge dere tar feil. http://www.toll.no/upload/aarsrundskriv/2008aarsavgift.pdf Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Falken` Skrevet Februar 7, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 7, 2008 Ble ikke noe klokere av det selv, men. Siter Volvo 850 T-5 94mod Volvo 244 GL 76mod Volvo 245 L 79mod B230fk proskjekt Volvo 144 GL 72mod Søndagsbil *Member of Volvo Skrensar Lag* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik Braseth Skrevet Februar 7, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 7, 2008 Hva er uklart? I dokumentet jeg linket til kan man lese det gjeldende lovverket OG toll- og avgiftsdirektoratets kommentarer. Blir vel ikke mye klarere enn det? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Drinkmix Skrevet Februar 7, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 7, 2008 helt grei den der. Skraper du bilen før 20.mars, er du fritatt for årsavgifta. Skraper du bilen før du begynner på andre halvår, får du halv årsavgift (tilbakebetales) Står tydelig i den linken. Ettersom jeg leste, så betales årsavgifta etter man har registrert en bil? Trodde man måtte ha avgifta i orden før man fikk registert. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg