Gå til innhold

SaSSeR: Førstegangs motorrenovasjon

Ranger emnet

SaSSeR

Anbefalte innlegg

Lenge siden det har skjedd noe nå.. Gikk på en støyt når jeg skulle presse krysspinnen ut av stempelet:

07032008121xp5.jpg

Dette skjedde pga at de 2 motholdene på pressa ikke hadde helt samme høyde (ca 1-1,5mm i forskjell), så stempelet ble skeivt mens jeg pressa..

Så nå undrer jeg på hva jeg skal gjøre? Har sett meg ut 4 alternativer:

1. Hive skiten på dynga (Ikke noe gøy =p)

2. Skaffe ett orginalt stempel og bare skifte stempelringer på alle (Billigst)

3. Skaffe 4 nye stempel i første overdim, og borre (Litt dyrere, men overkommelig)

4. Ta'n helt ut med 4 nye høykompstempel som er litt større, borre blokka, plane topp og ny kam osv (Desidert dyrest, og tar lengst tid i og med at jeg ikke er stinn av gryn, men også garantert morsomst)

Ellers har jeg skiftet diff på bruksbilen etter at jeg sprengte den forrige:

07032008124it7.jpg

07032008126pa7.jpg

07032008127ql9.jpg

Godt herpa med andre ord =p

[o]'90 Opel Omega 2.0i

[o]'90 Opel Omega 3000 24v

[o]'96 Opel Vectra 1.7TD

[x]'78 Opel Ascona B 2.2i (2-Dørs)

[x]'89 Opel Omega 2.0 16v Turbo "Lille Krokan"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 year later...

Nææ.. Den står på vent denne ja! :) Står i garasjen hjemme. Kjøpte jo leilighet å fikk en god del annet å bruke penger på :P

Har ikke ork til å bygge noe værst av denne (enda vertfall), har smått planer om å bygge om Omegaen til 3000 24v til sommern når ferie å skattepenger kommer:) Da går vel det meste av penger dit ;)

[o]'90 Opel Omega 2.0i

[o]'96 Opel Vectra 1.7TD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nææ.. Den står på vent denne ja! :) Står i garasjen hjemme. Kjøpte jo leilighet å fikk en god del annet å bruke penger på :P

Har ikke ork til å bygge noe værst av denne (enda vertfall), har smått planer om å bygge om Omegaen til 3000 24v til sommern når ferie å skattepenger kommer:) Da går vel det meste av penger dit ;)

Oooh, det blir et interessant prosjekt!:D

Har ikke fått med meg at dere har kjøpt leiliget?;)

Kommer sikkert innom en tur i Juni hvis dere ikke har startet kjøringen til ACR allerede..:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe:p Vi starter torsdag 11. på etter arbeid regner jeg med, for å komme til ACR den kvelden. Lønner seg da køen blir ganske lang, ganske fort på fredan oppi der :) Dere kan jo bli med å kjøre sammen med oss?

Overnatting ordner seg vøtt;)

Endret av SaSSeR

[o]'90 Opel Omega 2.0i

[o]'96 Opel Vectra 1.7TD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe:p Vi starter torsdag 11. på etter arbeid regner jeg med, for å komme til ACR den kvelden. Lønner seg da køen blir ganske lang, ganske fort på fredan oppi der :) Dere kan jo bli med å kjøre sammen med oss?

Overnatting ordner seg vøtt;)

Fine greier!;) Mulig vi overnatter hos dere da og at vi slår følge med dere oppover på torsdagen hvis dere ikke har andre planer!:) Det får vi snakkes nærmere om etterhvert!:cool:

Men nok o.t. nå..;) Skal ikke ødelegge tråden din:)

Er interessant å følge med på slike tråder,så "keep up the good work"!:D Håper at du klarer å tyne et par hundre hk av denne til slutt!;):D

Lenke til kommentar
Del på andre sider